Tutoriale

Deschiderea contului de vânzător pe Amazon

Atenție: Acest articol nu mai este 100% de actualitate, el este păstrat pentru arhivare. Procesul de înscriere ca și vânzător pe Amazon s-a schimbat destul de mult din 2017 încoace. Îți recomand tutorialul video pentru deschiderea contului de seller lansat în ianuarie 2020.

În continuare voi descrie pașii prin care îți poți deschide cont de vânzător pe Amazon.com ca și firmă din România. Pașii iau în considerare recenta adăugare a României pe lista de țări acceptate și verificările de identitate.

Mai există încă o formă juridică sub care mulți vânzători români pe Amazon activează, și anume firmă în SUA (LLC). Am scris despre avantajele și dezavantajele ambelor variante în acest articol. Pașii pentru a deschide cont de Amazon Seller cu firmă în SUA (LLC) sunt disponibili în multe resurse online, cum ar fi acest tutorial video.

Până de curând recomandam și varianta de a activa ca și persoană fizică la început, până la stabilizarea afacerii, dar nu mai recomand această variantă din cauza unor riscuri nou apărute, pe care le menționez în același articol.

Link în josul paginii

Intră pe https://www.amazon.com și în josul paginii sub titlul „Make Money with Us”, click pe link-ul „Sell on Amazon”.

Alegere cont Professional

Pe pagina care se deschide, click pe butonul „Start selling” din prima parte a paginii. Aici sunt prezentate mai multe detalii despre vânzarea pe Amazon, și o comparație între tipul de cont Professional și cel Individual.

Noi mergem cu cel Professional, din mai multe motive cum ar fi: număr nelimitat de vânzări pe lună, poți face campanii de publicitate, poți să folosești Amazon FBA. Cu un cont Individual e imposibil să creezi o afacere în adevăratul sens al cuvântului.

După cum reiese și din pagină, contul Professional costă $39,99 / lună la care se va adăuga momentan și 19% TVA, deci în jur de $48 / lună.

Creeare cont obișnuit Amazon.com

Presupunând că nu ai deja cont pe Amazon.com (de cumpărător) și nu ești logat, va apărea un formular prin care să creezi unul.

Introducere Legal Name

Încep pașii efectivi prin care creezi contul de Amazon Seller. Primul lucru va fi să introduci „numele legal”. Acesta va fi numele firmei (SC … SRL).

Date de identificare

Aici vei introduce sediul social al firmei. Va trebui să faci dovada adresei la verificarea de după înscriere printr-un extras de cont, deci va trebui să te asiguri că ai un astfel de document pe care apare adresa completată aici.

Business Display Name e numele magazinului tău, care va apărea pe pagina de produs undeva lângă preț, unde scrie „Sold by”. Recomandarea mea ar fi să alegi un nume general, fără vreo tirmitere la o anumită categorie, pentru că nu știi niciodată ce altă nișă valoroasă găsești, față de ideea ta de acum. Numele ăsta se poate schimba oricând, deci nici nu trebuie să te stresezi prea tare.

Notă: Business Display Name (numele magazinului) și Brand sunt două lucruri diferite. Brand-ul se completează la adăugarea unui produs și același magazin poate vinde produse care aparțin mai multor brand-uri.

Adresa site-ului poți să o lași necompletată, și urmează verificare numărului de telefon. Amazon îți va trimite un SMS cu un cod pe care îl vei introduce pe pagina asta. E un proces foarte rapid. Alta opțiune ar fi să primești un apel telefonic de la un robot care îți va cere să introduci codul afișat pe pagină.

Billing method – introducerea cardului

Pentru a fi acceptat ca și metodă de plată pe Amazon, cardul introdus aici trebuie să accepte tranzacții online fără cod CVV (cel de 3 cifre de pe spate). Unele bănci acceptă asta implicit, la altele trebuie activată o opțiune și altele nu acceptă deloc.

De exemplu, la BT trebuie activată o limită temporară de tranzacții online fără CVV (o dată la 3 luni). Dacă îți este refuzat cardul, verifică la bancă statusul tranzacțiilor online fără cod CVV pentru cardul respectiv.

