Diverse

Cum a fost 2018 pentru mine, pe Amazon și nu numai…

Pentru mulți dintre noi, începutul anului e acel moment când tragi linie, te uiți înapoi la ce ai făcut bine și ce nu ai făcut așa bine anul trecut și îți stabilești obiective pe anul abia început.

Pe plan profesional, dacă ai propria firmă, ești într-un fel obligat prin lege să faci asta 😊 (prin acel bilanț și restul documentelor de sfârșit de an).

Mi-am dat seama că este deja al treilea an în care scriu un articol despre bilanțul pe anul trecut și rezoluțiile pe anul viitor… am scris unul în 2017, iar în 2018 am scris chiar unul separat cu bilanțul pe 2017 și unul cu rezoluțiile pe 2018.

Cred că e foarte interesant să fac o comparație între cele scrise exact acum un an și situația din acest moment, și exact asta o să fac acum!

Bilanțul pe 2017 versus 2018

Anul trecut mă lăudam cu încasări duble față de anul precedent (2017 vs. 2016), lucru care din păcate nu pot să-l mai spun anul acesta.

În 2018 am avut încasări de $152.834,29 aproape egale cu cele din 2017 ($149.594,33), dar măcar se poate observa o ușoară creștere de… 2,17% 😊

Dar, e un mare „dar” aici: profitul net am reușit aproape să-l dublez, și până la urmă asta contează cu adevărat. De la 10-15% anul trecut, am ajuns la 20-22% prin eforturi susținute pe mai multe fronturi:

  • Am negociat prețuri mai mici cu furnizorii.
  • La fel am făcut și cu firmele care asigură transportul.
  • Am petrecut multe ore pe partea de optimizare PPC până am găsit cuvinte cheie și tipuri de campanii cu ACoS cât mai mic.
  • Aici nu a fost necesar vreun efort activ din partea mea: faptul că produsele mele au acumulat mai departe review-uri organice a crescut rata de conversie și, deci, a scăzut costul de marketing necesar pentru o vânzare.

Per total, am avut clar mai puține „premiere” ca în 2017 și m-am axat mai mult pe continuarea și optimizarea celor începute în anul precedent.

Bilanț non-Amazon și evenimente personale

Trebuie să menționez că în 2018 am lansat primul meu proiect internațional destinat vânzătorilor pe Amazon: FBA Digest.

În câteva cuvinte, FBA Digest este o aplicație web care preia automat de la numeroase surse cele mai noi știri, sfaturi și strategii relevante vânzătorilor pe Amazon. Am văzut utilitatea unei astfel de aplicații pentru că marketplace-ul Amazon este într-o continuă schimbare și faptul de a fi la curent cu noutățile deja a ajuns să facă diferența între a avea succes sau nu ca și seller.

Pe plan personal, în 2018 pot să spun că am călătorit mai mult ca în 2017, de menționat ar fi două excursii la Londra, două excursii la Paris (așa s-a întâmplat…) și poate cea mai interesantă: 6 zile, printre care și ziua mea de naștere, petrecute la Reykjavik și în împrejurimi.

Tot pe plan personal, dar strâns legat de subiectul de față, mă bucur că în 2018 s-a dezvoltat mai departe grupul Mastermind cu vânzători pe Amazon de la Cluj din care fac parte și eu. E vorba de niște băieți faini și harnici care și-au crescut afacerile (câțiva mai bine decât mine) în continuare în anul ce abia s-a terminat și au planuri mari pentru 2019, bineînțeles ajutându-ne reciproc cu idei, recomandări, contacte etc. Îi salut pe băieți cu ocazia asta! 👋

Rezoluțiile pe 2018 versus realitatea

Mai departe voi enumera fiecare rezoluție pe care am scris-o în articolul de anul trecut și voi comenta ce s-a îmtâmplat cu ea:

În primul rând, am vorbit de atingerea milionului de dolari în încasări anuale, ceea ce clar nu s-a întâmplat 😊

