Tutoriale

Cum găsești cuvântul cheie principal al unui produs de pe Amazon (metoda actualizată)

Acum ceva timp am scris un articol unde mi-am expus poziția clară impotriva extragerii cuvândului cheie principal (main keyword) al unui produs doar citind titlul și folosind propria intuiție.

Metoda pe care o recomand de departe este folosirea unei unelte care face o căutare inversă a cuvintelor cheie bazată pe un produs introdus (reverse ASIN search). Astfel vei găsi cuvântul cheie relevant cel mai căutat.

Pentru argumente detaliate și exemple, îți recomand să citești acel articol.

Vremurile se schimbă

Soft-ul meu preferat când vine vorba de cuvinte cheie este suita Helium 10, în special unealta Cerebro.

Ce face Cerebro? Este un motor de căutare „invers”, de acolo și descrierea sa: Reverse ASIN Lookup. Mai exact: dacă pe Amazon introduci un cuvânt cheie și primești o listă cu produse relevante, aici introduci un produs și primești toate cuvintele cheie pentru care acel produs este indexat pe Amazon.

În contextul eliminării unei surse de date importante de către Amazon, de unde uneltele software puteau extrage volume reale de căutări pentru cuvinte cheie, aceste unele au trebuit să-și actualizeze funcționalitatea și interfața.

Helium 10 nu face excepție, așa că mă simt dator să prezint modificările apărute, având în vedere că atât unele articole de pe site, cât și cartea mea „Vânzarea pe Amazon – Sprint sau Maraton?” prezintă niște informații ușor învechite.

Notă: am actualizat între timp cartea, deci cine descarcă ebook-ul începând cu acest moment, va obține o versiune cu toate detaliile legate de Helium 10 actualizate. Dacă ai cumpărat în trecut cartea, vei putea descărca gratuit varianta actualizată folosind același link primit prin email la cumpărare.

Modificări în cadrul Cerebro

Mă voi concentra pe unealta Cerebro în acest articol, pentru că aceasta te va ajuta să găsești cuvântul cheie principal, și te va ajuta și în general la găsirea de cuvinte cheie valoroase din nișa ta.

Schimbarea majoră în interfața Cerebro este faptul că butonul care în trecut se numea „Reverse Search”, acum se numește „Get Keywords”. Pe lângă asta, a apărut un buton nou: Get Competitors.

În rest, câteva coloane au fost redenumite:

  • „Exact Match Search Volume” devine pur și simplu „Search Volume”, pentru că nu se mai face diferențierea dintre Exact Match și Broad Match (o consecință a închiderii „robinetului cu date” din partea Amazon).
  • „Position (Rank)” devine „Organic Rank”, pentru că s-a adăugat o coloană nouă numită „Sponsored Rank”.

Așadar, metoda de a găsi cu precizie maximă cuvântul cheie principal al unui produs prezentată în articolul de anul trecut și în carte va funcționa la fel, dar se vor lua în considerare niște denumiri noi.

Get Competitors și căutarea pornind de la mai multe produse

În continuare voi prezenta pe scurt funcționalitatea relativ recentă a Cerebro de a extrage produsele concurente și de a face căutări inverse corelate. Un lucru foarte puternic după părerea mea.

În primul rând, putem observa că textul implicit din câmpul de căutare este „Product ASINs”, deci la plural (în trecut era doar „Product ASIN”). Asta înseamnă că putem introduce mai multe produse pentru care se va face căutarea inversă.

Vom avea cele mai bune rezultate dacă vom introduce produse similare, iar aici ne ajută butonul „Get Competitors”.

El ne va deschide o fereastră cu mai multe produse pe care algoritmul le consideră similare cu produsul introdus. De aici putem selecta maxim 10 produse care vor fi adăugate în bara de căutare.

Dacă facem acum o căutare (Get Keywords), cuvintele cheie afișate vor fi cele pentru care toate produsele introduse sunt indexate, iar datele se vor corela și se va pune accent pe cuvintele cheie pentru care cât mai multe din produsele introduse sunt indexate împreună.

Putem observa și niște coloane noi la tabel, cum ar fi:

  • Competitor Rank (avg): poziția medie a tuturor produselor introduse pentru acest cuvânt cheie (pentru cele care sunt indexate).
  • Ranking Competitors (count): câte din produsele introduse sunt indexate pentru acest cuvânt cheie.
  • Competitor Performance Score: o notă de la 1 la 10 care semnifică rata de succes a produselor introduse, ca un grup.

În încheiere trebuie să menționez că Cerebro și suita Helium 10 sunt niște unelte cu foarte multe funcționalități și în acest articol am prezentat doar câteva din ele.

Dacă vrei să obții cuvinte cheie valoroase pentru listări bine optimizate și campanii manuale PPC, îți recomand să-ți aprofundezi cunoștințele legate de Cerebro și Helium 10 (butonul „Learn” din partea de sus este foarte folositor!).

Recomandare: Abonează-te la newsletter pentru a primi articolele care vor apărea aici, dar cu o săptămână înainte. De asemenea, acolo voi trimite informații exclusive care nu vor apărea pe blog!
Tags
Show More
Cartea in format electronic "Vanzarea pe Amazon - Sprint sau Maraton?"

Related Articles

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Back to top button