3 motive pentru care am ales Amazon.com în locul altor platforme

În continuare o să vă prezint niște motive pentru care am ales să vând pe Amazon.com în loc să-mi fac un magazin on-line propriu, sau să vând pe platforme ca eBay sau etsy, sau chiar pe alte filiale Amazon: Amazon.co.uk, Amazon.de, Amazon.fr etc.

1. Avantajul față de un magazin online obișnuit

Aparent, cel mai la îndemână mod de a vinde ceva online este să-ți faci un magazin on-line hostat pe propriul domeniu web. WooCommerce, Magento sau Prestashop sunt cele mai populare platforme care îți instalează un magazin din câteva click-uri.

Dar problema e una psihologică: încrederea.

Poți să ai cel mai atractiv magazin, cu produse și prețuri competitive, dar mulți oameni nu vor avea încredere să-ți dea bani dacă n-ai deja o imagine de magazin serios. Imaginea asta se va creea odata ce vei livra un anumit număr de comenzi și clienții vor fi satisfăcuți, dar începutul e greu.

În cazul folosirii unei platorme de comerț consacrate, cum e Amazon, problema încrederii e rezolvată, pentru că oamenii vor avea încredere în site-ul „mamă”, care are ani în spate și milioane de dolari tranzacționați. De asemenea, aceste site-uri au un sistem de recenzii bine pus la punct, și orice comerciant care oferă o calitate îndoielnică va avea o viață scurtă.

2. Avantajul față de eBay, etsy și alte platforme consacrate

Site-urile astea au o problemă de logistică: trebuie să stochezi și să livrezi toate produsele de la tine de acasă. Deci vei avea costuri de livrare și stocare. Și timpul de livrare e mare, dacă vinzi în alte țări.

Amazon a rezolvat problema asta: ei au depozite în toată lumea. Prin sistemul FBA (Fulfilled By Amazon), orice comerciant poate să trimită un stoc de produse la depozit. Când un produs se vinde, Amazon îl livrează, și foarte important, se ocupă de comunicarea cu clientul în cazul de returnare sau distrugere la transport.

3. Avantajul față de Amazon.de, .co.uk, .es și alte Amazon-uri mai apropiate

Mulți români au cumpărat cel puțin odata de pe Amazon.co.uk sau Amazon.de. Mai puțini de pe Amazon.com, din SUA. E logic pentru că costurile de trasport și durata vor fi mai mici. Dacă vrei să vinzi însă, apare un aspect care va contrabalansa cu mult aceste dezavantaje.

Problema acestor platforme este piața de desfacere. Pentru comercianții din toată lumea, Amazon.com este „the place to be”. În SUA trăiesc peste 300 de milioane de oameni cu un nivel de trai peste media lumii.

Câteva cifre

Site Loc în lume ca și vizitatori unici Nr. vizitatori pe lună Vânzări
Amazon.com 10 2 miliarde 107 miliarde $US în 2015
Amazon.co.uk 55 406 milioane 7 miliarde $US în 2014
Amazon.de 58 364 milioane – (probabil apropiat cu .co.uk)
Amazon.fr 149 145 milioane

E interesant de observat că din punct de vedere al vizitatorilor, Amazon.com are de 5 ori mai mulți decât următorul, Amazon.co.uk, dar un volum de vânzări de 15 ori mai mare. Eu cred că asta e din cauza stilului de viață orientat pe consum al americanilor.

În concluzie, merită cel mai mult să vinzi pe Amazon.com pentru că:

  1. Este o platformă de încredere
  2. Îți poate vinde produsele din propriile depozite
  3. Americanii cumpără „în draci”
Recomandare: Abonează-te la newsletter pentru a primi articolele care vor apărea aici, dar cu o săptămână înainte. De asemenea, acolo voi trimite informații exclusive care nu vor apărea pe blog!