Cum „sondezi” după cuvinte cheie folosind Amazon Ads (PPC)

Am scris recent un articol care avea scopul de a te introduce în lumea reclamelor pe Amazon. Este practic un tutorial care prezintă pașii prin care se creează o campanie PPC.

Înainte de a continua, vreau să menționez că e necesar să citești articolul Cum creezi prima campanie Amazon Ads (PPC) pentru a putea înțelege niște noțiuni prezentate mai departe.

Ce înseamnă ACoS?

O coloană prezentă în toate rapoartele PPC este ACoS (Advertising Cost of Sale). Asta e poate cea mai importantă metrică după care vei lua deciziile legate de optimizarea campaniilor. ACoS este procentul pe care îl reprezintă costul reclamelor față de prețul de vânzare al produsului.

De exemplu, dacă produsul tău costă $20 și ai dat $5 pe reclame ca să faci o vânzare, ACoS este 25% (5 / 20 = 0.25). Așadar, ACoS trebuie să fie cât mai mic. Toate entitățile din lumea Amazon PPC au un ACoS asociat, de la campanii la ad groups și ads (produse), până la fiecare keyword în parte.

Bugetul

Sistemul de licitații al platformei Amazon Ads face ca prețurile să fie decise de vânzători înșiși. Dacă mai punem și faptul că utilizatorii Amazon au un comportament variabil, avem de-a face cu o mică loterie, deci nu știm niciodată cu siguranță cât o să se cheltuie zilnic.

Valoarea pe care o setăm la „Daily budget” atunci când creăm campania va opri campania atunci când este atinsă, dar nu ar fi bine să se întâmple asta. Iată de ce:

  • de exemplu, setăm bugetul maxim de 30$
  • bugetul maxim se atinge la ora 16, și se oprește campania, deci reclama nu mai e afișată tot restul zilei
  • pierdem posibili clienți care intră mai pe seară pe Amazon

O strategie pentru controlul bugetului ar fi să setăm un buget maxim mare și să ne „jucăm” doar din Default bid:

  • de exemplu, obiectivul meu e un buget de 30$ pe zi
  • setez bugetul zilnic $50 sau chiar mai mult
  • prima dată când lansez campania, neștiind ce prețuri sunt prin „piață” setez un Default bid astfel încât să intre minim 50 de click-uri în buget, deci în jur de $0.60
  • pornesc campania, și verific în 24 de ore
  • dacă s-a cheltuit mai mult de $30, scad Default bid cu 10 cenți, dacă s-a cheltuit mai puțin, cresc cu 10 cenți

Rapoarte

Amazon îți oferă niște detalii despre performanțele reclamelor direct în secțiunea Advertising / Campaign Manager din Seller Central. Însă pentru a vedea performanța în detaliu a fiecărui cuvânt cheie va trebui descărcat un raport.

Raportul este un fișier în format text CSV și poate fi deschis cu un program de calcul tabelar ca Excel sau OpenOffice Calc.

Pași pentru a descărca un raport:

  1. Accesează Reports / Advertising Reports
  2. Click pe Search Term Report
  3. Click pe butonul galben din mijlocul paginii: „Request report”
  4. Se va genera raportul în câteva minute și va putea fi descărcat din tabelul de mai jos

Raportul conține toate cuvintele cheie pentru care reclamele active în ultimele 60 de zile au primit cel puțin 1 click. Tabelul are multe coloane, dar nu ar trebui să ne sperie asta, cele mai importante sunt:

  • ACoS – explicat mai sus
  • Impressions – de câte ori a fost afișată reclama pentru acel cuvânt (nu se plătesc)
  • Clicks – se plătesc
  • CTR – Click-Through Rate, procentul de clickuri raportat la numărul de afișări (de exemplu pentru 100 de afișări și 10 click-uri avem CTR 10%)
  • Average CPC – cost per click mediu
  • Orders – număr de comenzi

Strategia

Acum că știm anumite aspecte, să vedem strategia pentru a obține cuvinte cheie valoroase. E cât se poate de simplă:

  • În primul rând, asigură-te că listing-ul tău are calitatea maximă pe care o poți oferi în acel moment: imagini bune și texte bune care să conțină cuvintele cheie cele mai relevante și căutate.
  • Pornește o campanie automată, cu un buget și un Bid cât mai mare
  • Las-o să meargă 2 săptămâni, ajustând doar Bid-ul în cazul în care se depășește bugetul
  • Decarcă Search Term Report
  • Cuvintele cheie cu ACoS cel mai mic și Orders cele mai multe sunt de păstrat

În articolul următor voi prezenta cum se pot folosi acele cuvinte cheie pentru optimizarea campaniilor.

Recomandare: Abonează-te la newsletter pentru a primi articolele care vor apărea aici, dar cu o săptămână înainte. De asemenea, acolo voi trimite informații exclusive care nu vor apărea pe blog!