4 lucruri la care să te gândești când îți alegi primul produs – partea 1

În articolul anterior și precedentul am prezentat și folosit o formulă prin care poți să filtrezi produsele (sau mai degrabă categoriile de produse) care sunt rentabile de vândut pe Amazon.com din România.

Dacă folosind formula am găsit un tip de produs care e ok din punct de vedere al greutății și al eventualului profit, următorul pas este să ne ne uităm în ce situație e nișa asta pe Amazon.com, și care e potențialul de creștere.

Întâi o să fac o paranteză totuși. E ceva ce mi-am dat seama că ar fi trebuit să menționez în articolele trecute. Probabil că mulți oameni nu au nicio idee despre ce ar putea să vândă pe Amazon.com, deci nici nu au pe ce să aplice formula sau ce voi povesti azi.

Un sfat pe care l-am auzit și eu de la alții este să notezi toate obiectele pe care pui mâna într-o zi, în special cele care îți plac. Poate e o ustensilă de bucătărie, poate ceva legat de biciclete, pescuit, animale de companie, poate doar te uiți la un obiect, e o decorațiune, etc.

În felul ăsta, cred că e foarte ușor găsești cel puțin 10 obiecte sau nișe pe care să le analizezi.

Așadar, după ce ai niște idei, și respectivele tipuri de produse au trecut cu succes de pasul 0, ar fi ok să te gândești la următoarele aspecte.

1. Vreau mai mult decât un singur produs, vreau un brand

După cum am mai scris într-un articol anterior unde am prezentat o privire de ansamblu asupra unei afaceri de succes pe Amazon.com, pentru o creștere susținută e bine să lansezi mai multe produse cu timpul.

Deci ar trebui să ai în minte mai multe produse asociate (din aceeași nișă), nu unul singur. Cele mai bune idei pentru produse asociate le găsești chiar pe Amazon.com. După ce faci o căutare după cuvântul cheie care reprezintă produsul tău (apropo, nu ezita să folosești Google Translate pentru cea mai corectă traducere), vei vedea niște produse afișate în ordinea vânzărilor.

După ce accesezi unul din primele produse, vei vedea un pic mai jos de poză două secțiuni: Frequently Bought Together și Customers Who Bought This Item Also Bought. Acele produse sunt o inspirație foarte bună pentru seria de produse pe care o vei planifica. Având această listă, poate vei descoperi un produs mai potrivit pe care să îl lansezi primul, decât te-ai gândit inițial.

2. Concurența e prea mare?

Spuneam că atunci când cauți ceva, lista de rezultate e ordonată în funcție de vânzări. De fapt algoritmul e mult mai complex, dar vânzările recente au de departe cel mai mare impact asupra poziționării în rezultate. Voi aborda mai multe criterii într-un articol viitor.

Rangul acesta în topul vânzărilor e făcut public de Amazon.com, atât pentru categoria de bază, cât și pentru sub-categoria din care face parte produsul. Se numește Best Sellers Rank (pe scurt BSR) și e una din cele mai valoroase informații atunci când te documentezi pentru un produs. Se găsește undeva mai jos în pagina, în secțiunea Product Details.

Pentru o jucărie pentru câni luată la întâmplare, va arăta așa:

Amazon Best Seller Rank

De asemenea, hai să ne uităm și la numărul de review-uri pe care îl au primele produse din listă. Dacă primul produs are peste 500 de review-uri, după care următoarele două peste 300, s-ar putea să fie o nișă prea competitivă pentru lansarea primului tău produs.

BSR-ul va arăta și el competitivitatea. Dacă primul produs din listă are BSR sub 500 pentru categoria mare (în exemplul prezentat asta ar fi Pet Supplies), atunci concurența s-ar putea să fie prea mare.

Ce ai putea să faci în cazul ăsta este să cauți o sub-nișă. Dacă mergi pe paginile următoare, vor apărea produse cu BSR mai mare și număr mai mic de review-uri, și ai putea să identifici sub-nișa din care fac parte.

De exemplu: am căutat „squeaky dog toys” și am observat că nișa e prea competitivă. Pe la pagina 20 poate găsesc o jucărie cu formă de aligator cu sub 100 de review-uri și BSR între 1000 și 2000 în Pet Supplies. Dacă îmi schimb căutarea la „squeaky alligator dog toys” și văd că primele 3 rezultate au sub 500 de review-uri și BSR peste 500, atunci asta e o sub-nișă de interes.

Notă: în realitate și „squeaky alligator dog toys” e o nișă prea competitivă, dar a fost doar un exemplu.

Continuă cu partea a 2-a.

Recomandare: Abonează-te la newsletter pentru a primi articolele care vor apărea aici, dar cu o săptămână înainte. De asemenea, acolo voi trimite informații exclusive care nu vor apărea pe blog!