Produsul X este bun de vândut pe Amazon.com? Un calcul explicat în 5 pași

Modificare ulterioară: Acest articol se referă în primul rând la varianta de a vinde produse fabricate în România.

Am primit multe întrebări până acum legate de ce fel de produse se pot vinde pe Amazon.com. Produsul ideal e ușor, mic, ieftin de procurat și cu un preț cât mai mare de vânzare (deci profit cât mai mare, evident).

Gândindu-mă la ce produse aș putea să mai adaug pe magazinul meu, am dezvoltat o formulă care calculeză cât de bun ar fi un produs pentru vânzare din România pe Amazon.com.

1. Primul lucru este defalcarea prețului care apare pe Amazon.com în componentele sale

Ca și o mică paranteză, Amazon.com își păstrează un comision de 15% din orice vânzare. Este practic prețul pe care îl plătești pentru privilegiul de a avea produsul listat pe platforma lor.

De asemenea, pentru Amazon FBA mai există o taxă, care include costul depozitării și costul transportului de la depozit până la cumpărător. E destul de mică, se calculează în funcție de volum, și am inclus o valoare medie în costul de la punctul 2.

Prețul final al produsului va avea așadar următoarele componente:

  • Comision de vânzare pe Amazon.com (15%)
  • Prețul de cumpărare al produsului
  • Prețul transportului
  • Profitul

2. Pe urmă, putem defini prețul transportului ca fiind: $10/kg

Valoarea de $10 este o medie pe care am calculat-o din propria experiență trimițând colete către Amazon FBA prin Poșta Română. Include și taxa FBA menționată mai sus.

3. Profit minim: 10%

Din proprie experiență, și din informații de la alți vânzători, am ajuns la concluzia că nu prea are rost să vinzi ceva pe Amazon.com dacă nu scoți cel puțin 10% profit la fiecare vânzare (din prețul final).

4. Formula prețului final

Așadar, putem construi o formulă cu 3 variabile:

Pf * 0.15 + Pc + G * $10 + Pf * 0.1 < Pf

Unde:

  • Pf – preț final (care apare în catalogul Amazon.com)
  • Pc – preț cumpărare
  • G – greutate în kilograme

5. Formula finală:

Pc + G * $10 < Pf * 0.75

Într-un caz concret, deci analizând un anumit produs, singura necunoscută aici e Pc – prețul maxim la care ar trebui să cumperi produsul, pentru ca afacerea să fie fezabilă.

Formula tradusă în cuvinte: pentru ca un produs să fie ok de vândut din România pe Amazon.com, prețul la care tu îl procuri, la care aduni $10 pentru fiecare kg pe care îl cântărește, trebuie să fie mai mic decât 75% din prețul cu care se poate vinde pe Amazon.com.

În următorul articol o să ofer exemple de aplicare a formulei, și un top al categoriilor de produse care trec cel mai degrabă de formula asta.

Modificare ulterioară: Între timp am aflat de existența FBA Revenue Calculator care automatizează acest calcul.

Recomandare: Abonează-te la newsletter pentru a primi articolele care vor apărea aici, dar cu o săptămână înainte. De asemenea, acolo voi trimite informații exclusive care nu vor apărea pe blog!