Sfaturi

7 previziuni despre vânzarea de produse fizice pe Amazon în 2019

Acum câteva zile am scris un articol despre cum a fost 2018 pentru afacerea mea cu produse fizice pe Amazon (și nu numai) și ce obiective mi-am stabilit pentru anul abia început.

Pentru a-mi îndeplini obiectivele, pentru mine este foarte important să fiu la curent cu cele mai noi strategii, știri și tendințe din ecosistemul marketplace-ului Amazon. De aceea am citit în ultimele zile ce au avut de zis cele mai importante bloguri din domeniu despre cum va fi 2019 pe Amazon.

Apropo, mi-a fost foarte ușor să găsesc toate articolele pe acest subiect folosind FBA Digest, platforma pe care am lansat-o acum câteva luni.

Să vedem cele mai importante 7 lucruri care se prevăd că se vor întâmpla pe Amazon în 2019:

1. Construcția brand-ului tău va deveni și mai importantă

Pentru că, în mare, concurența va fi tot mai acerbă (mai multe despre asta la punctul 2), va fi și mai important să-ți creezi un brand cu o audiență independentă de Amazon, dar și să îți evidențiezi brand-ul pe Amazon.

Iată câteva idei:

  • pe Amazon:
    • Aplică la Brand Registry (este nevoie de trademark).
    • Creează un storefront atractiv pe Amazon.
  • în afara Amazon:
    • Creează un site propriu (inițial de prezentare, apoi magazin).
    • Adaugă conținut original pe site-ul propriu (blog, video, infographics, galerie foto etc.)
    • Obține adrese de email de la audiență
    • Focus pe social media (mai multe despre asta la punctul 7)

2. Brand-urile mari și însuși Amazon vor pune mai multă presiune pe noi

Un motiv important pentru care vânzarea pe Amazon a fost și va fi în continuare o oportunitate atât de mare pentru micii întreprinzători este că marile brand-uri nu pun foarte mult accent pe acest marketplace.

Un brand ca Sony sau Adidas vede Amazon ca încă un canal de vânzări pe lângă miile de magazine online și offline unde se găsesc produsele lor, așa că va „trânti” niște listări banale cu minimul necesar în materie de imagini și text, bazându-se pe faptul că oricum au un brand arhicunoscut.

Un vânzător Private Label de dimensiuni mai mici, dar educat pe partea de online, poate veni cu un avantaj competitiv având un listing bine pus la punct cu toate artificiile de marketing pe care le-a învățat.

Ei bine, se pare că marile brand-uri au început să „se prindă” de acest lucru și putem vedea tot mai des cum angajează experți în vânzarea pe Amazon (de obicei chiar foști sau actuali vânzători Private Label) pentru a le optimiza listările, campaniile PPC și tot ce ține de Amazon.

Pe lângă asta, se pare că Amazon a început să-și creeze tot mai multe brand-uri proprii în nișe cu cerere mare. Nu vorbesc de produse „sold by Amazon”, unde ei colaborează cu distribuitori ai diverselor brand-uri (care nu sunt deținute de Amazon), ci de brand-uri ca Pinzon, 365, AmazonBasics sau Wag care sunt create de Amazon, deci cu produse luate direct de la fabrică, la care pot stabili prețuri minimale.

3. Campaniile PPC vor fi mai scumpe, dar mai precise

În 2018 am văzut chiar și la produsele mele o creștere înceată, dar stabilă în bid-uri pe aceleași cuvinte cheie. E clar că văzând oportunitatea pe care o prezintă Amazon, vânzătorii au început să liciteze tot mai mulți bani pentru click-uri.

Pe de altă parte, platforma PPC de la Amazon e încă destul de primitivă și ei știu asta, motiv pentru care am văzut îmbunătățiri clare pentru a ne ajuta să obținem click-urile cele mai relevante.

În 2018 am văzut introducerea Sponsored Brands, Product Targeting și foarte proaspătul Dynamic Bidding.

4. Mai puțini vânzători noi decât în 2018

Conform unui studiu de la Marketplace Pulse, în 2018 s-au înscris 1,2 milioane de vânzători terți pe Amazon. Desigur, e simplu și ieftin să-ți deschizi cont, dar să lansezi un produs e exponențial mai greu, deci cu siguranță o bună parte din aceștia n-au avut nici măcar o vânzare.

