Sfaturi

Amazon Live: comerț electronic în era livestream-ului

Este clar că fenomenul de livestreaming video a devenit tot mai popular în cadrul rețelelor de socializare. Facebook, Instagram și YouTube oferă de câțiva ani această funcționalitate și chiar ne încurajează să o folosim, aducând mai multă expunere postărilor live.

Amazon nu a vrut să rămână în urmă și a combinat ideea de live video cu comerțul electronic în serviciul numit „Amazon Live”. Presa americană l-a comparat cu canalul de televiziune QVC, care difuzează non stop transmisiuni în direct cu prezentări de produse în stilul tele-shopping.

O diferență majoră și un avantaj față de un canal TV este că video-urile Amazon Live sunt interactive, deci audiența poate comunica cu vânzătorul și cu ceilalți spectatori, ca la niște webinarii.

Cum funcționează?

Amazon Live se accesează simplu la adresa Amazon.com/live. Se va deschide o pagină foarte simplă care începe cu clipul care e live acum, sau cel mai recent clip, dacă nu e niciunul difuzat acum.

Un lucru foarte important: produsele prezentate sunt afișate sub clip, și dacă dau click pe ele, spectatorii vor accesa direct listările de pe Amazon ale acestor produse.

Apoi, mai jos poți vedea cele mai recente stream-uri live care s-au terminat, și jos de tot cele care urmează, împreună cu data și ora.

Ce înseamnă asta pentru vânzătorii Amazon FBA?

Orice vânzător terț pe Amazon care are brand-ul înregistrat în Brand Registry are acces la Amazon Live.

Trebuie doar să instalezi aplicația mobilă Amazon Live Creator, momentan disponibilă doar pe iOS.

Apoi din câteva click-uri poți programa un live stream pe mai târziu, sau poți începe unul direct. Poți folosi camera de pe iPhone/iPad sau, printr-un encoder poți face conexiunea cu o cameră profesională.

Concluzii

Amazon Live este o modalitate foarte bună de a-ți scoate produsele în față, și fiind un serviciu relativ nou, cei care se pun pe treabă cât mai repede vor avea de câștigat.

Pentru a vedea potențialul acestui model de promovare, putem să ne uităm la platforma chinezească de ecommerce Taobao care folosește livestreaming-ul deja de câțiva ani și raportează că 23 de magazine de pe platformă au vândut de peste 15 milioane USD în 2018 doar din video-uri live.

Iată câteva notițe din partea mea:

  • Am observat că multe din aceste „live streams” sunt evident înregistrări, deci prin acel encoder se poate difuza material înregistrat și editat dinainte (lucru care e destul de comun și pe Facebook sau YouTube).
  • Ar fi ideal ca persoana care face acel live video să se simtă confortabil în fața camerei și să vorbească fluent engleza. Dacă tu sau partenerii tăi din afacere nu vă încadrați, câteva soluții ar fi:
    • Angajarea unei persoane din România care întrunește aceste calități.
    • Angajarea, cel mai ușor prin intermediul Fiverr, a unei persoane din SUA, care garantat va vorbi și cu accent american. Clipul obținut astfel poate fi difuzat folosind metoda menționată la primul punct.
  • Postarea pe Amazon Live este momentan gratuită, dar există un sistem de promovare (Boost) pe bani, care îți va scoate clipul în față.
Recomandare: Abonează-te la newsletter pentru a primi articolele care vor apărea aici, dar cu o săptămână înainte. De asemenea, acolo voi trimite informații exclusive care nu vor apărea pe blog!
Tags
Show More
Cartea in format electronic "Vanzarea pe Amazon - Sprint sau Maraton?"

Related Articles

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Back to top button