Notițele mele de la Amazonienii Summit 2017

Știu că a trecut peste o lună de la Amazonienii Summit, dar informațiile aflate acolo sunt și vor fi de actualitate o perioadă bună de timp.

Dacă nu știi despre ce e vorba, Amazonienii Summit e o conferință organizată anual de o echipă în frunte cu Alex Hudițan (Hudi), poate cel mai cunoscut „profesor” în domeniul vânzarilor pe Amazon la ora actuală în România. El și Claudiu Stănculescu (Claus) s-au promovat sub numele de Amazonienii și oferă niște cursuri plătite pentru cei care sunt interesați de afacerea asta.

Ca și paranteză, eu nu am făcut cursul lor, nu sunt afiliat cu ei, dar am ajuns să cunosc câteva lucruri despre activitatea lor și îi respect pentru realizări și spiritul antreprenorial.

Acest summit, din câte știu, e singurul de genul acesta din România în momentul de față și chiar dacă un scop parțial al lui este să le promoveze cursul, e un eveniment care te ajută simțitor să îți crești afacerea pe Amazon. Anul acesta au fost speakeri din SUA și alte țări care au afaceri de zeci de milioane de dolari.

Și partea de networking e foarte importană, unii zic că mai importantă decât discursurile. Eu m-am bucurat să cunosc pe viu alți selleri și chiar câțiva cititori de-ai newsletter-ului.

Ca și participant la acest summit, am primit o agendă și un pix, așa că am scris ideile care mi s-au părut cele mai importante de la fiecare speaker. Unele dintre ele au fost adevărate revelații pentru mine și au contribuit la niște decizii pe care le-am luat de atunci sau le voi lua în curând, legate de afacerea mea. Voi prezenta mai departe câteva din aceste idei pe scurt.

1. Jesse Elder

Jesse nu are un business pe Amazon dar a ajutat mulți oameni să atingă succesul de-a lungul carierii lui ca și coach de business. Este un om cald și carismatic și a ținut un discurs captivant fără niciun Powerpoint în spate.

A trecut de la discuții despre kickboxing la unele despre sensul vieții și evident despre bani și afaceri într-un mod fluent și plăcut. De asemenea, după prezentarea lui (prima, terminată pe la 10 dimineața) a rămas în public tot summit-ul și a fost disponibil pentru discuții cu oricine îl aborda.

Câteva idei din discursul lui:

  • Un mindset corect pentru un antreprenor nu este cel de a alerga în continuu după „mâine”, ci este de a îmbrățișa ceea ce ai azi și de a te preocupa cu viitorul și creșterea doar în momente clar stabilite.
  • Totuși trebuie să ne ferim de starea de „grateful” (recunoscător) față de situația actuală pentru că este o capcană și riscăm să rămânem în aceeași situație tot restul vieții fără să ne atingem adevăratul potențial.
  • Cel mai important e să fim autentici și să ne găsim propriul mod de a ajunge la succes și mai ales de a gestiona succesul. De exemplu dacă vei ajunge „plin de tine” după ce atingi succesul nu este nicio problemă atâta timp cât așa îți vine natural și inspiri și ajuți alți oameni în modul acesta.

2. Ryan Moran

Capul de afiș al acestui summit, Ryan e un rockstar în lumea vânzărilor pe Amazon. Clipul lui Zero To $1 Million On Amazon In 12 Months are peste 1,2 milioane de vizualizări pe YouTube și sincer e primul clip pe care l-am văzut cu cineva care îți dă sfaturi pentru afacerea ta pe Amazon. Asta după ce vindeam deja de capul meu de peste 1 an. Din acel moment am urmat sfaturile lui, am căutat și alți astfel de mentori și mi-am crescut afacerea.

