3 strategii de optimizare a campaniilor Amazon Ads (PPC)

În articolul de azi voi prezenta niște tehnici prin care poți profita de uneltele oferite de Amazon pentru a scădea costurile reclamelor și a crește vânzările. Vom folosi atât campanii automate, cât și manuale, și cuvinte cheie de toate tipurile (broad, phrase, exact).

Acest articol vine ca o continuare a două articole despre Amazon Ads: Cum creezi prima campanie Amazon Ads (PPC) și Cum „sondezi” după cuvinte cheie folosind Amazon Ads (PPC). Îți recomand să le citești înainte de a merge mai departe, în caz că n-ai făcut-o deja, pentru că în acest articol voi presupune cunoașterea unor noțiuni prezentate acolo.

1. Campanie automată, după care adăugate „negative keywords”

Cea mai simplă strategie ar fi să pornești o campanie automată și să o lași să meargă 2 săptămâni, fără să faci nicio modificare drastică, în afară de ajustările Default bid pentru a controla bugetul, conform strategiei prezentate în articolul acesta.

După 2 săptămâni, descarci raportul și vezi care keywords au avut ACoS cel mai mare. ACoS mare înseamnă că sunt dezavantajoase – plătești pentru click-uri, dar nu obții vânzări prea multe în urma lor. Aceste cuvinte cheie le adaugi în tab-ul „Negative keywords” din campanie.

2. Campanie automată, după care manuală

Aceeași strategie ca mai sus în primele 2 săptămâni, după care descarci raportul și cauți keywords cu ACoS cel mai mic. Astea le extragi și creezi o campanie manuală cu ele.

Dacă îți permite bugetul, poți să lași campania automată să ruleze în continuare pentru a mai găsi cuvinte cheie, dar e important ca cele alese pentru cea manuală să le treci la „Negative keywords” în cea automată.

3. Campanie manuală cu keywords din surse externe

O altă strategie ar fi de a crea direct o campanie manuală cu cuvinte cheie găsite prin alte moduri, cum ar fi cele prezentate în articolul acesta. Setând „Broad” sau „Phrase” la Match type va afișa reclama și pentru cuvinte cheie similare (Diferența dintre broad și phrase e explicată în acest articol).

După 2 săptămâni vei putea descărca raportul și vei putea ori adăuga keywords cu ACoS mare la „Negative keywords”, ori vei putea crea o campanie manuală cu Match type Exact pentru keywords cu ACoS mic.

Recomandare: Abonează-te la newsletter pentru a primi articolele care vor apărea aici, dar cu o săptămână înainte. De asemenea, acolo voi trimite informații exclusive care nu vor apărea pe blog!