3 moduri prin care obții cuvinte cheie de calitate

În articolele precedente am acoperit chestiunile de bază pentru pornirea unui magazin pe Amazon.com, cum ar fi deschiderea contului, încasarea banilor sau livrarea. A venit momentul să ne gândim la pagina de prezentare a produsului.

Îți vei prezenta produsul prin imagini și text. Despre imagini am planificat să scriu în articolul următor, așa că azi vom vorbi despre text, mai exact despre cuvintele cheie. Sunt mai multe blocuri de text pe pagina de produs (titlu, bullet points, descriere etc.), dar nu poți începe să scrii la niciunul dintre ele până nu ai stabilit care sunt cuvintele cheie.

Vei fi tentat să ghicești aceste cuvinte cheie, mai ales dacă ai o cunoaștere bună a limbii engleze, pentru că sunt cele pe care le-ai folosi tu dacă ți-ai căuta produsul, dar garantat vei găsi cuvinte la care nu te-ai gândit folosind următoarele metode.

1. Funcția de auto-complete din Amazon search

Cea mai simplă metodă va folosi chiar o funcție a site-ului principal Amazon.com: bara de căutare. Este o metodă mai generală, folosită de mult și de experții SEO pentru a găsi cuvinte cheie cu multe căutări pe Google sau alte motoare de căutare.

Vei porni de la un cuvânt cheie general care reprezintă produsul tău. Să zicem că vinzi o jucărie pentru câini, așa că vei începe de la „dog toy”. După cuvântul (cuvintele) de bază vei scrie în ordine alfabetică o secvență de două litere. Se putea și o singură literă, dar cu două vei găsi cuvinte mai multe și mai detaliate.

Așadar primele încercări vor arăta așa:
dog toy aa
dog toy ab
dog toy ac

dog toy az
dog toy ba

Vei primi sugestii interesante, iar unele vor fi chiar valoroase. De exemplu la „dog toy af” mi s-a sugerat „dog toy after nutered”, deci lumea caută specific jucării potrivite pentru după sterilizare.

auto-complete

2. Unelte online

Există și unelte care îți vor da idei de cuvinte cheie după un singur click. Google Keyword Planner e una din ele, și e gratis. Îți va da posibilitatea de a introduce unul sau mai multe cuvinte cheie de bază, sau chiar adresa unei pagini web pe care o va scana pentru cuvintele cheie folosite.

Ca și adresă poți introduce pagina de pe Amazon.com a unui produs bine vândut similar cu ce vrei tu să vinzi.

Alt site pe care l-am folosit cu succes e Keyword Inspector. De data asta e pe bani, în jur de $20 pe lună, dar valoarea oferită e imensă. Acest site are în spate o bază de date cu miliarde de cuvinte cheie luate chiar de pe Amazon.com cu tot cu statistici despre ele (număr de rezultate, număr de căutari, trenduri pe perioade te timp etc).

Funcția „Reverse ASIN Search” îți va da posibilitatea să introduci un ASIN (identificator unic) al unui produs de pe Amazon.com și după o analiză de câteva minute vei primi cele mai importante cuvintele cheie pentru care acel produs apare în rezultate și locul pe care apare pentru fiecare cuvânt, pe lângă alte date.

3. Amazon PPC (Pay-Per-Click)

Metoda asta o vei putea aplica după ce ai creat deja pagina produsului. Amazon.com are propria platforma de publicitate, foarte simplă de folosit. În momentul când creezi o campanie de publicitate pentru un produs poți alege între Manual Targeting și Automatic Targeting.

În cazul Manual Targeting vei introduce cuvintele cheie pentru care va apărea reclama ta, dar pe noi ne interesează Automatic Targeting. Aici algoritmul va deduce care sunt cuvintele cheie analizând conținutul paginii tale. După ce campania a rulat cel puțin 7 zile vei descărca un raport care îți va spune care au fost cuvintele cheie folosite, câte vizualizări, click-uri și vânzări a avut fiecare cuvânt.

Astfel îți vei putea îmbunătăți textul și vei putea crea campanii cu Manual Targeting folsind doar cuvintele care au avut vânzări bune. O să scriu și un articol dedicat platformei de publicitate unde voi aborda pe larg mai multe aspecte.

Spor la căutat cuvinte cheie!

Recomandare: Abonează-te la newsletter pentru a primi articolele care vor apărea aici, dar cu o săptămână înainte. De asemenea, acolo voi trimite informații exclusive care nu vor apărea pe blog!