El a contribuit și la decizia mea de a crea acest newsletter și blog, așa că momentul când l-am cunoscut personal după discurs și am schimbat câteva vorbe a fost de-a dreptul emoționant 🙂

Câteva idei de la el:

  • 43% din toate vânzările online in SUA se întâmplă pe Amazon.
  • O dată cu momentul octombrie 2016, calitatea review-urilor a devenit mai importantă decât numărul lor.
  • Singurul mod prin care poți ajunge la un nivel înalt este prin construirea unui brand.
  • Atingerea cifrei de afaceri de 1 milion de dolari pe an este un proces mai simplu decât îți imaginezi, se poate rezuma la 3-5 produse având fiecare câte 25-35 vânzări pe zi.
  • Este foarte important să știi cui vinzi produsele, care e profilul cumpărătorului.
  • În campaniile de marketing off-Amazon (Facebook, Google, Blog) vei atinge convingerile acestui cumpărător.
  • Pentru a construi liste de clienți vei folosi insert-uri în ambalajul produsului și Facebook Retargeting Pixel.

3. Jose Martinez

Prezentarea lui Jose a lăsat pe mulți cu gura căscată. El este cel mai de succes vânzător terț pe Amazon.es (Spania) și ca formare este programator. Și-a folosit cunoștințele tehnice pentru a „sparge” algoritmii Amazon și a dezvoltat niște strategii de SEO (search engine optimization) care se află la limita regulilor Google și Amazon pentru că se bazează pe vulnerabilitățile acestor sisteme. Eu sunt sigur că are și strategii ilegale, dar evident nu le-a dezvăluit la summit.

Din păcate stăpânește engleza la un nivel mediu și a avut și emoții, deci multe lucruri au trecut neînțelese, dar iată niște idei interesante:

  • Există o unealtă gratis numită Keepa care îți va spune evoluția prețului unui anumit produs de-a lungul timpului – de mare ajutor în etapa de căutare.
  • Pe pagina de produs în dreapta sus sunt niște butoane de „Share”, printre care unul pentru email. Acel buton îți va genera un URL sub forma „http://a.co/[cod]” (URL prescurtat), iar urmând acea adresă vei descoperi o adresă finală sub forma „https://www.amazon.com/dp/[ASIN]/ref=cm_sw_r_cp_ep_dp_tdp[cod]”.
  • Pentru această adresă vei putea cumpăra backlinks pe Fiverr focusate pe un anumit cuvând cheie și astfel produsul tău va avea un ranking mai bun pe Google.
  • Alte unelte online recomandate de Jose:
    • DripRevolution – generarea de semnale în social media, merg împreună cu campania de backlinks pe Google.
    • CrowdSearch – campanii de search organic, tot pentru ranking
    • TaoBao – n-are legătură cu SEO, dar este un loc unde poți verifica dacă prețul pe care l-ai primit de la furnizor este corect. E destinat chinezilor, nu are variantă în engleză și va trebui să folosești Google Translate.

4. Tomer Rabinovich

Un seller de succes din Israel, a prezentat cele mai mari greutăți prin care trece cineva la început de drum și sfaturi pentru a le depăși:

  • Nu ai multe vânzări
    • nu te mai compara cu marii jucători
    • caută următorul cel mai bun vânzător și vezi ce face mai bine decât tine (listing, branding)
  • Nu ai profit
    • vezi unde poți optimiza cashflow-ul
    • împarte suma încasată de la Amazon într-o perioadă de 2 săptămâni la numărul de produse vândute în aceeași perioadă și vei știi profitul real
  • Nu ai concentrare
    • nu lansa prea multe produse la început
    • nu te lăsa copleșit de numărul mare de unelte online disponibile, ele sunt foarte asemănătoare deci concentrează-te pe o unealtă pentru fiecare sarcină (research, keywords, email feedback, giveaways etc)
  • Nu ai stoc
    • încearcă să estimezi cât mai bine momentul când vei râmâne fără stoc și fă tot posibilul să primești stoc nou până atunci
    • un excel ajută la asta
  • Nu ai timp
    • din momentul când depășești un profit de $500 pe lună ar fi bine să începi să plătești pe cineva care să se ocupe de: comunicarea cu clienții, răspunsuri la review-uri, keyword research

În concluzie, a fost o excursie la București care a meritat și cu siguranță voi mai participa la astfel de evenimente de câte ori voi avea ocazia.

Recomandare: Abonează-te la newsletter pentru a primi articolele care vor apărea aici, dar cu o săptămână înainte. De asemenea, acolo voi trimite informații exclusive care nu vor apărea pe blog!