Cardul va fi taxat lunar, dar asta doar dacă ai o balanță negativă în cont. De exemplu dacă deja în prima lună ai vândut de peste $48, când va veni a doua dată de facturare, banii ăștia se vor retrage din încasări și nu de pe card.

Deposit method – contul bancar pentru încasări

Aici vei introduce datele contului bancar, poate fi un IBAN din România (neapărat în lei) sau un cont în USD deschis în SUA printr-un intermediar ca Payoneer, World First, TransferWise etc. Câteva detalii despre repatrierea banilor în acest articol.

Interviu taxe

Urmează interviul pentru taxe, click pe „Start tax interview”.

Who will receive income from Amazon or its subsidiary?

Se bifează „Business”.

For U.S. tax purposes, are you a U.S. person?

No.

Următoarele detalii

  • Name of organization: SC … SRL
  • Disregarded entity name se lasă gol
  • Country of organization: Romania
  • Type of beneficial owner: Corporation
  • Permanent address: sediul social

Do you consent to provide an electronic signature for your IRS Form W-8BEN-E?

Yes.

Semnătura electronica

Mai departe semnezi electronic introducând numele complet în căsuță.

După aceea vei primi următoarea notificare și vei da click pe „Exit Interview”.

Detalii opționale despre produse

În continuare te vor întreba detalii de legate de produse și categorii, pentru a avea anumite setări implicite la interfață, poți sări peste ele.

Two-Step Verification

Pentru o siguranță sporită a contului tău, Amazon a implementat logarea în doi pași: email/parolă după care verificarea unui cod trimis prin SMS. Poți da click pe „Remind me later” dar te va atenționa la fiecare logare deci la un moment dat va trebui să configurezi și acest sistem.

Partea bună e că poți alege să nu mai facă verificarea prin SMS pentru anumite dispozitive de pe care intri des.

Prima accesare a contului și depunerea documentelor de verificare

Felicitări! Ai în față panoul de bord al viitoarei tale afacere de succes.

 

Însă mai este un pas scurt de care trebuie să treci: verificarea identității. Este un pas implementat relativ recent (sfârșitul lui 2016) pentru a stopa conturile false care fac fraude.
Îți vor cere să uploadezi două documente:

  • Identificare: certificat de înregistrare (CUI)
  • Dovada adresei: extras de cont cu adresa vizibilă

Teoretic, documentele trebuie să fie într-o limbă acceptată de Amazon, iar româna nu este una din ele. Însă din ce am observat, depinde de angajatul Amazon care se ocupă de cazul tău dacă regula este impusă sau nu. Legat de asta am următoarele sfaturi:

  • CUI
    • Poți încerca să trimiți varianta originală.
    • Dacă e respins pe motiv de limbă, va trebui tradus în engleză și legalizat notarial.
  • Extras de cont
    • Poți încerca să trimiți extrasul de la o banca românească, cu condiția să fie vizibilă adresa.
    • Unele bănci emit extrase în engleză (de exemplu ING).
    • Dacă e respins pe motiv de limbă, îți recomand să trimiți extrasul în format PDF de la Payoneer sau World First (statement).
    • Acesta va fi direct în engleză și angajați Amazon sunt obișnuiți cu ele.
    • Modificare 31.12.2018: din pacate Payoneer și-a schimbat interfața și nu mai poți descărca un extras fară să fi avut întâi măcar o tranzacție. În acest caz recomand traducerea extrasului românesc în engleză de către un traducător autorizat. Se poate și legaliza notarial, dar ștampila traducătorului ar trebui să fie de ajuns. Alternativ, poți face un transfer de câțiva USD dintr-un cont românesc în cel Payoneer pentru a putea „debloca” extrasele, dar acest transfer s-ar putea să dureze și o săptămână.

Dacă totul este în regulă, după maxim 24 de ore vei primi o notificare că verificarea s-a terminat cu succes și poți începe să vinzi pe Amazon.com, Amazon.ca și Amazon.co.mx.

