FBA Private Label din China – Episodul 3: Selecția furnizorilor

În acest al treilea articol din seria „FBA Private Label din China” voi descrie ce răspunsuri am primit din partea furnizorilor contactați și cum am ales pe câțiva de la care am comandat mostre.

Pentru recapitulare, în primul articol am explicat cum am găsit produsul (nișa), iar în al doilea am descris modul de contactare al furnizorilor.

Ce caut la un furnizor?

Furnizorul cu care voi colabora vreau să satisfacă următoarele criterii, evaluate în ordine:

  • Promptitudine: Cu cât mai repede răspunde, cu atât mai mult arată că vei avea o comunicare rapidă cu el pe viitor. Este factorul cel mai rapid de evaluat (de la primul mesaj).
  • Preț: Are un preț cât mai mic, și e dispus să negocieze sau să scadă prețul dacă comanzi mai multe unități. Poți afla asta din primele schimburi de mesaje.
  • Compatibilitate: Poate să producă produsul pe care îl vrei. De asemenea e vorba și de o compatibilitate personală – înțelege ce vrei și se face înțeles în comunicare.
  • Flexibilitate: E dispus să facă modificări la produs după cerințele tale, sau să facă ambalajul exact cum vrei.
  • Calitate: Produsele lui au o calitate bună. Părerea mea e că prețul poate fi un pic mai mare decât al altora dacă merită calitatea – vei avea marja de profit mai mică, dar pe termen lung review-urile primite vor fi bune, deci vei putea crește prețul. Aspectul acesta îl vei evalua după primirea mostrelor.

Răspunsuri primite

În total am contactat 26 de furnizori, mai exact primii de pe lista de rezultate de pe Alibaba. Dintre ei, 6 nu mi-au răspuns într-o săptămână, deci au picat din start primul test, promptitudinea.

Alți 7 au răspuns cu prețuri prea mari pentru a-mi rămâne un profit decent raportat la prețul mediu de vânzare pe Amazon, deci i-am eliminat după criteriul 2. Au ramas deci 13, cu care am continuat comunicarea.

Din aceștia, pe 8 i-am eliminat din motive de compatibilitate cum ar fi:

  • Oferă un produs asemănător, dar nu exact ce vreau.
  • I-am spus de niște caracteristici pe care le vreau, și mi-a răspuns că le are, după care din alte mesaje să înțeleg ca nu le are.
  • Pur și simplu a lungit vorba fără detalii clare, de exemplu: „transportul o să fie ieftin”.
  • E intermediar, nu reprezintă o fabrică. Oricum era la limita superioară a prețului, probabil și din cei eliminați din cauza prețului erau mai mulți intermediari. Aceștia sunt de evitat pentru că adaugă propria marja de profit în preț, și pentru că pur și simplu e mai bine să comunici direct cu fabrica.

Comanda de mostre

Au rămas așadar 5 furnizori de la care am comandat mostre. Unul a fost destul de ciudat și a spus că îmi trimite mostra gratis, fiind sigur că vom colabora. Am spus OK, după care nu mi-a mai răspuns când l-am întrebat de tracking number. Așa că am primit 4 mostre de fapt.

Aș mai menționa că până în punctul ăsta am comunicat cu furnizorii folosind sistemul de chat din site-ul Alibaba, sau prin email. Dar pentru o comunicare mai rapidă cu cei pe care i-am ales pentru mostre, am continuat pe WhatsApp. Cam toți și-au oferit numărul de telefon în semnătura mesajelor.

În următorul articol voi da mai multe detalii despre mostre, cum am ales furnizorul final și cum am făcut prima comandă.

Recomandare: Abonează-te la newsletter pentru a primi articolele care vor apărea aici, dar cu o săptămână înainte. De asemenea, acolo voi trimite informații exclusive care nu vor apărea pe blog!