Tutoriale

Cum creezi un „custom audience” în Facebook folosind lista de clienți Amazon

În ultimul articol am explicat de ce e o idee bună să te extinzi în afara Amazon, vânzând și pe propriul site, și cum poți folosi baza de clienți Amazon existentă pentru face o audiență foarte relevantă pe Facebook. Mai exact, am enumerat pașii prin care extragi lista cu toți clienții într-un fișier care va fi acceptat de Facebook.

Așadar, în acest articol voi enumera următorii pași, pornind de la premisa că ai la dispoziție fișierul CSV cu clienții Amazon.

1. Accesăm meniul Audiences

După ce accesăm Facebook Ads Manager, facem click în meniul principal pe „All Tools”, apoi pe Assets / Audiences.

2. Facem click pe „Custom Audience”

În stânga sus, sub Create Audience facem click pe „Custom Audience”.

3. Alegem Customer File

Se deschide o fereastră unde trebuie să alegem sursa utilizatorilor care vor compune audiența. Alegem prima opțiune, „Customer File”.

4. Alegem prima opțiune

În următoarea fereastră alegem „Add customers from your own file or copy and paste data”.

5. Uploadăm fișierul

Uploadăm fișierul CSV pe care l-am pregătit și pentru „Original Data Source”, alegem „Directly from customers”. Apoi facem click pe „Next”.

6. Identificăm câmpurile

La acest pas trebuie să ajutăm un pic algoritmul și să indicăm ce reprezintă fiecare coloană. Ni se dau exemple de valori și noi putem alege tipul informației din listă.

7. Așteptăm rezultatul

Audiența apare în listă, dar va trebui să lăsăm inteligența artificială Facebook să-și facă treaba. Până atunci vom vedea statusul „Updating audience”.

După finalizare, vom vedea statusul „Ready” sub „Availability”.

Din acest punct vom putea folosi această audientă în reclamele noastre pe Facebook.

Câteva note despre audiențele cu liste de clienți:

  • Pentru a fi acceptată de Facebook, lista trebuie să aibă minim 100 de persoane.
  • Pentru a putea targeta reclame către o audiență, ea trebuie să aibă minim 20 de persoane.
  • Acestea sunt însă limite minime și nu o să ai rezultate cu numere așa mici.
  • Din proprie experiență, am avut rezultate mulțumitoare cu audiențe de minim:
    • 1000 de persoane dacă am targetat direct
    • 2000 de persoane dacă am creat o audiență Lookalike
  • După cum am spus și în articolul anterior, nu îți trebuie neapărat un site propriu de comerț electronic pentru a valorifica aceste audiențe și reclamele de pe Facebook. Aplicații direct legate de Amazon pot fi:
    • În momentul când lansezi un produs nou care e complementar cu ce ai vândut până acum, poți targeta direct vechii clienți. Vei face reclama direct către pagina de pe Amazon a produsului, sau, mai bine, către o pagină de pe site-ul tău, care poate fi unul simplu, de prezentare, nu un magazin. Acolo vei configura și un Facebook Pixel pentru a captura utilizatorul și eventual vei oferi un cupon de reducere, pe lângă un link către pagina de pe Amazon.
    • Dacă încă nu ai un produs nou, poți face un Lookalike audience către care vei promova produsul actual prin metodele prezentate la punctul anterior. Trebuie să menționez că acestă variantă va avea nevoie de un buget considerabil mai mare.
    • La lansarea unui produs nou, poți promova Facebook Offers unde oferi cupoane cu reducere mare și direcționezi oamenii către un Super URL pentru a urca produsul în ranking. Este o variantă de lansare alternativă la metoda folosind Tomoson pe care am prezentat-o deja anterior.
    • Poți promova o imagine sau un videoclip prin care îndemni oamenii să lase comentarii. Prin aplicația ManyChat vei captura aceste persoane și le vei putea contacta direct și automatizat prin Facebook Messenger. Acest lucru este valoros atât pentru lansări de produse, cât li pentru obținerea de review-uri verificate.

Prin acest articol am atins un pic subiectul Facebook, care este unul stufos și despre care se pot scrie cărți întregi. Am menționat câteva tehnologii și unelte din cadrul Facebook pe care e posibil să nu le cunoști (Facebook Pixel, ManyChat, Facebook Offers), dar le voi prezenta în detaliu în curând.

Recomandare: Abonează-te la newsletter pentru a primi articolele care vor apărea aici, dar cu o săptămână înainte. De asemenea, acolo voi trimite informații exclusive care nu vor apărea pe blog!
Tags
Show More
Cartea in format electronic Vanzarea pe Amazon - Sprint sau Maraton

Related Articles

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.