Previziunile spun că 2018 a fost un vârf în valul de noi vânzători pe Amazon, și numărul lor va fi în scădere în 2019. Motivele pot fi mai multe:

  • Acest model de business devine treptat tot mai complex, deci necesită mai multă implicare, învățare și muncă.
  • Nu toată lumea e interesată de un business online, iar în ultimul an s-a ajuns, cred, la un vârf și în materie de cursuri, cărți și alte resurse pe acest domeniu. În alte cuvinte, o mare parte din cine trebuia să știe, a aflat și a început să vândă, sau a decis să nu o facă. Persoane care sunt interesate de așa un business și n-au aflat despre oportunitatea Amazon vor fi mai puține în 2019.
  • Se prevede o încetinire, dacă nu chiar recesiune a economiei pe plan mondial în 2019, deci oamenii vor fi mai conservatori cu investițiile.

5. Schimbări majore în sistemul de review-uri

În 2018 am văzut poate cele mai drastice măsuri luate de Amazon vreodată împotriva fraudei pe partea de review-uri. Probleme încă există, și cu siguranță vom vedea schimbări și în 2019.

Ca și paranteză, chiar acum câteva zile (16 ianuarie 2019), eu și mai mulți vânzători pe Amazon cu care comunic frecvent ne-am alarmat când ne-au dispărut toate review-urile. Apoi ne-am dat seeama că au dispărut toate review-urile de pe Amazon în general… După vreo 2 ore s-a remediat problema, dar e clar că se lucrează pe partea asta.

De asemenea, sunt zvonuri că Amazon vrea să introducă un „plafon” pentru afișarea numărului de review-uri pe paginile de rezultate. Mai exact, dacă de exemplu plafonul este 1000 de review-uri și avem 3 produse cu 1250, 4677 și 16833 review-uri, la toate va apărea „1000+”, și nu numărul exact.

Asta va echilibra avantajul pe care îl au acum vânzătorii mai vechi care au avut timp să strângă review-uri față de cei mai noi.

6. Platformele internaționale Amazon sunt noua mare oportunitate

Dacă până de curând, marketplace-urile internaționale Amazon erau destul de neglijate de vânzătorii mici, se poate spune că ne apropiem de un „tipping point” alimentat mai ales de semnele că expansiunea Amazon nu pare să aibă limite.

Așadar, este foarte rezonabil să spunem că marketplace-urile Amazon internaționale, în special cele din Germania și UK o să aibă în câțiva ani aceeași dimensiune pe care o are Amazon.com acum (relativ la populație bineînțeles).

Deci cine intră acum, când e concurența mai accesibilă, va crește împreună cu platforma.

7. Trebuie să fii la curent cu noile trenduri tehnologice

Tehnologia în ziua de azi se dezvoltă cu o viteză fulgerătoare, și aplicațiile care țin de marketing online și ecommerce nu fac excepție.

Platforme și aplicații dezvoltate în anii trecuți se vor consolida și dezvolta mai departe în 2019, cum ar fi boții de chat pentru Facebook sau diversele aplicații pentru cercetarea produselor sau a cuvintelor cheie (Helium 10, Jungle Scout, Viral Launch etc).

Pe partea de social media, se pare că Instagram e pe un trend ascendent și va prelua tot mai mult din cota de piață în acest an. Cumva legată de creșterea Instagram e și importanța tot mai mare a influencer marketing-ului, care deja e un punct vital în lansarea unui produs nou și susținerea lui.

Să nu uităm de conținutul video care devine un standard. Putem observa tot mai multe vloguri noi pe YouTube comparativ cu clasicele bloguri, și să nu uităm că în 2018 și Amazon a început să pună tot mai mult accent pe partea video (de exemplu posibilitatea de a adăuga un clip video printre imaginile de pe listing dacă ai Brand Registry).

Așa că asigură-te că folosești cele mai noi strategii de marketing… competitorii tăi cu siguranță o vor face!

În concluzie, 2019 se anunță a fi un an foarte interesant pe Amazon și ecommerce în general. Voi fi și eu atent la toate aceste previziuni și vă voi ține la curent cu modul în care se desfășoară.

Recomandare: Abonează-te la newsletter pentru a primi articolele care vor apărea aici, dar cu o săptămână înainte. De asemenea, acolo voi trimite informații exclusive care nu vor apărea pe blog!
Tags
Show More
Cartea in format electronic Vanzarea pe Amazon - Sprint sau Maraton

Related Articles

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Back to top button