Cum să lansezi un produs pe Amazon FBA în 2022? Experții AMZ Concept ne împărtășesc strategiile care le-au adus succes

Dorești să obții un ACOS sub 30% după prima lună? Speri să ai o rată de conversie mai mare de 10%? Citește în continuare, acest articol este pentru tine.
Cum lansezi cu succes un produs pe Amazon FBA în 2022?
Găsirea produsului, analizarea pieței și a nișei, construirea unei strategii de lansare și promovare a produsului, menținerea sub control a principalilor indicatori de performanță – îndeplinirea tuturor acestor condiții concomitent cu păstrarea obiectivului principal (profitul) par procese provocatoare, nu-i așa? Lansarea unui produs pe Amazon este o călătorie captivantă, care necesită timp și informații.
Prin utilizarea unor strategii deja testate și foarte bine definite încă de la început, putem să diminuăm riscul de eșec. De asemenea, aplicarea unei strategii deja cunoscute în acest business va reduce timpul de testare a altor strategii, așadar reducem costuri și creștem șansele de succes.
Cu ajutorul acestor tehnici, care sunt actualizate constant de consultanții noștri în funcție de dinamica pieței, AMZ Concept a ajutat peste 2.000 de clienți din întreaga lume. În continuare, îți vom împărtăși strategia pe care am folosit-o în cazul lui Tim, unul dintre clienții noștri din SUA.
Primii pași pentru o lansare ca la carte
Tim ne-a contactat pentru a pregăti lansarea unui nou produs. El este un vânzător pe Amazon cu experiență și vinde deja alte câteva produse pe piața din America. Contul lui are Brand Registry, iar acest lucru ne-a permis să explorăm diverse strategii de publicitate.
Când ne-a contactat, Tim avea deja contul de vânzător pregătit și toate cerințele necesare înainte de lansare erau îndeplinite. Iată câteva lucruri care au influențat succesul lansării în cazul lui Tim:
- Produsul a fost foarte bine ales și îmbunătățit;
- Tim a acordat o atenție sporită la experiența clientului de deschidere a coletului (unboxing experience);
- Tim a căutat cei mai potriviți furnizori;
- Bugetul de PPC a fost mai mare decât media;
- Listarea a fost optimizată complet;
- Pozele și videoclipul de prezentare au fost făcute de profesioniști;
- Tim a pregătit de dinainte strategia de ranking prin tehnica Search-Find-Buy;
- A avut suficient stoc să asigure continuitatea produsului;

Ziua lansării produsului pe Amazon
Imediat ce Tim a avut totul pregătit, am stabilit împreună cu el ziua lansării. Consultanții noștri de PPC au realizat o analiză complexă și completă a nișei, în urma căreia au identificat cele mai puternice cuvinte cheie pentru produs, cât și principalii competitori.
Prețul de lansare al produsului a fost stabilit în urma unui calcul amănunțit, luând în considerare costul de producție și transport, taxele Amazon (FBA și referral fee), costurile fixe, precum contabilitate lunară și utilizarea unor programe precum Jungle Scout și abonamentul lunar la Amazon.
Suplimentar acestei strategii, am ales să setăm un cupon de reducere de 5%. Cuponul are rolul de a oferi vizibilitate listării și de a o face mai atractivă, datorită etichetei colorate care se afișează sub prețul produsului.
Cuvintele sunt cheia și pe Amazon
Strategia de publicitate cu care am început acest proiect poate fi prezentată succint în felul următor:
- O primă campanie, care conține 5 cele mai puternice cuvinte cheie, utilizate in campanii de tip „exact match”. Pentru cuvântul cheie de lansare am licitat agresiv o valoare mare încă de la început, aproximativ 30% peste valoarea maximă sugerată de Amazon. Pentru restul cuvintelor cheie am setat biduri între valoarea medie și valoarea maximă sugerată de Amazon.
- O a doua campanie de același tip – „exact match” – care conține următoarele cele mai puternice 15 cuvinte cheie. Valoarea licitată a fost de asemenea mare, însă nu la fel de agresivă precum în prima campanie. Licitațiile au fost aproximativ la nivelul valorii sugerate de către Amazon.
- Campania a treia conține 30 de cuvinte cheie cu valori licitate mai mici, setate între valoarea minimă și cea medie sugerate de Amazon.
În loc de concluzii
În final, în loc de concluzii, vrem să stabilim principalii factori care ajută la crearea unui brand de succes pe Amazon și la atingerea obiectivelor referitoare la profit:
Regula numărul unu și cea mai importantă: Prin muncă și stăruință vei ajunge la dorință! Nu este ușor să creezi un produs, să îl îmbunătățești și totodată să faci profit din el. Nu renunța chiar dacă ți se pare greu. Perseverența este cheia!
Nu există un produs perfect: nu te aștepta să găsești produsul perfect pentru a-l vinde pe Amazon. Setează-ți propriile criterii de timp și buget și încearcă să le respecți. Găsește cel mai potrivit produs pentru tine, îmbunătățește-l și lansează-l!
Utilizează toate pârghiile pe care le ai pentru a lansa un brand: Brand Registry, fotografii profesionale, listare optimizată complet, A+ content, etc.
Optimizează constant produsul, campaniile publicitare, listarea și fotografiile.
Monitorizează în permanență competiția și adaptează-te la deciziile pieței: fii pregătit să ajustezi prețul, să setezi promoții, să îți adaptezi listarea și campaniile, în funcție de sezon și context.
Este ok să nu le știi pe toate – să nu îți fie teamă să apelezi la specialiști. Investiția inițială poate să fie pierdută cât ai clipi dacă nu este gestionată eficient încă de la început. Asigură-te că la lansare ai toate elementele necesare realizate profesionist (poze, video, A+ content, etc.) și utilizează metode profesionale de a găsi cele mai relevante cuvinte cheie pentru produsul tău.
Dacă vrei să citești toate detaliile strategiei pe care am folosit-o pentru produsul lui Tim, descarcă gratuit Studiul de Caz pe care l-au scris experții noștri:
👉 https://ppc.amzconcept.com/amz-seller/