Cum arată o pagina de produs de succes pe Amazon.com – partea 1

În articolul anterior am lansat câteva idei prin care poți să găsești cuvinte cheie relevante pentru produsul tău, pe care oamenii le și caută. Ele se vor dovedi de folos în primul rând atunci când creezi pagina care va prezenta produsul tău vizitatorilor Amazon.com.

Există doi factori principali care influențează procentul de conversie a vizitatorilor (câți oameni cumpără din toți cei care văd pagina produsului): conținutul paginii și recenzille. Într-o serie de două articole voi prezenta care sunt cele mai importante 4 elemente care fac o pagină de produs atractivă. Începem cu primele două:

1. Titlul

Recomandările Amazon spun să păstrezi titlul cât mai scurt (maxim 80 de caractere), dar analizând cele mai vândute produse din mai multe nișe am observat că marii vânzători nu ascultă acest sfat. Găsești multe produse în topul vânzărilor cu aproape 200 de caractere în titlu, cum ar fi acest far pentru bicicletă:

De ce lungesc vânzătorii titlurile? Se pare că produsul va fi cotat mai bine pentru cuvintele cheie care apar în titlul. Sfatul meu e să pui cele mai relevante și căutate cuvinte cheie pentru produsul tău în titlul, pe lângă caracteristicile de bază (culoare, dimensiune etc) și să nu depășești 100 de caractere.

Iată un produs din magazinul meu:

2. Imaginile

Un alt element important pe pagina de produs este zona de imagini. Pentru a activa funcția de zoom, dimensiunea minimă e 1000 x 500 pixeli. Statisticile Amazon spun că produsele cu imagini care au funcția de zoom se vând mai bine, ceea ce sună logic, pentru că vizitatorii pot vedea mai multe detalii.

Prima imagine e considerată imaginea principală și are câteva constrângeri, în primul rând pentru a se integra bine cu design-ul general Amazon.com:

  • Fundalul trebuie să fie alb.
  • Nu se acceptă text sau logo-uri.
  • Imaginea să conțină doar produsul, fără accesorii neincluse sau elemente de recuzită.

Mulți ignoră aceste recomandări, și eu am făcut-o la început, dar experimentând am observat o creștere clară în clasament după ce am trecut la un fundal alb și am scos textul din imaginea principală. Și alți vânzători au avut aceleași observații.

Lumea tinde să creadă că n-o să se apuce Amazon să angajeze oameni care să verifice infinitatea de imagini de pe platformă pentru fundal, text, logo-uri, de fiecare dată când sunt modificate. Dar e foarte plauzibil să existe o „inteligență artificială” care face asta, având în vedere miliardele pe care le învârte Amazon în domeniul tehnologic.

În articolul următor am scris despre următoarele două elemente de pe pagina unui produs: bullet points și descrierea.

Recomandare: Abonează-te la newsletter pentru a primi articolele care vor apărea aici, dar cu o săptămână înainte. De asemenea, acolo voi trimite informații exclusive care nu vor apărea pe blog!