Deschiderea contului de vânzător pe Amazon

În continuare voi descrie pașii prin care îți poți deschide cont de vânzător pe Amazon.com ca și persoană fizică sau firmă din România. Pașii iau în considerare recenta adăugare a României pe lista de țări acceptate și verificările de identitate.

Link în josul paginii

Intră pe https://www.amazon.com și în josul paginii sub titlul „Make Money with Us”, click pe link-ul „Sell on Amazon”.

Alegere cont Professional

Pe pagina care se deschide, click pe butonul „Start selling” din prima parte a paginii. Aici sunt prezentate mai multe detalii despre vânzarea pe Amazon, și o comparație între tipul de cont Professional și cel Individual.

Noi mergem cu cel Professional, din mai multe motive cum ar fi: număr nelimitat de vânzări pe lună, poți face campanii de publicitate, poți să folosești Amazon FBA. Cu un cont Individual e imposibil să creezi o afacere în adevăratul sens al cuvântului.

După cum reiese și din pagină, contul Professional costă $39,99 / lună la care se va adăuga momentan și 19% TVA, deci în jur de $48 / lună.

Creeare cont obișnuit Amazon.com

Presupunând că nu ai deja cont pe Amazon.com (de cumpărător) și nu ești logat, va apărea un formular prin care să creezi unul.

Introducere Legal Name

Încep pașii efectivi prin care creezi contul de Amazon Seller. Primul lucru va fi să introduci „numele legal”. În cazul persoanelor fizice va fi numele din buletin, altfel numele firmei (SC … SRL).

Date de identificare

Aici vei introduce adresa de reședință în cazul personelor fizice (nu neapărat cea de pe buletin) sau sediul social al firmei. Va trebui să faci dovada adresei la verificarea de după înscriere printr-un extras de cont, deci va trebui să te asiguri că ai un astfel de document pe care apare adresa completată aici.

Business Display Name e numele magazinului tău, care va apărea pe pagina de produs undeva lângă preț, unde scrie „Sold by”. Recomandarea mea ar fi să alegi un nume general, fără vreo tirmitere la o anumită categorie, pentru că nu știi niciodată ce altă nișă valoroasă găsești, față de ideea ta de acum. Numele ăsta se poate schimba oricând, deci nici nu trebuie să te stresezi prea tare.

Notă: Business Display Name (numele magazinului) și Brand sunt două lucruri diferite. Brand-ul se completează la adăugarea unui produs și același magazin poate vinde produse care aparțin mai multor brand-uri.

Adresa site-ului poți să o lași necompletată, și urmează verificare numărului de telefon. Amazon îți va trimite un SMS cu un cod pe care îl vei introduce pe pagina asta. E un proces foarte rapid. Alta opțiune ar fi să primești un apel telefonic de la un robot care îți va cere să introduci codul afișat pe pagină.

Billing method – introducerea cardului

Pentru a fi acceptat ca și metodă de plată pe Amazon, cardul introdus aici trebuie să accepte tranzacții online fără cod CVV (cel de 3 cifre de pe spate). Unele bănci acceptă asta implicit, la altele trebuie activată o opțiune și altele nu acceptă deloc.

De exemplu, la BT trebuie activată o limită temporară de tranzacții online fără CVV (o dată la 3 luni). Dacă îți este refuzat cardul, verifică la bancă statusul tranzacțiilor online fără cod CVV pentru cardul respectiv.

Cardul va fi taxat lunar, dar asta doar dacă ai o balanță negativă în cont. De exemplu dacă deja în prima lună ai vândut de peste $48, când va veni a doua dată de facturare, banii ăștia se vor retrage din încasări și nu de pe card.

Deposit method – contul bancar pentru încasări

Aici vei introduce datele contului bancar, poate fi un IBAN din România (neapărat în lei) sau un cont în USD deschis în SUA printr-un intermediar ca Payoneer, World First, TransferWise etc. Câteva detalii despre repatrierea banilor în acest articol.

Interviu taxe

Urmează interviul pentru taxe, click pe „Start tax interview”.

Who will receive income from Amazon or its subsidiary?

Se bifează „Individual / Sole-Proprietor” pentru persoană fizică, „Business” pentru firmă.

For U.S. tax purposes, are you a U.S. person?

No.

Următoarele detalii

În cazul Individual / Sole-Proprietor vei completa numele, țara de cetățenie și adresa permanentă.

Pentru Business vei completa:

  • Name of organization: SC … SRL
  • Disregarded entity name se lasă gol
  • Country of organization: Romania
  • Type of beneficial owner: Corporation
  • Permanent address: sediul social

Do you consent to provide an electronic signature for your IRS Form W-8BEN-E?

Yes.

Semnătura electronica

Mai departe semnezi electronic introducând numele complet în căsuță.

După aceea vei primi următoarea notificare și vei da click pe „Exit Interview”.

Detalii opționale despre produse

În continuare te vor întreba detalii de legate de produse și categorii, pentru a avea anumite setări implicite la interfață, poți sări peste ele.

Two-Step Verification

Pentru o siguranță sporită a contului tău, Amazon a implementat logarea în doi pași: email/parolă după care verificarea unui cod trimis prin SMS. Poți da click pe „Remind me later” dar te va atenționa la fiecare logare deci la un moment dat va trebui să configurezi și acest sistem.

Partea bună e că poți alege să nu mai facă verificarea prin SMS pentru anumite dispozitive de pe care intri des.

Prima accesare a contului și depunerea documentelor de verificare

Felicitări! Ai în față panoul de bord al viitoarei tale afacere de succes.

 

Însă mai este un pas scurt de care trebuie să treci: verificarea identității. Este un pas implementat relativ recent (sfârșitul lui 2016) pentru a stopa conturile false care fac fraude.
Îți vor cere să uploadezi două documente:

  • carte de identitate pentru persoane fizice sau certificat de înregistrare pentru firme
  • extras de cont cu adresa vizibilă

După maxim 24 de ore vei primi o notificare că verificarea s-a terminat cu succes și poți începe să vinzi pe Amazon.com, Amazon.ca și Amazon.co.mx.

Recomandare: Abonează-te la newsletter pentru a primi articolele care vor apărea aici, dar cu o săptămână înainte. De asemenea, acolo voi trimite informații exclusive care nu vor apărea pe blog!