Diverse

Black Friday și Cyber Monday pe Amazon – cifrele mele

Între 24 și 27 noiembrie a fost o perioadă specială pentru comerțul de toate felurile din SUA, așadar și pentru Amazon ca lider al comerțului electronic. Încă nu s-au dezvăluit cifre concrete dar se pare că vom avea parte de un nou record de vânzări.

Ca și vânzător pe Amazon, am tratat cu atenție sporită aceste zile și am făcut unele lucruri diferit față de zilele obișnuite. După cum era de așteptat, am văzut o creștere simțitoare în vânzări, iată cifrele mele:

Repere

În cele 30 de zile dinainte de Black Friday (24 octombrie – 23 noiembrie) am avut o medie de vânzări de aproximativ $500 pe zi.
Pe 24 noiembrie, Black Friday, am vândut de $1576,94, deci o creștere de peste 200% față de o zi normală.
În weekend, vânzările s-au menținut la un nivel ridicat, dar mai jos decât vineri, cu o medie a celor două zile de $1076,44 (115% creștere față de o zi normală).
Respectând trendul general vâzut și anul trecut pe Amazon, de Cyber Monday magazinul meu a avut vânzările cele mai mari din aceste 4 zile, de $2062,88, deci o creștere de peste 300% față de o zi normală.

Pregătiri

În cele două luni premergătoare Black Friday am făcut tot posibilul să cresc conversia listing-urilor mele, cum ar fi:

  • Teste (split testing) pentru a găsi imaginea principală cea mai bună și prețul cel mai bun.
  • M-am concentrat și mai mult decât de obicei pe obținerea de review-uri noi bune, folosind tehnicile prezentate în cartea „Business a l’Amazon – rețeta care nu pică greu”.
  • Am analizat rapoartele de cuvinte cheie din campaniile PPC și m-am asigurat că acele cuvinte care vând bine se regăsesc în textul listing-ului.

Despre Amazon Ads (PPC)

Pentru a găsi cuvinte cheie valoroase, am mărit bugetele și bid-urile campaniilor automate. Costurile mi-au fost amortizate prin faptul că în trimestrul 4 (Q4) este un trend ascendent al conversiei. Explicația e că oamenii sunt tot mai dispuși să cumpere cu cât se apropie luna decembrie.

De asemenea, am făcut teste să aflu care match type e cel mai bun pentru produsele mele. Pentru majoritatea produselor, să folosești exact match e cea mai bună soluție pentru că targetezi exact anumite cuvinte cheie relevante. Pentru unele produse însă, plaja de cuvinte cheie relevante e atât de mare încât e mai potrivit phrase sau chiar broad. La unul dintre produsele mele, o campanie manuală cu broad match s-a dovedit a avea cel mai bun ACoS.

Bugetul și bid-ul

În cele 30 de zile premergătoare Black Friday am cheltuit în medie $60-$70 pe zi pe reclame PPC, și nu am depășit niciodată $100. Strategia pe care am ales-o a fost să aloc un buget de $250 pentru ziua de vineri, $150 pentru zilele de weekend și tot $250 pentru luni.

Vând pe două niște: pentru una bid-ul minim pentru a obține click-uri pentru cuvintele cheie principale în ultimele 30 de zile a fost $0.60, iar la cealaltă $0.80 (pentru exemplu am luat phrase match, care are costuri medii). Am dublat bid-urile pentru cele 4 zile speciale, o decizie destul de conservatoare, știind că anul trecut mulți au anunțat bid-uri minime și de de 5-10 ori mai mari.

Se pare că pe nișele mele concurența nu a crescut bid-urile atât de mult, pentru că vineri am primit click-uri relativ ieftine astfel încât bugetele s-au terminat înainte de sfârșitul zilei. Sâmbătă am scăzut bid-urile mult, dar de data asta n-au mai fost destule click-uri (s-a consumat doar $80-$90 din bugetul de $150). Duminică le-am nimerit destul de bine, dar luni din nou m-a luat prin surprindere volumul de vizitatori și am atins bugetul maxim înainte de sfârșitul zilei.

Am hotărât ca anul viitor să stau mai atent și să ajustez bid-ul din oră în oră pentru a nu rata click-urile de seara.

Notă: Deja a trecut mai mult de o săptămână de atunci și am observat evoluția vânzărilor de început de decembrie. Bugetul PPC l-am scăzut la nivelul din noiembrie (maxim $100 pe zi, cu bid ajustat pentru costuri medii de $60-$70 pe zi) și vânzările se învârt pe la $850 pe zi, deci cu 70% peste media din noiembrie. Rezultatul e o creștere semnificativă a profitului… asta e frumusețea lunii decembrie.

Se pare că de 1 decembrie am avut motiv dublu de sărbătoare 🙂

Recomandare: Abonează-te la newsletter pentru a primi articolele care vor apărea aici, dar cu o săptămână înainte. De asemenea, acolo voi trimite informații exclusive care nu vor apărea pe blog!
Tags
Show More
Jungle Scout

Related Articles

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.