Tutoriale

Cum poți folosi Facebook Messenger pentru a obține review-uri pe Amazon? (tutorial ManyChat)

Una dintre cele mai importante, dar și… copleșitoare activități din viața de vânzător Private Label pe Amazon este obținerea de review-uri organice cât mai multe.

Există foarte multe strategii care promit creșterea procentului organic al celor care lasă review la produs, raportat la numărul total de comenzi. Acest procent, dacă nu faci nimic special, se învârte undeva între 0,5% și 3% (în funcție de tipul produsului).

Poate cea mai „fierbinte” metodă de a obține review-uri, dar și vânzări, a momentului este marketing-ul prin Facebook Messenger.

Introducere

Inspirați de aplicația chinezească WeChat, cei de la Facebook au început deja prin 2016 să ofere programatorilor acces la interfața Messenger, ei putând astfel să automatizeze trimiterea de mesaje.

Astfel au apărut servicii de automatizare a comunicării prin Facebook Messenger, supranumite și Chat Bots. Cele mai populare astfel de servicii la momentul actual sunt: ManyChat și Chatfuel. Personal, folosesc ManyChat și despre acest serviciu voi vorbi în continuare.

Cum funcționează?

În foarte puține cuvinte: conectezi ManyChat la o pagină de Facebook creată de tine, iar utilizatorii Facebook trebuie să întreprindă o acțiune prin care sunt adăugați la lista ta de abonați ManyChat. Apoi, în cadrul ManyChat poți construi diverse secvențe de mesaje pe care ei le vor primi.

Acțiuni prin care ei sunt adăugați în lista de abonați pot fi, printre altele:

  • Adăugarea unui comentariu la o postare de-a paginii tale pe Facebook.
  • Apăsarea unui buton de pe postare (Send Message).
  • Accesarea unui link special generat de ManyChat.

Valoarea acestei abordări

Marketing-ul prin Messenger este înca ceva relativ nou și nu este folosit la o scară foarte largă. De aceea, utilizatorii Facebook Messenger (printre care cu siguranță te numeri), nu sunt obișnuiți să primească mesaje de marketing prin acest sistem.

Ei de obicei comunică cu prietenii și familia, și vor deschide toate mesajele pe care le primesc. Dacă în marketing-ul clasic prin email, open rate (rata de deschidere a mesajelor) este de maxim 30%, în cazul Facebook Messenger, e vorba de peste 90%.

Încă nu se știe cum va evolua acest procent în măsura în care tot mai multe companii folosesc Chat Bots pentru marketing, așa că profită de această ocazie acum!

Deschiderea contului ManyChat

Pentru a folosi această strategie de marketing inedită ai nevoie de două lucruri: o pagină de Facebook și un cont ManyChat.

Despre Facebook am scris mai multe articole de-alungul timpului, așa că în continuare ne vom familiariza cu unealta ManyChat. Pentru a crea un cont ManyChat, vom urma acești pași:

  1. Accesăm https://manychat.com/.
  2. Facem click pe butonul „Get Started Free” din mijlocul paginii.
  3. Ne logăm cu contul nostru de Facebook.
  4. Acceptăm condițiile primite pe Facebook (Continue as…).
  5. Acceptăm și următoarea condiție, prin care ManyChat va putea administra mesajele paginilor noastre.
  6. În continuare ManyChat va pune niște întrebări, putem răspunde ce dorim, dar recomand aceste răspunsuri: Solopreneur, 1 angajat, nivel Basic (opțiunea a doua).
  7. La pasul 3 al înscrierii, va trebui să conectăm o pagină din contul nostru de Facebook.
  8. La următorul pas vom primi din nou niște întrebări, aici răspundem:
    • Yes, this account will be used for an actual business.
    • What describes your business the best? E-commerce.
    • Please, specify: Physical Goods.

Gata, acum putem vedea panoul de control al contului nostu ManyChat. Contul de bază ManyChat este gratuit, dar oferă niște limitări. Totuși, tehnicile prezentate în continuare sunt suportate de contul gratuit.

