Tutoriale

Ambalajul produsului tău e mai important decât crezi

Astăzi revin cu ultimul articol din „trilogia” despre pregătirea și listarea produsului. De data asta vom discuta despre ambalaj și materialele de promovare care pot însoți produsul.

Design-ul de ambalaj

Ambalajul este un aspect neglijat de mulți vânzători, ceea ce poate fi un avantaj pentru tine. Un ambalaj bine conceput înseamnă:

  • Înainte de cumpărare:
    • Creșterea valorii percepute a produsului;
    • Amplificarea emoțiilor potențialului client față de produsul tău;
    • Creșterea autorității percepută a brand-ului tău;
    • O sumă mai mare pe care cumpărătorii sunt dispuși să o plătească;
  • După cumpărare:
    • Aducerea de trafic pe site-ul propriu (URL pe ambalaj);
    • Fidelizarea de lungă durată.

Ca să alegi ambalajul potrivit va trebui să te gândești bine la publicul tău țintă și ce l-ar impresiona, dar în același timp e important să te încadrezi în buget. De exemplu, pentru un produs cu preț de vânzare de $20 pe Amazon, să nu plătești mai mult de $0,40 pe producția ambalajului în China.

Să ne facem temele înainte

Înainte de a căuta oferte sau de a începe pe cont propriu desing-ul ambalajului, e important să ne gândim la următoarele lucruri:

  • Să ne cunoaștem cât mai bine produsul: e genul de produs făcut des cadou? poate fi pus într-o cutie? sau o punga? etc.
  • Care este audiența țintă? Femei? Bărbați? Copii? etc.
  • Verificarea stilului de grafică folosit în nișa noastră: alte produse pe Amazon, conținut site-uri (culori, font-uri) etc.
  • Furnizorul ne poate oferi deja niște variante standard de ambalaj de la care putem porni (e important să îți dea fișierele vectoriale – Corel Draw sau Adobe Ilustrator)

Important: taxele de stocare și livrare Amazon FBA cresc dacă dimensiunile produsului cresc. Recomand încardrarea în categoria standard-size: 45 x 35 x 20 cm.

Recomandări pentru un ambalaj de succes

Iată elementele care formează un ambalaj de calitate:

  • Obligatorii:
    • Logo, numele brand-ului și eventual un motto;
    • Informațiile de bază care caracterizează produsul: denumire, material, culoare etc.
    • Codul FNSKU;
    • Țara de origine (Made in China)
  • Opționale:
    • Denumirea firmei;
    • Website, număr de telefon, email;
    • Număr de bucăți (dacă e set);
    • Beneficiile produsului;
    • Adrese social media (Facebook, Instagram, YouTube etc.);
    • Atenționări și instrucțiuni folosire produs;
    • Dacă ambalajul poate fi reciclat și alte certificări.

Câteva exemple

Puterea materialelor de promovare (inserts)

După cum am mai spus în trecut, un mare dezavantaj al vânzării pe Amazon este faptul că platforma ascunde datele de contact ale cumpărătorilor față de vânzătorii terți, în special adresa de email.

O listă de email-uri ale cumpărătorilor produselor tale este extrem de valoroasă pentru că cineva care a cumpărat deja de la tine e mult mai dispus să o facă din nou decât un „străin”.

Așadar, pentru a obține totuși adrese de email de la o parte din cumpărători, vei adăuga în ambalaj niște fluturași cu mesaje care îi vor motiva să acceseze o pagină de pe site-ul tău unde își vor lăsa adresa de email.

Va trebui să le oferi ceva în schimb, care pentru tine va fi gratis, de exemplu un ebook sau o garanție prelungită.

Alt scop pe care insert-urile îl pot îndeplini este obținerea mult doritelor review-uri verificate. În acest caz trebuie să ai mare grijă să nu oferi nimic în schimbul lor pentru că vei încălca o regula impusă foarte strict în ultima vreme pe Amazon: you may not provide compensation (including free or discounted products) in exchange for a review.

Lasă-i pe specialiști să se ocupe

Aceste informații ți-au fost oferite de către AMZ Concept, agenția de marketing specializată pe Amazon cu servicii complete: foto, video, design de produs, design ambalaj, logo design, web design, crearea listării și multe altele.

Specialiștii de la AMZ Concept au ani de zile experiență pe Amazon și au ajutat peste 1000 de vânzători ca tine să aibă succes.

În calitate de cititor al newsletter-ului Amazon Seller Romania beneficiezi de reduceri între 10%-35% la toate serviciile AMZ Concept!

Accesează oferta AMZ Concept acum

Recomandare: Abonează-te la newsletter pentru a primi articolele care vor apărea aici, dar cu o săptămână înainte. De asemenea, acolo voi trimite informații exclusive care nu vor apărea pe blog!
Show More
Training Gratuit Amazon - 24 noiembrie, ora 20:00

Related Articles

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Back to top button