Cum arată o pagina de produs de succes pe Amazon.com – partea a 2-a

Asta e a doua parte din articolul în care prezint cele mai importante sfaturi pentru a crea o pagină de produs cu o conversie cât mai bună. Dacă în primul articol am vorbit despre titlu și imagini, elementele de conținut care îți sar în ochi cel mai repede, acum trecem la părțile un pic mai subtile:
3. Bullet points
Aici trebuie să fie caracteristicile de bază ale produsului, care diferă în funcție de categoria produsului. Ar putea fi materialul, dimensiunea, culoarea (în cazul în care nu sunt deja menționate ca și atribute variabile), modul de funcționare, standarde și certificate etc.
Ca și formă, văd la multe produse best seller niște date listate scurt și la obiect, și chiar Amazon recomandă să fii cât mai concis fără prea mult text. Dar la unele categorii s-ar putea să ajute dacă faci un pic de marketing în aceste propoziții, de exemplu să spui ce probleme ar putea fi rezolvate cu acest produs.
Acest șorț de sudor are câteva cuvinte la fiecare bullet point, fără pic de marketing, și e un produs vândut foarte bine. Probabil din experimente și-au dat seama că sudorii apreciază informațiile precise în locul bla bla-ului de marketing 🙂
4. Descriere
Partea asta din pagină e neglijată de mulți vânzători, și pe bună dreptate. E clar că față de oamenii care văd titlul, imaginile și bullet points (adică toți care intră pe pagină), procentul celor care dau scroll până la descriere va fi mai mic, dar în nici un caz neglijabil, zic eu.
Aici poți să pui orice conținut crezi că ar ajuta conversia, cum ar fi detalii mai multe despre produs, sau niște text de marketing.
Un lucru care s-a dovedit că ajută conversia e să închei descrierea cu un „call to action”, deci să „inviți” pe față vizitatorul să-ți cumpere produsul. Dacă propoziția conține și un argument va fi și mai eficientă. Exemplu: cumpără acum acest storcător de portocale dacă vrei să ai întotdeauna suc proaspăt în casă.
Un sfat pentru formă: folosește formatare HTML. Amazon nu permite decât introducerea de text la descriere, fără imagini sau video, dar ce nu știu mulți e ca textul se poate formata. Sunt permise elemente HTML de bază pentru formatarea textului: <p>, <b>, <i>, <u>, <br>. Formatarea textului îl va face mult mai ușor de citit, deci va avea un impact clar la conversie.
Dacă nu știi HTML, internetul e plin de documentație. Iată un exemplu chiar din descrierea unui produs din magazinul meu:
Textul introdus arată așa:
<p><b>Revamp the look of yoru walls</b></p>
<p>Say goobye to those same and boring walls and add this…</p>
Bonus: coduri de bare
Mi-am dat seama că am uitat să prezint o parte destul de importantă în adăugarea unui produs original pe Amazon.com. În majoritatea categoriilor, sistemul îți va cere să introduci un cod unic al produsului. E vorba de codul pe care îl vezi pe orice produs sub formă de cod de bare și se cheama UPC sau EAN.
Numerele astea trebuie obținute în regim de licență de la asociația GS1.
Pentru a veni în sprijinul celor care sunt la început de drum în acest domeniu, GS1 România a creat un pachet promoțional disponibil aici, pachet în care vei regăsi taxa unică de aderare redusă la 90 de euro, plus o licență anuală de utilizare a cărei valoare este redusă în primul an și diferă în funcție de pachetul ales (de la 80 de euro pentru 99 de coduri până la 280 de euro pentru 99.999 de coduri). Din al doilea an taxa de licență anuală va trebui achitată integral.
Pentru mai multe întrebări frecvente și răspunsuri, te rog să accesezi acest articol de pe site-ul GS1, iar pentru mai multe detalii despre relația dintre GS1 și vânzătorii pe Amazon, recomand această serie de articole.