Structura ManyChat

Înainte să începem, aș vrea să trec scurt prin modul cum funcționează această platformă. În mare, acei utilizatori Facebook care interacționează cu pagina ta vor deveni abonați ManyChat (Subscribers).

Pe acești abonați îi vei putea contacta apoi prin Facebook Messenger. Pentru asta, ManyChat îți pune la dispoziție diverse unelte pentru a crea secvențe automate și interactive de mesaje.

Notă: ManyChat este o platformă foarte complexă și se poate scrie probabil o carte întreagă despre toate funcționalitățile sale. Aici voi trece doar prin acele detalii care ne vor ajuta în drumul de a obține mai multe vânzări și review-uri.

În meniul principal din stânga putem vedea următoarele secțiuni:

  • Dashboard: prezintă o statistică rapidă a abonaților tăi.
  • Audience: afișează lista cu abonați și oferă opțiuni numeroase legate de aceștia.
  • Live Chat: oferă posibilitatea de a comunica manual cu abonații.
  • Growth Tools: aici creăm metode prin care obținem abonați, cum ar fi: comentarii pe Facebook, link-uri sau butoane de inserat în site-ul propriu.
  • Broadcasting: trimitem serii de mesaje către mai mulți abonați în același timp.
  • Automation: creăm secvențe automate de mesaje, care sunt afișate în diverse momente, cum ar fi atunci când cineva ne accesează pagina. Secvențele poti fi legate și cu Growth Tools, de exemplu, atunci când cineva postează un comentariu, îi putem scrie un mesaj automat.
  • Flows: o secțiune mai complexă unde creăm legături dintre secvențe și alte funcționalități.

Tutorial specific Amazon

Poți face multe lucruri legate de Amazon prin ManyChat, unele mai simple, iar altele destul de avansate, implicând și alte unelte în plus (Zapier, Google Sheets etc.).

În continuare voi prezenta strict o variantă destul de simplă prin care poți obține vânzări cu ajutorul botului de chat, după care vei putea rămâne în legătură cu clientul pentru a cere un review.

Începem prin accesarea Ads Manager din Facebook pentru a crea o campanie nouă cu obiectivul Engagement. Ca și audiență, putem alege ce avem la îndemână în acest punct, dar cele mai bune rezultate (vânzări și review-uri primite) le vom avea cu o audiență caldă și cu un produs nou.

Exemplu: Dacă primul nostru produs este o pompă de biciclete, și am vândut deja 2000 de unități, vom crea o audiență „Custom” cu această listă de clienți. În momentul când lansăm un produs complementar, de exemplu niște lumini de bicicletă, vom avea rezultate foarte bune folosind această audiență.

Este important ca în textul reclamei să menționăm că cei care postează comentarii vor fi contactați prin Messenger. Un text de genul acesta va fi eficient: COMMENT below and we will contact you via Facebook Messenger.

Ținem la îndemână pagina cu Ads Manager pentru că ne va trebui imediat.

În acest exemplu, vom oferi o reducere modestă de maxim 30%, care ar trebui să fie acoperită de marja noastră de profit. Astfel, vom putea crea un cod de reducere general pe care îl vom trimite tuturor abonaților, și nu va fi nicio problemă dacă aceștia îl distribuie mai departe.

De asemenea, acest procent de reducere va avea șanse aproape garantate să ne aducă review-uri verificate.

Creăm promoția și codul de discount în Seller Central (spre deosebire de articolul din link, la pasul 7, pentru „Claim Code” vom alege „Group”). Păstrăm codul la îndemână.

Acum suntem pregătiți pentru integrarea cu ManyChat, despre care voi vorbi în articolul următor.

Recomandare: Abonează-te la newsletter pentru a primi articolele care vor apărea aici, dar cu o săptămână înainte. De asemenea, acolo voi trimite informații exclusive care nu vor apărea pe blog!
Tags
Show More
cartea "Vânzarea pe Amazon - Sprint sau Maraton?" de Sergiu Nichitean

Related Articles

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Back to top button