Sfaturi

Cum să te extinzi în afara Amazon?

După cum am mai spus într-un articol anterior, să vinzi produse fizice pe Amazon este cel mai simplu și eficient mod de a începe o afacere pe partea de e-commerce, dar faptul că, la urma urmei, ești doar un membru al unei platforme are niște dezavantaje evidente:

  • Clienții sunt ai Amazon, nu ai tăi, deci nu îi poți contacta după bunul plac.
  • Trebuie să te supui regulilor Amazon, și trebuie să fii la curent cu cele mai noi schimbări.
  • Dacă nu te supui regulilor, riști să ai magazinul suspendat.

Așadar, mai devreme sau mai târziu, pentru a avea o afacere matură, va trebui să-ți „declari independența” printr-un site propriu de e-commerce.

Să câștigi încrederea oamenilor să-și lase banii pe site-ul tău este un pic mai greu decât pe Amazon, dar din fericire există metode prin care poți folosi baza de clienți Amazon pentru a avea un „start din alergare” atunci când îți lansezi propriul magazin online. Despre aceste metode vorbesc în detaliu în cartea mea, „Vânzarea pe Amazon – Sprint sau Maraton?”.

Să vedem întâi ce presupune un site propriu pentru brand-ul tău, și ce ar trebui să conțină.

Înainte de toate, trebuie să menționez că eu văd evoluția site-ului propriu în două etape:

  1. Site de prezentare: Pentru început vom face un site de prezentare cu descrierea afacerii noastre și a produselor. Acesti site este bine să conțină și un mic blog, și, foarte important, niște „pagini de aterizare” pe care vor ajunge vizitatorii care au făcut click pe reclamele noastre Facebook. Prin integrarea cu Facebook Pixel vom putea optimiza foarte bine audiențele Facebook.
  2. Site e-commerce: următoarea etapă a site-ului, pe care recomand să o implementăm după ce vânzările pe Amazon sunt stabile și profitabile, este crearea unui site de e-commerce, unde vom putea vinde direct produsele noastre, separat de Amazon. Produsele vor fi în continuare stocate în depozitul FBA, dar la vânzare vom face „Purchase Orders” pentru a le livra cumpărătorilor de pe site.

Site-ul de prezentare

Există numeroase metode prin care poți dezvolta un site, și dacă ai cochetat până acum cu afacerile pe internet, probabil că ai niște variante preferate. Varianta mea preferată este un site WordPress găzduit de GoDaddy.
WordPress este cea mai populară platformă de content management în acest moment. De aceea este foarte bine optimizată și are un catalog imens de extensii care ne vor ajuta să facem site-ul exact așa cum dorim.

Bineînțeles, site-ul tău va avea și o secțiune de blog unde vei putea posta articole care vor da impresia unui site serios și actualizat, și pe care le vei putea distribui pe pagina de Facebook.

Pentru a obține conținut pentru articolele tale, recomand studierea site-urilor din nișa ta pentru inspirație. Nu recomand în niciun caz copierea integrală a vreunui articol pentru că, pe lângă eventualele probleme legale de copyright, site-ul tău va fi penalizat de Google.

Dar ar fi aceste opțiuni:

  • Copierea a maxim 100 de cuvinte dintr-un articol de pe alt site și introducerea link-ului către articolul original la final.
  • Găsirea unuia sau mai multor articole despre același supiect și angajarea unui copywriter pe Fiverr care va crea un articol original.

Site-ul de e-commerce

Etapa a doua a site-ului tău va fi implementarea unei soluții complete de comerț electronic. Recomand să faci acest pas abia după ce afacerea ta pe Amazon are un rulaj stabil, ai cel puțin două produse, și ai vândut minim 2000 de unități dintr-un produs (pentru audiența Facebook).

În alte cuvinte vei crea un magazin online clasic folosind o platformă care îți pune la dispoziție toată infrastructura. Cele mai populare platforme de comerț electronic în acest moment sunt: Shopify și WooCommerce.

Shopify este oferită ca și serviciu, deci cu un abonament lunar, și pune accentul pe simplitate, având nevoie de cunoștințe tehnice minime, spre zero.

WooCommerce este de fapt un modul WordPress, creat chiar de echipa din spatele WordPress și nu implică alte costuri pe lângă hosting-ul site-ului.

Două întrebări importante, indiferent de platforma aleasă, sunt:

  • Cum procesăm plățile pe site-ul nostru?
  • Cum trimitem produsele din depozitul Amazon FBA către clienții site-ului nostru?

În noul meu ebook, „Vânzarea pe Amazon – Sprint sau Maraton?” voi răspunde în detaliu la aceste întrebări și voi prezenta pas cu pas cum să-ți creezi un magazin online, atât pe Shopify, cât și pe WooCommerce.

Pachetul complet mai conține pe lângă ebook și:

  • Broșura bonus „Fabricat în România, vândut pe Amazon” despre cum să găsești produse și să le livrezi din România;
  • Reduceri la servicii de grafică, web design și la unelte care vor veni în ajutorul tău;
  • Tabele în Excel pentru o organizare mai bună a afacerii.
Recomandare: Abonează-te la newsletter pentru a primi articolele care vor apărea aici, dar cu o săptămână înainte. De asemenea, acolo voi trimite informații exclusive care nu vor apărea pe blog!
Tags
Show More
Curs Amazon Business Boost

Related Articles

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.