Sfaturi

Cum poți să lansezi un produs direct pe prima pagină în 8 zile

În ultimii 2 ani cred că am acoperit aproape toate etapele începeri unei afaceri cu produse fizice pe Amazon pe acest blog. Spun „aproape”, pentru că o etapă cu siguranță am omis-o, și anume momentul când ai stocul în depozit, listing-ul e gata „de atac” și trebuie să-ți faci produsul văzut printre numeroase alte produse asemănătoare care au deja ranking și tracțiune în vânzări.

Acum ceva vreme am scris un articol despre cum să generezi un Super URL pentru produsul tău, iar în încheierea lui am menționat pe scurt cum poate fi folosit acest URL. Să ne reamintim pe scurt despre ce e vorba:

  • Super URL-ul este o metodă de a „ajuta” algoritmul Amazon să considere produsul tău mai relevant pentru un anumit cuvânt cheie.
  • Este o adresă țintită pe un anumit cuvânt cheie pe care o vei distribui persoanelor care cu siguranță vor cumpăra produsul tău.
  • Astfel, Amazon va considera că acele persoane au făcut o căutare după acel cuvânt, au găsit produsul tău și l-au cumpărat, deci produsul e relevant pentru acel cuvânt.

Strategia pe 8 zile

O să prezint strategia pe scurt, după care o să dezvolt pașii:

  1. Obții acest Super URL.
  2. Afli care este volumul zilnic de vânzări pentru produsul de pe locul 1 pentru cuvântul cheie țintit (de exemplu 20 pe zi).
  3. Înmulțești acest număr cu 8 (zile), de exemplu 20 x 8 = 160.
  4. Generezi numărul necesar de coduri de discount mai mare de 80% pentru produsul tău (de exemplu 160 de coduri).
  5. Distribui numărul zilnic de coduri la persoane care vor cumpăra produsul.

Astfel creezi artificial o tracțiune în vânzări, deci, folosind exemplul de mai sus, Amazon va considera că vinzi organic 20 de unități pe zi din căutări pe acel cuvânt cheie. Astfel te va urca în lista de rezultate pentru acel cuvânt. Trebuie să faci asta sistematic și după ziua 6-7 vei fi deja pe prima pagină, și chiar pe primul loc.

De ce 8 zile? Atât eu, cât și mulți alți selleri au testat metoda asta pe perioade mai lungi sau mai scurte și asta s-a dovedit cea mai rentabilă durată din punctul de vedere al unităților vândute versus efect în ranking.

Volumul de vânzări

Prima problemă aici (după generarea Super URL, explicată în articolul menționat anterior) este aflarea numărului de produse pe care trebuie să le vinzi pentru a ajunge pe primul loc. Dacă vinzi prea puține, nu vei ajunge pe primul loc. Dacă vinzi prea multe, faci risipă de unități (să nu uităm, aceste vânzări sunt practic „giveaway”, cu reducere de peste 80%).

Există mai multe abordări aici, dar cea mai simplă din punctul meu de vedere este folosirea uneltelor Jungle Scout (Web App) și MerchantWords în combinație.

Metoda:

  1. Afli cuvântul cheie cu cel mai mare volum de căutări relevant pentru produsul tău. Dacă ai ajuns deja în acest punct, ar trebui să-l știi deja, acesta ar fi „main keyword” pentru produsul tău. MerchantWords îți va oferi volumul de căutări pentru fiecare cuvânt cheie.
  2. Faci o căutare pe Amazon după acest cuvânt.
  3. Introduci în Jungle Scout Product Tracker toate produsele de pe prima pagină.
  4. Aștepți minim 4 zile pentru informații reale despre vânzări.
  5. Faci o medie a vânzărilor zilnice de pe prima pagină și pentru siguranță o înmulțești cu 1.3.

Poate te vei întreba: dacă vreau să ajung pe primul loc, nu ar trebui să iau numărul de vânzări al primului clasat? Explicația este că Jungle Scout ne spune numărul total de vânzări, pe toate cuvintele cheie, deci o parte din ele nu sunt primite pe cuvântul cheie targetat.

Dar dacă este un volum accesibil și vrei siguranță maximă, poți să alegi numărul de vânzări al primului clasat ca și target.

Modificare ulterioară: între timp am descoperit o metodă mult mai bună de a afla volumul de vânzări pentru orice cuvânt cheie folosind unealta Cerebro din suita Helium 10. În cartea Vânzarea pe Amazon – Sprint sau Maraton? prezint în detaliu această metodă.

Distribuirea codurilor de discount

Următorul pas după aflarea volumului de vânzări necesar este lansarea efectivă, deci trimiterea codurilor de discount unor persoane care 100% vor cumpăra produsul în aceeași zi, după ce au accesat Super URL-ul oferit de noi.

Există mai multe abordări și aici, iată câteva din cele mai populare:

  • Facebook Offers – crearea și promovarea unei oferte pe Facebook
  • Platforme specializate, cum ar fi JumpSend sau Tomoson

Eu am folosit Tomoson de mai multe ori pentru lansare și mi se pare cea mai simplă metodă. De asemenea, un avantaj față de alte platforme (ca JumpSend) este că poți contacta cumpărătorii și cere review-uri (aici există niște probleme de ultimă oră, despre care voi scrie cât de curând, dar pentru produse noi încă se pot obține primele review-uri în acest fel).

Platforma Tomoson are un alt scop declarat decât distribuirea de coduri de discount pentru ranking (și anume: influencer marketing), deci vor trebui urmați niște pași „ocolitori”, pe care îi voi prezenta în articolul următor.

Notă: despre lansarea produsului folosind strategia de mai sus și toți pașii de până la acest punct (găsirea produsului, furnizorului, listing, cuvinte cheie, shipment etc.) am scris în detaliu în ebook-ul Vânzarea pe Amazon – Sprint sau Maraton?.

Recomandare: Abonează-te la newsletter pentru a primi articolele care vor apărea aici, dar cu o săptămână înainte. De asemenea, acolo voi trimite informații exclusive care nu vor apărea pe blog!
Tags
Show More
Curs Amazon Business Boost

Related Articles

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.