Diverse

Amazon „inchide robinetul” cu volume reale de cautari pentru cuvinte cheie

Weekend-ul acesta am primit un „Breaking News” prin newsletter-ul unei unelte pentru vânzători pe Amazon (unealta mea preferată în acest moment, de fapt o suită întreagă de unelte: Helium 10).

Se pare că Amazon a închis un punct de date prin care uneltele software puteau obține volumul real de căutări pentru orice cuvânt cheie.

Schimbarea va afecta într-o anumită măsură modul în care vânzătorii pe Amazon vor face cercetarea cuvintelor cheie de acum încolo.

Ce se va schimba în totalitate însă, este modul în care vom estima numărul de vânzări necesare pentru a ne poziționa pe prima pagina pentru un anumit cuvânt cheie. Acest algoritm se baza în totalitate pe volumul real de căutări.

O mică istorie

Probabil mulți cititori se gândesc în acest moment: volum real de căutări? Nici nu știam că Amazon oferea așa ceva.

Ei bine, pe la începutul lui 2017, niște programatori descurcăreți au observat o „scurgere” din partea Amazon, aparent în interfața AMS (Amazon Marketing Services). Ca și simplu utilizator puteai vedea popularitatea unui cuvânt cheie sub forma unui cuvânt (Low, Medium, High), dar în culise, o unealtă software putea obține volumul exact de căutări.

Acest punct de date a devenit apoi un standard printre majoritatea uneltelor care oferă servicii de cercetare a cuvintelor cheie, cum ar fi: Magnet/Cerebro (Helium 10), Keyword Research (Viral Launch), Sonar (Sellics), Scope (Seller Labs) etc.

Notă: am omis intenționat din listă o unealtă destul de populară, pe care și eu am promovat-o mult timp: MerchantWords. Se pare că ei au refuzat din start să folosească acest punct de date și s-au bazat ca până atunci pe a face estimări pentru volumele de pe Amazon folosind date obținute de la motoare de căutare generale ca Google, Bing etc.

În ultimii doi ani, evangheliști ai celorlaltor unelte (personal i-am văzut pe Manny Coats – Helium 10 și Casey Gauss – Viral Launch) au făcut efectiv mișto de MerchantWords și cifrele dubioase pe care le oferea câteodată.

Se pare că știau cei de la MerchantWords ce știau…

Consecințe pentru softurile de cercetare a cuvintelor cheie

Oamenii din spatele uneltelor pentru cercetarea cuvintelor cheie probabil că au intrat un pic în panică și în aceste momente fac ore suplimentare pentru a-și ajusta algoritmii de estimare a volumului de căutări.

Bănuiesc că vor merge cu planul B și se vor baza pe cifre de la alte motoare de căutare (ceea ce face MerchantWords dintotdeauna).

Consecințe pentru noi

Noi, ca și vânzători pe Amazon și consumatori ai acestor unelte, vom fi afectați în felul următor:

  • Pe partea de cercetare a cuvintelor cheie pentru crearea listării efectele vor fi minime, pentru că volumul exact de căutări are o relevanță minimă în acest caz. Nu ne interesează că „cuvânt cheie A” are fix 10458 căutări lunare, ce ne interesează este dacă „cuvânt cheie A” este mai căutat decât „cuvânt cheie B” pentru a știi cât accent să punem pe el în textul listării: titlu, bullet points, descriere. În acest caz, vom avea date destul de precise în continuare.
  • După cum spuneam la începutul articolului, va fi afectat 100% modul în care calculăm de câte vânzări avem nevoie pentru a ajunge pe prima pagină pe un cuvânt cheie. Cifra asta apare sub diverse denumiri în majoritatea uneltelor, de exemplu în cadrul Helium 10 ea apare sub coloana „CPR Total/Daily Giveaways”. Algoritmul pentru acest calcul a fost făcut public de Manny Coats, fondatorul Helium 10 într-un podcast și se bazează 100% pe volumul exact de căutări.

Pentru că „robinetul” a fost închis recent, uneltele probabil vor arăta date istorice pentru următoarele câteva săptămâni (încă nu am văzut schimbări pe Helium 10), până când vor veni cu o soluție eficientă.

Eu am lăsat un comentariu la articolul de pe blogul Helium 10 unde s-a anunțat acest eveniment unde am întrebat cum vor gestiona numărul „CPR Giveaways” pe viitor. La momentul scrierii acestor rânduri încă n-am primit un răspuns.

Soluții

  • După cum spuneam, pentru cercetare cuvintelor cheie putem folosi în continuare uneltele cu care ne-am obișnuit.
  • Pentru estimarea numărului de vânzări necesare pentru a ajunge pe prima pagină, am prezentat o metodă alternativă pe care o foloseam dinainte să aflu de Helium 10 în acest articol. E important de notat că această metodă funcționează doar pentru cuvinte cheie principale, deci prin care produsele de pe prima pagină își fac majoritatea vânzărilor.
Recomandare: Abonează-te la newsletter pentru a primi articolele care vor apărea aici, dar cu o săptămână înainte. De asemenea, acolo voi trimite informații exclusive care nu vor apărea pe blog!
Tags
Show More
Cartea in format electronic "Vanzarea pe Amazon - Sprint sau Maraton?"

Related Articles

2 Comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Back to top button