Diverse

Amazon vs. Coronavirus: situația la zi – 8 mai 2020

Au trecut cam 2 luni de când efectele pandemiei au început să se resimtă pe Amazon (.com cel puțin). Acum puțin peste o lună am scris un articol unde anunțam că Amazon a blocat trimiterea de noi stocuri FBA pentru produsele neesențiale, cu promisiunea că pe 5 aprilie va ridica restricțiile.

Ce s-a întâmplat în realitate?

A venit mult așteptata dată de 5 aprilie și din păcate nu s-a întâmplat nimic… Abia după câteva zile am putut observa că se puteau crea noi shipment-uri pentru produsele cu rulaj mai mare, dar și acolo cu limite destul de serioase la numărul de unități care se pot trimite.

În următoarele 2 sătămâni s-a putut observa activarea treptată a trimiterilor de stoc pentru tot mai multe produse, aparent în ordinea vânzărilor, așadar produsele nou lansate au rămas ultimele.

Pe 18 aprilie, Amazon anunța oficial că a reactivat posibilitatea de a crea shipment-uri pentru majoritatea produselor, dar multe rămânând cu o limită de unități. Am putut confirma acest lucru prin crearea unui shipment pentru un produs nou pentru care nu am mai trimis stoc până atunci.

Onorarea comenzilor

Limitarea trimiterii de stocuri FBA este practic o simptomă a problemei de fond: creșterea numărului de comenzi, în special pentru produse esențiale sau legate de statul acasă, și inabilitatea Amazon de a face față acestei creșteri bruște.

Pe partea de fulfillment, s-a putut vedea o creștere enormă a timpului de livrare pentru comenzile FBA, pe la mijlocul lui aprilie ajungând și la o lună pentru opțiunea de livrare gratis (non-Prime, non-expedited).

Situația astăzi

În acest moment, pe data de 8 mai, toate produsele mele și ale celor 4 selleri din grupul meu cu care comunic îndeaproape acceptă stocuri noi FBA, dar în continuare cu limite la numărul de unități care se pot trimite.

Totuși, acele limite au tot crescut în ultimele 2 săptămâni.

Pe partea de fulfillment, majoritatea produselor au acum un termen de 4-6 zile pentru abonații Prime sau cei care aleg varianta expedited și 1-2 săptămâni în varianta de bază.

În rest, mai trebuie să menționez că există o întârziere la preluarea stocului odată ajuns la depozit.

Dar vânzările?

Personal am văzut o creștere serioasă în vânzări în ultima lună, datorată cu siguranță și faptului că majoritatea produselor mele sunt în regim FBM cu termen de livrare 3-5 zile, mai bun decât ce a putut Amazon în ultima perioadă.

Și sellerii din grupul meu au avut cifre normale spre mai bune, cu excepția produselor care au o întrebuințare evident socială (think party supplies).

O a treia problemă în acest moment pe partea FBA (după stocuri și fulfillment) este anularea comenzilor de către cumpărători înainte ca acestea să fie onorate. Clienții comandă și își pierd răbdarea după câteva zile de așteptare (chiar dacă sunt anunțați din start care e termenul de livrare).

În grupul meu acest procent de pre-fulfillment cancelations se învârte pe la 8-10%.

Concluzii

Despre vârful pandemiei nu se știe dacă a trecut sau nu, mai ales în SUA, dar vârful problemelor pe Amazon cu siguranță a fost în jurul lui 1 aprilie, iar de atunci lucrurile se îndreaptă încet încet spre normalitate datorită măsurilor masive pe care le-a luat compania, de exemplu pe partea de angajări.

Ca și imagine generală, este o perioadă în care lumea comandă foarte mult online (o văd și la mine și cei din jurul meu) și încă nu au apărut probleme economice grave.

Așadar, sunt vremuri oportune pentru vânzarea pe Amazon și e-commerce în general!

Recomandare: Abonează-te la newsletter pentru a primi articolele care vor apărea aici, dar cu o săptămână înainte. De asemenea, acolo voi trimite informații exclusive care nu vor apărea pe blog!
Show More
Training Gratuit Amazon - Duminica, 25 octombrie 2020, ora 20:00

Related Articles

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Back to top button