FBA Private Label din China – Primul pas: găsirea unui produs

A venit momentul așteptat cu nerăbdare de mulți dintre cititori. Azi lansez seria de articole „FBA Private Label din China” unde o să scriu în detaliu ce și cum am făcut ca să îmi lansez primul produs importat din China pentru vânzare pe Amazon.com (deci SUA).

Voi scrie articolele „din mers”, în timp ce trec prin pașii pe care i-am aflat din diverse surse. La momentul scrierii acestui articol m-am decis asupra unui produs, am găsit câțiva furnizori și am comandat niște mostre pe care încă le aștept.

În rândurile următoare voi scrie despre cum am găsit produsul. Practic am avut deschise 4 tab-uri în browser: lista de best sellers de pe Amazon, Jungle Scout, Alibaba și FBA Revenue Calculator.

Amazon Best Sellers

Din, fericire, Amazon oferă o listă cu primele 100 de produse din fiecare categorie, ordonate după Best Sellers Rank (BSR). Poate vă veți gândi că e un număr cam mic și produsele de acolo vor fi prea competitive. Ideea aici e însă de a „săpa” până la ultimul nivel de subcategorii pentru a găsi nișa potrivită. Am găsit subcategorii unde al 100-lea produs din listă avea BSR în categoria principală peste 1 milion, deci plaja de produse acoperite de acest top e foarte mare și eu consider că nu îmi trebuie mai mult.

Am deschis așadar lista și am început să sap. Ca să ai totuși o direcție, ar fi ok să te hotărăști dinainte care e categoria mare în care vrei să vinzi. Pentru mine a fost ușor: magazinul meu deja vinde produse de decor interior, așa că ar fi bine pentru afacere ca și noul produs să fie din categoria Home & Kitchen, și chiar mai specific, m-am concentrat pe subcategoria Home Décor.

Jungle Scout

Aplicația asta minune are în spate un sistem complex care monitorizează automat produsele de pe Amazon și află ce vânzări au. Cu datele astea se pot observa produsele profitabile și tendințele nișelor.

Am deschis așadar Jungle Scout și intrând în fiecare subcategorie de pe lista de best sellers de pe Amazon, am luat de acolo produsele care mi s-au părut interesante și le-am introdus în Jungle Scout. În momentul când introduci un produs, vei afla numărul mediu de vânzări pe zi și suma totală în dolari.

Obiectivul meu a fost să găsesc o nișă unde cel mai vândut produs de acel tip are mai puțin de 1000 de recenzii și vânzări de $1000-$1500 pe zi. Mai mult de atât și e prea competitiv, mai puțin și e prea mică cererea. Atenție, am spus nișă și nu subcategorie. De exemplu în subcategoria Home & Kitchen / Home Décor / Home Décor Accents / Ashtrays (scrumiere), două nișe separate ar fi: scrumiere de metal, scrumiere de sticlă.

Aceste maxim 1000 de recenzii și $1000-$1500 pe zi îmi dau încrederea că chiar dacă nu voi ajunge pe primul loc cu produsul meu, va fi realizabil să ajung la vânzări de $500-$800 pe zi (jumătate). Marja de profit pe care mi-am stabilit-o ca obiectiv este 30%. La acest procent, vânzările astea ar aduce profit $5000-$8000 pe lună.

Alibaba

După ce ai găsit un produs care se încadrează ok ca vânzări și recenzii, următorul pas e să calculezi profitul. Pe Alibaba vei găsi furnizori din China pentru acest produs. Având nișa aleasă, am intrat pe Alibaba și am introdus la căutare numele nișei, de exemplu „himalayan salt lamp”.

Din lista de rezultate mi-am făcut o idee cam care e prețul de achiziție a produsului.

FBA Revenue Calculator

Chiar Amazon oferă o unealtă foarte folositoare care îți va calcula profitul în funcție de niște valori introduse: prețul final, costul transportului până la depozit și prețul de achiziție de la furnizor. Pentru a calcula prețul transportului (orientativ) mi-a fost de ajutor acest articol din blogul Jungle Scout.

De acolo am aflat că transportul China-SUA costă în jur de:

  • $6/kg dacă optez pentru courier (recomandat pentru marfă de maxim 150 kg)
  • $4/kg prin cargo aerian (recomantat pentru marfă de 150-500 kg)
  • $0.50/kg prin cargo maritim (pentru marfă de peste 500 kg)

Greutatea produsului apare atât în Jungle Scout cât și în FBA Revenue Calculator.

We have a winner!

Prin acest proces am găsit un produs pe care am ales să-l vând pe magazinul meu de pe Amazon.com. Are următoarele caracteristici:

  • Fără părți mobile și dintr-un material care nu e fragil, deci rezistent la transport.
  • L-am găsit pe Alibaba cu $2-$5.
  • Prețul final pe Amazon e $10-$15.
  • Cântărește în jur de 250g.
  • Ca și dimensiuni e standard size, deci taxele FBA (împachetare, livrare etc) vor fi minime. Pentru detalii despre asta, poți consulta tabelul cu tarife FBA.
  • E posibil de a adăuga variațiuni pe viitor (culoare, material, mărime etc).
  • Primul produs din lista best sellers are în jur de 600 de recenzii și vânzări de $1500 pe zi.
  • Paginile de prezentare ale primelor produse din listă nu sunt foarte bine optimizate (imagini, descriere), deci produsul meu poate veni cu un avantaj din start.

Următorul pas a fost să contactez mai mulți furnizori. Despre asta în articolul următor.

Recomandare: Abonează-te la newsletter pentru a primi articolele care vor apărea aici, dar cu o săptămână înainte. De asemenea, acolo voi trimite informații exclusive care nu vor apărea pe blog!