  • Punerea unui accent mai mare pe vânzările externe Amazon (site-ul propriu), unde nu mai pierd acel comision de 15% (Amazon seller fee), bani pe care îi pot investi în marketing.
    • Din păcate a fost mai complicat decât m-am așteptat, site-ul propriu s-a mișcat foarte încet (aprox. $3000 vânzări tot anul).
    • Se vede clar avantajul unei platforme cu notorietate (Amazon)
  • Dezvoltarea prezenței pe social media (Facebook, Twitter, Pinterest) și investirea în reclame acolo.
    • Am făcut niște teste cu reclame pe Facebook, dar n-am reușit să le fac profitabile.
    • Pe Twitter și Pinterest am neglijat total conturile.
  • Lansarea de produse noi, atât din China, cât și din România.
    • Am lansat câte un produs nou, atât din China, cât și din România.
    • Pe cel din China l-am lansat într-o piață ușor prea competitivă și costul PPC mi-a tăiat mai mult din profitul net decât am calculat inițial.
    • În acest moment este cu stocul lichidat și încă nu m-am hotărât dacă îl relansez sau nu.
    • Produsul din România l-am lansat într-o nișă cam obscură (cerere relativ mică) și se vinde cam încet, dar sunt hotărât să domin acea nișă.
  • Folosirea unor noi strategii de lansare a produselor, pe care le-am testat în 2017.
    • Mă refeream la strategia cu Super URL și giveaways, pe care am folosit-o cu succes de mai multe ori pentru a ajunge pe prima pagină pe diverse cuvinte cheie (cel mai sus pe poziția 2).
  • Negocierea unor prețuri mai bune cu furnizorii și transportatorii datorită rulajului crescut.
    • Am reușit asta, după cum am spus mai sus.
  • Obținerea unei mărci înregistrate, ceea ce va deschide noi metode de marketing pe Amazon (Brand Registry – Enhanced Brand Content).
    • Am reușit să obțin și marca înregistrată în SUA (USPTO) după 8 luni (prin iulie – am aplicat în decembrie 2017).
    • EBC m-a ajutat să fac listing-uri cu conversie mai bună, contribuind la profitul mai mare.

Rezoluții pentru 2019

Bineînțeles că trebuie să stabilesc niște obiective și pentru acest an, ca să avem de ce să ne amuzăm în 2020 😊

Voi fi mai conservator în legătură cu cifra de afaceri și voi seta un obiectiv de $500.000 pe 2019, pe care intenționez să o obțin astfel:

  • În acest moment sunt pe ultima sută cu pregătirile pentru lansarea pe marketplace-urile Amazon din Europa (UK, DE, FR, IT, ES).
  • Voi lista produsele mele pe alte platforme ca Etsy și eBay.
  • Site-ul propriu este în continuare o prioritate și voi învăța din greșelile făcute anul trecut.
  • Bineînțeles, voi dezvolta mai departe afacerea principală de pe Amazon.com.
  • Voi adăuga cu siguranță produse noi, pe toate platformele.

Nu în ultimul rând, am început o colaborare cu cineva cu cunoștințe solide atât pe partea de Amazon, cât și pe e-commerce în general, care mă va ajuta cu toate obiectivele de mai sus, pentru că niciun mare antreprenor nu a ajuns acolo sus singur…

Pe partea de susținere a vânzătorilor pe Amazon, voi lansa anul acesta un proiect la care lucrez deja de câteva luni, dar momentan îl păstrez secret. Voi începe să dezvălui în curând detalii…

Pe plan personal, 2019 va fi un an foarte important, reperul acestui an fiind faptul că eu împreună cu logodnica mea Victoria vom deveni părinții unei fetițe, undeva prin iunie. Cu siguranță acest eveniment îmi va schimba prioritățile în viață, chiar și în cea profesională… în ce măsură, rămâne de văzut… 😊

Recomandare: Abonează-te la newsletter pentru a primi articolele care vor apărea aici, dar cu o săptămână înainte. De asemenea, acolo voi trimite informații exclusive care nu vor apărea pe blog!
Tags
Show More
cartea "Vânzarea pe Amazon - Sprint sau Maraton?" de Sergiu Nichitean

Related Articles

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Back to top button