4 lucruri la care să te gândești când îți alegi primul produs – partea a 2-a

În articolul anterior am început să prezint 4 idei care te-ar ajuta să decizi ce produs va fi primul pe care îl lansezi. Primele două au fost: să te gândești că vei lansa într-un final o gamă de produse (un brand) și o analiză a concurenței pe nișa aleasă, să nu fie prea mare. Să continuăm cu următorele două.

3. Nu e concurență?

Dacă la punctul 2 am vorbit de concurență prea mare, să vedem care sunt riscurile dacă e o concurență prea mică. Asta se poate întâmpla în cazul în care ideea pe care o ai este inovativă, deci ai un produs original care încă nu există pe piață.

Problema aici e că produsul tău nu a fost validat de piață, deci nu ai cum să știi dacă se va vinde. În cazul ăsta, recomandarea ar fi ca primul produs pe care îl lansezi să fie din aceeași nișă, dar să fie unul validat, similar cu ceva care știi că deja se vinde. După ce îți creezi un brand pe nișa asta și ai un \”spate\”, îți poți permite mai ușor riscurile lansării produsului original.

Lansarea produsului original va fi mai grea decât a unui produs “consacrat”, orice ar fi. Istoria ne-a arătat că inovatorii au trebuit să fie foarte perseverenți și să riște foarte mult înainte ca publicul să înțeleagă ca are nevoie de produsul lor.

4. Ce spun cumpărătorii?

O resursă de aur în „product research” e secțiunea de review-uri, in special cele negative. De obicei la orice produs, oricât de apreciat e, vei găsi recenzii negative. În nemulțumirile acelor cumpărători poate sta o idee foarte bună de a îmbunătăți produsul.

Deci atunci când cauți te uiți la cele mai vândute produse prin metoda prezentată la punctul 2, ar fi ok să treci și prin secțiunea Customer Reviews, mai exact prin cele de 1-3 stele.

Astea au fost cele mai importante lucruri la care să te gândești când te documentezi pentru un produs, din punctul meu de vedere. Spor la research!

Recomandare: Abonează-te la newsletter pentru a primi articolele care vor apărea aici, dar cu o săptămână înainte. De asemenea, acolo voi trimite informații exclusive care nu vor apărea pe blog!