Recomandare: Abonează-te la newsletter pentru a primi articolele care vor apărea aici, dar cu o săptămână înainte. De asemenea, acolo voi trimite informații exclusive care nu vor apărea pe blog!
Show More
Cursul AMZ Academy

Related Articles

71 Comments

  1. Salut !

    Incerc sa deschid un cont business. Am trecut de IRS, am incarcat account statement + pasaport+ permis, mi-au respins de trei ori documentele si de trei saptamani este in status :
    Unable to verify account information
    – We are unable to verify the documents you provided. As a result, you may not sell on Amazon. We cannot give you more information about this matter, and we may not reply to further emails about this decision.
    Seller support m-a redirectionat catre mri-csf-siv@amazon.com, dar nu primesc raspunsuri.
    Orice sfat este binevenit !

    1. Ciao, incerc acum sa ma inscriu si la ultimul pas am citit ca sunt acceptate doar documente traduse in cinci limbi iar limba romana nu se regaseste printre acestea. Eu din fericire am permis de conducere italian dar tot nu voi fi linistita pana nu voi vedea acceptul final. Tu va trebui sa iti faci traducere legalizata cu apostila, sa fotografiezi actele si sa le trimiti. PS. Nu accepta decat pasaportul. Mailul meu este lifegold88@gmail.com
      Stima

  2. E important ca pe extrasul de cont sa fie aceeasi adresa ca cea introdusa la crearea contului.
    Poti sa verifici asta?

    In rest, e ok si daca uploadezi doar buletinul.

      1. Pentru vanzarea de ebook-uri pe Amazon se foloseste platforma KDP (Kindle Direct Publishing): https://kdp.amazon.com/en_US/
        Din pacate vanzarea de ebook-uri pe Amazon nu face subiectul acestui blog (ci vanzarea de produse fizice), deci nu-ti pot da mai multe detalii.

    1. Iti recomand sa-ti faci cont de Payoneer si sa trimiti acel extras, e in engleza si angajatii Amazon sunt familiari cu ele. Plus acolo apare adresa ta, asta fiind partea importanta.

      Deschiderea contului Payoneer e gratis, si acel cont il poti folosi si la Deposit method.

    1. Buletinul nu trebuie tradus pentru ca este deja in 3 limbi (romana, engleza, franceza).
      Pentru extrasul de cont recomand sa iti deschizi contul de Payoneer inainte, si sa trimiti extrasul de cont Payoneer la Amazon. Este deja in engleza si angajatii Amazon sunt obisnuiti cu formatul Payoneer.

  3. Salutare,
    Am avut un cont pe care din diverse motive l-am sters. Problema este ca cei de la Amazon in continuare in trag bani de pe card. In acest moment nu mai pot intra in vechiul cont, pentru ca zic ei… nu mai exista. Cum pot opri retragerea banilor de pe card?

    Va multumesc anticipat pentru raspuns

    1. Salut Razvan, din moment ce nu poti sa te loghezi ca sa accesezi formularul de contact, trebuie sa contactezi Seller Support la telefon.

      Numere pentru Seller Support:
      Amazon.com (US): +1 866 216 1072
      Amazon.co.uk: +44 843 504 7194

      1. Contul Amazon Seller de tipul Professional are un abonament lunar fix de $39.99 + TVA. Acest abonament il vei plati indiferent daca listezi sau nu produse, si daca vinzi sau nu.

        In cazul de fata, probabil s-a strecurat o eroare pentru ca Amazon a continuat sa incaseze abonamentul si dupa inchiderea contului.
        Sper ca Razvan a rezolvat intre timp problema 🙂

  4. am trimis poze cu buletinul, cardul, extras de cont nu stiu ce sa mai trimit ca tot vine ca nu e bine ca sa activez contul de seller?

    Dear Seller,

    As part of our commitment to providing a more secure and trusted marketplace for our buyers and sellers, we recently asked you to provide documentation that confirms your account information. We were unable to verify the information you provided and are requesting that you resubmit the information so we can complete our review and activate your account.

    These guidelines cover common scenarios that will help us review your documentation:.

