#Replay – 1. Codul ASIN … by sergiu

1. Codul ASIN nu are nicio legatura cu patentele. Acest cod e folosit de Amazon pentru identificarea fiecarui produs din baza lor de date. In momentul cand un seller listeaza un produs nou, se genereaza automat codul ASIN aferent acelui produs.
Acest cod e folosit si de uneltele care te ajuta cu product research si ofera estimari ale volumului de vanzari si alte informatii.
Probabil de acolo ai pornit cu ideea de a „copia” codul ASIN al produselor concurente.

2. Obtinerea unui patent e optionala si 90% din selleri nici nu fac acest lucru. Eu nu am patent pentru niciun produs de exemplu, si am intalnit 2-3 seller in ultimii 5 ani care au.
Situatia e asa pentru ca majoritatea sellerilor nu creeaza produse care sa fie atat de originale, ci vand niste produse existente.

3. E 100% alegerea ta, dar recomandarea mea este sa te focusezi pe un singur brand la inceput si sa lansezi primele produse sub acest brand. Va fi mai de ajutor sa fie produse complementare, din aceeasi categorie, pentru ca Amazon le va putea promova impreuna si cand lansezi produsul 2, 3, etc, clientii vechi vor putea cumpara din nou.
Cunosc insa si selleri de succes care au un nume de brand general, care nu aduce spre nicio categorie, si au lansat produse foarte diverse.

4. De obicei vei face o prezenta social media pentru brand, nu pentru un produs in sine. E ok sa ai si un site, dar il poti face mai tarziu, dupa ce lansezi mai multe produse.
E important totusi ca atunci cand te gandesti la un nume de brand pentru produs, sa verifici daca domeniul .com pentru acel nume e disponibil, si sa il cumperi atunci cand te hotarasti, doar ca sa nu il cumpere altcineva.
Amazon iti permite sa aduci trafic catre listarea ta de oriunde, inclusiv de pe site-ul propriu.
Ca idee, la inceput e bine sa te concentrezi pe ce faci pe Amazon, si nu pe social media sau site (astea doar te vor distrage si nu vor aduce multe beneficii la inceput).

5. In primele 2-3 luni, cand esti in modul „lansare”, e ok daca esti break-even cu bugetul de reclame, deci cheltui tot profitul „brut”, care ar trebui sa fie minim 25%. Apoi, cand se stabilizeaza afacerea, targetul este sa cheltui maxim 10% pe marketing.
Amazon PPC, dupa cum spune si numele (PPC = Pay Per Click), te va taxa pentru fiecare click primit.
Banii se vor lua din balanta Amazon, deci daca ai vanzari mai mari decat banii cheltuiti pe PPC, se vor lua din vanzari, altfel se vor lua de pe cardul introdus la inscriere.

6. Intai iti vei face o lista cu mai multi furnizori care fabrica produsul pe care vrei sa il lansezi si vei cere un sample generic de la fiecare, pentru a vedea calitatea pe care o ofera. Apoi, dupa ce alegi un furnizor cu care vrei sa continui, vei discuta cu el despre modificarile pe care vrei sa le aduci produsului, branding, ambalaj, si vei cere o mostra finala inainte sa faci comanda pentru stoc.
Livrarea din China in Romania prin DHL Express dureaza maxim 1 saptamana.
Recomandari articole:
https://amazon-seller.ro/fba-private-label-din-china-episodul-2-contactarea-furnizorilor/
https://amazon-seller.ro/fba-private-label-din-china-episodul-3-selectia-furnizorilor/

7. Cand faci o reclama pe Facebook (inclusiv pentru a adauga oameni in lista ManyChat), vei porni de la o audienta bazata pe interese si alte aspecte demografice (varsta, sex, locatie etc).
Pe tema asta iti recomand sa citesti despre FB Ads in general (nu este un subiect principal al acestui site).
Recomandari articole:
https://amazon-seller.ro/amazon-si-facebook-fac-casa-buna-impreuna/
https://amazon-seller.ro/cum-creezi-un-custom-audience-in-facebook-folosind-lista-de-clienti-amazon/
https://amazon-seller.ro/cum-poti-folosi-facebook-messenger-pentru-a-obtine-review-uri-pe-amazon-tutorial-manychat/
https://amazon-seller.ro/pas-cu-pas-obtinerea-de-abonati-manychat-si-trimiterea-de-mesaje-pentru-a-cere-review-uri/

8. Dupa deschiderea contului de seller vei introduce codul TVA (ROXXXXXXX) in Seller Central (Settings / Account Info / Tax Information / VAT Information).
Ca idee, primul pas nu e neaparat deschiderea contului, poti incepe partea de product research dinainte (nu iti trebuie cont de seller ca sa faci asta).

9. Cred ca s-a produs o neintelegere aici. Trebuie ca acel „proof of address” sa nu fie mai vechi de 3 luni. Deci extrasul de cont sau factura de utilitati folosita ca si dovada a adresei trebuie sa fie emis de maxim 3 luni.
Nu are nicio importanta de cand locuiesti la adresa.

E ok cum ai postat intrebarile.

Trebuie sa mentionez totusi ca 90% din aceste informatii le gasesti in ebook-ul meu, „Vanzarea pe Amazon – Sprint sau Maraton?”: https://business-amazon.ro

Recomandare: Abonează-te la newsletter pentru a primi articolele care vor apărea aici, dar cu o săptămână înainte. De asemenea, acolo voi trimite informații exclusive care nu vor apărea pe blog!
Amazon FBA - Cursul AMZ Academy

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button