Cum creezi prima campanie Amazon Ads (PPC)

Un pas important în lansarea unui produs pe Amazon și o activitate vitală pe toată durata vânzării produsului sunt campaniile de publicitate din cadrul platformei Amazon, numite Amazon Ads, sau în jargonul sellerilor, PPC (Pay-Per-Click – plată pe click).

Pe site-ul Amazon, reclamele apar în mai multe locații pe pagina cu rezultatele unei căutări, și pe alte pagini.

Astea sunt câteva zone cu reclame de pe pagina cu rezultatele unei căutări, mai e o zonă la sfârșitul paginii.

Să creezi o astfel de reclamă e destul de simplu, spre deosebire de Google Adwords sau Facebook Ads de exemplu. În continuare voi prezenta pașii prin care se creează o campanie de publicitate și voi da niște explicații pe parcurs.

1. Click pe Advertising / Campaign Manager

2. Click pe “Create Campaign”

3. Setarea bugetului și a duratei

  • Name – un nume reprezentativ, dacă e vorba de un singur produs, va fi numele produsului, dacă sunt mai multe, ceva ce le reprezintă.
  • Daily budget – suma maximă pe care o pui la dispoziție pentru această campanie în fiecare zi. În momentul când se atinge această sumă, reclamele nu se vor mai afișa până la sfârșitul zilei.
  • Start date, End date – intervalul în care va rula campania.
  • Targeting type – modul în care sunt alese paginile pe care o să apară reclama. E recomandat să incluzi tipul de targeting în numele campaniei.
    • Automatic targeting – în acest caz, algoritmul Amazon va face o analiză a tuturor textelor care descriu produsul, a categoriei și a altor factori pentru a decide pe ce pagini o să se afișeze reclama.
    • Manual targeting – aici vei introduce manual cuvintele cheie pentru care vrei să se afișeze reclama.

4. Crearea primului Ad Group

Fiecare campanie e împărțită intr-unul sau mai multe grupuri de reclame (ad groups). Scopul lor e de a controla mai fin costul licitat pe click și cuvintele cheie. De exemplu e folositor să faci mai multe grupuri în cazul în care promovezi mai multe variante ale unui produs și campania e manuală.

Să zicem ca ai o jucărie cu două variante de culori: blue, green. În acest caz creezi câte un ad group pentru fiecare și la primul setezi cuvântul cheie “blue toy” și la al doilea “green toy”.

Pentru promovarea unui singur produs e suficient un singur ad group.

  • Ad group name – să fie de asemenea reprezentativ pentru produsul sau grupul de produse promovate.
  • Choose products to advertise – alegi produsul/produsele pe care o sa le promovezi prin acest ad group. Poți căuta după nume, SKU sau ASIN.

Default bid

Motorul de publicitate din cadrul Amazon funcționează în sistem de licitație. De exemplu, avem doi vânzători: Seller1, Seller2. Fiecare are câte un produs promovat, și au setat (sau Amazon a ales – în cazul Automatic Targeting) același cuvânt cheie în cadrul campaniilor pentru ambele produse, să zicem “keyword1”.

  • Seller1 a setat default bid: $0.50
  • Seller2 a setat detault bid: $1.00

Când un vizitator introduce “keyword1” în bara de căutări Amazon, sistemul găsește cele două oferte (bids) și alege să afișeze reclama la produsul lui Seller2 pentru că oferă mai mult.

Afișarea nu costă nimic, dar dacă vizitatorul dă click pe reclamă, Seller2 va fi taxat. Important de reținut e că în acest caz, Seller2 va plăti cu 1 cent mai mult decât următoarea ofertă, deci $0.51 pentru acel click, nu prețul maxim oferit de el ($1.00).

Keywords

În cazul unei campanii cu Automatic Targeting, pasul acesta nu există, deci asta a fost tot. Dar pentru Manual Targeting, aici vei introduce cuvintele cheie alese pentru produs. Am scris deja un articol cu tehnici de a obține cuvinte cheie, dar voi dezvolta acest subiect și în următorul articol. Pentru prima campanie recomand Automatic Targeting.

În funcție de produsul ales, Amazon îți va sugera niște cuvinte cheie, sunt aceleași pe care le-ar folosi dacă ai alege Automatic Targeting. Altfel, poți introduce manual cuvintele cheie, câte unul pe rând.

Pentru fiecare cuvând poți alege “Match type”. Este modul în care se aleg paginile pe care o să apară reclama. Să zicem de exemplu că introduci cuvântul cheie “rubber dog toy”:

  • Broad – cel mai larg: reclama va apărea și pentru cuvinte similare, sinonime, oferite de algoritmul Amazon, de exemplu pentru “rubber puppy toy” sau “plastic dog toy”.
  • Phrase – mai constrâns: frazele pot conține și alte cuvinte, dar trebuie să conțină toate cuvintele așa cum sunt introduse, de exemplu reclama va apărea pentru “green rubber dog toy” sau “squeeky rubber dog toy”, dar nu pentru “rubber puppy toy”.
  • Exact – cel mai constrâns: reclama va apărea doar când cineva caută exact “rubber dog toy”.

Acum că înțelegem cum funcționează sistemul Amazon Ads, rămâne să prezint niște strategii de optimizare a campaniilor pentru o conversie cât mai bună. Asta în articolul următor.

Recomandare: Abonează-te la newsletter pentru a primi articolele care vor apărea aici, dar cu o săptămână înainte. De asemenea, acolo voi trimite informații exclusive care nu vor apărea pe blog!