Tutoriale

Cum gasesti cu precizie maxima cuvantul cheie principal al unui produs de pe Amazon

Primul pas important într-o afacere cu produse fizice pe Amazon este găsirea unei nișe bune unde să lansăm primul nostru produs, subiect pe care l-am atins deja în acest articol.

Unul dintre lucrurile pe care trebuie să le faci în momentul când ai identificat un produs care arată potențial (cerere bună, concurență accesibilă) este identificarea cuvântului cheie principal al său, care definește practic nișa lui principală.

Acest lucru poate părea simplu… știm cât de cât engleză, ne dăm seama din poze ce produs e, ne uităm la titlu și intuim cuvântul cheie principal. Asta ne învață toate cursurile și restul resurselor online.

Acest cuvânt cheie (care de obicei este de fapt o frază formată din 2-5 cuvinte) este foarte important pentru că îl vom folosi apoi la:

  • Analiza nișei pe Amazon (cerere/concurență);
  • Căutarea inițială de furnizori pe Alibaba (estimarea prețului de producție);
  • Și chiar estimarea costului de marketing pentru lansare (folosind „Suggested Bid” pentru PPC Exact Match oferit pe Amazon).

Deci nu e deplasat să spunem că dacă nu nimerim cu precizie de 100% cuvântul cheie principal, toate estimările noastre legate de acest produs vor fi greșite.

Eu spun că tehnica de a intui cuvântul cheie principal din titlu este de multe ori defectuoasă pentru că pleacă de la premisa că produsele la care ne uităm au titlul bine optimizat pe cuvinte cheie. Asta în multe cazuri nu va fi adevărat, pentru că, după cum prezint și în cel mai nou ebook, noi vom căuta nișe mai „obscure”, unde listing-urile nu sunt optimizate și astfel noi vom avea un avantaj din start.

Iată un exemplu:

Uitându-mă la titlul și la imaginea principală ale acestui produs, aș alege „doublewall drinkware” ca și cuvânt cheie principal, nu-i așa? Însă, cuvântul cheie principal trebuie să fie cel mai căutat cuvânt cheie relevant pentru acest produs.

Relevant este, dar căutat…

Verificarea volumului de căutări

Când vine vorba de precizie, este evident că trebuie să ne bazăm pe niște cifre. Trebuie să aflăm care sunt cele mai căutate cuvinte cheie pentru care produsul găsit de noi apare în rezultate (deci este indexat).

Din fericire, există unelte care ne oferă aceste informații dintr-un click, iar o unealtă care îmi place și consider că oferă informații foate precise este Cerebro, din cadrul suitei Helium 10.

Ce face Cerebro? Este un motor de căutare „invers”, de acolo și descrierea sa: Reverse ASIN Lookup. Mai exact: dacă pe Amazon introduci un cuvânt cheie și primești o listă cu produse relevante, aici introduci un produs și primești toate cuvintele cheie pentru care acel produs este indexat pe Amazon.

Adevăratul cuvânt cheie principal este…

Să ne reamintim că pe baza intuiției am ales cuvântul cheie principal „doublewall drinkware” pentru produsul din imaginea de mai sus, dar să vedem ce spun cifrele.

După ce introducem codul ASIN al produsului nostru în Cerebro și facem click pe „Reverse Search” obținem lista de cuvinte cheie pentru care acest produs este indexat. Dacă ordonăm lista după coloana „Exact Phrase Search Volume” vom observa următoarele:

Cel mai căutat cuvânt cheie pentru care acest produs este indexat, cu 19655 de căutări lunare, este „insulated tumbler”. După o scurtă căutare pe Amazon după acest cuvânt vom afla că este și relevant, pentru că în lista de rezultate apar produse similare.

Ca și comparație, cuvântul „doublewall drinkware” nici nu apare în lista oferită de Cerebro, iar după o căutare manuală a volumului său de căutări folosind Magnet, tot din cadrul suitei Helium 10, aflăm că acesta are doar 21 de căutări lunare, deci ar fi fost o alegere foarte greșită!

Acesta este un exemplu destul de simplu, dar pot exista și cazuri excepționale, cum ar fi produse unde cel mai căutat cuvânt cheie oferit de Cerebro nu e 100% relevant sau conține un nume de brand. În acest caz tot va trebui să ne folosim intuiția pentru a alege alt cuvânt dintre cele mai căutate. Dar în orice caz, e mai bine să avem niște cifre decât să decidem cuvântul cheie „orbește”.

Pentru mai multe informații și exemple, și o reducere de 10% pentru suita de unelte Helium 10, recomand ebook-ul meu, „Vânzarea pe Amazon, Sprint sau Maraton?”.

Recomandare: Abonează-te la newsletter pentru a primi articolele care vor apărea aici, dar cu o săptămână înainte. De asemenea, acolo voi trimite informații exclusive care nu vor apărea pe blog!
Show More
Cartea in format electronic Vanzarea pe Amazon - Sprint sau Maraton

Related Articles

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.