    For national ID cards, both sides of the card must be submitted in one digital file.
    Each document must be clearly readable in its entirety without any blurry information or camera flash reflections.
    The information you enter into the verification form (such as your ID number or name) must match the information on the documents you submit.
    If we ask you to provide a bank account or credit card statement, we are unable to accept screenshots. The digital statement file must include:
    The bank’s name, logo, and address
    The account holder’s name
    The date the statement was issued (must be issued in the past 90 days)
    We are currently unable to accept these documents for verification:
    Bank passbook (except in India and Japan)
    Utility bills (for example, electricity or natural gas bills)
    Business registration certificate
    Photo of a credit card
    MS Word file (file extension .doc or .docx)
    For more information about the review process and documentation requirements, please visit our help page

    1. Pe langa regulile primite in acest mesaj, asigura-te ca:
      – Trimiti scanare dupa CI fata-verso. Chiar daca pe verso e alb, e important pentru ei sa vada.
      – Extrasul de cont este in engleza, apare pe el adresa ta, si adresa de pe extras este aceeasi cu adresa introdusa la inscriere

      Legat de extras, recomand sa iti faci cont Payoneer si sa trimiti extrasul de acolo. E direct in engleza si angajatii Amazon sunt obisnuiti cu formatul.

      Scanare dupa cardul bancar nu trebuie sa trimiti, este chiar riscant (angajatul Amazon va avea datele cardului tau).

  5. Tutorialul se refera la deschiderea contului de vinzator profesional.
    Exista posibilitatea de deschidere a unui cont de vinzator ocazional? In caz afirmativ ,cum?
    Multumesc anticipat!

    1. Da, se poate deschide cont Individual.
      Este gratis si te taxeaza $0.99 pentru fiecare vanzare, pe langa comisionul standard (de obicei 15%).
      De asemenea, nu vei avea acces la FBA, PPC si alte facilitati.

      Pentru a deschide un cont Individual intri pe aceeasi pagina ca si cea prezentata aici, dar trebuie sa dai scroll mai jos pana la butonul „Start selling” albastru: https://services.amazon.com/content/sell-on-amazon.htm

  6. Buna ziua,
    Vreau sa incep vanzarea prin Amazon FBA in Germania printr-o firma din Romania.Am inteles ca trebuie sa ma inscriu in Germania in scop de TVA.Am urmatoarele intrebari.Cand trimit marfa la Amazon Germania catre cine facturez?Facturile la clienti finali se emit din firma din Romania?Trebuie sa deshid cont bancar in Germania?Cina are obligatie fata de mediu (reciclarea ambalajelor)pentru produsele vandute in Germania?
    Multumesc

    1. Salut, o sa răspund pe rând :
      1. Pe Amazon nu e recomandat sa faci factură (ei nu accepta asta). Personal am trimis doar la FBA in SUA prin firme intermediare (freight forwarder) și ei nu cer factură. Din câte am înțeles, ei au firme cu care colaborează în tara de destinație (SUA în acest caz) și facturează pe acestea.
      Cunosc totuși mai mulți selleri care fac o factura proforma pe Amazon, care e folosită doar la vama și nu e înregistrată contabil, dar e mai „Grey hat”.
      2. Da, facturile se emit către clienții finali pe firma ta.
      3. Amazon plătește și în conturi bancare românești, dar recomand folosirea unui serviciu intermediar ca Payoneer sau World First pentru o rata de schimb mai buna și viteza mai mare.
      4. Legat de obligațiile fata de mediu, bănuiesc ca trebuie sa respecți legile din Germania, deci va trebui sa faci o cercetare pe partea asta.

      Pentru servicii de freight forwarding, recomand firmele listate aici: https://amazon-seller.ro/resurse-utile/

  7. Buna. Sa va explic si eu situatia mea.
    Vreau sa deschid un cont pe Amazonul SUA ca persoana fizica.
    Eu lucrez in Franta si am cont bancar francez (cont bancar roman nu am).
    1. Cand scriu adresa, o pun pe cea din buletinul Roman, sau adresa din Franta?
    Daca scriu adresa din Romania, atunci nu va fi o problema la verificare ? Caci cardul pe care il am este atasat de adresa Franceza.
    Cum procedez ?
    2. Ce acte trebuie sa prezint amazonului pentru verificare?
    Merci !!!

    1. In primul rand, nu recomand deschiderea contului pe persoana fizica din motivele expuse aici: https://amazon-seller.ro/cum-activez-pe-amazon-persoana-fizica-firma-in-romania-firma-in-sua/

      Dar, ca idee, adresa din cartea de identitate (sau certificatul de inregistrare al firmei) trebuie sa coincida cu adresa introdusa la inscriere si va trebui sa faci dovada acestei adrese printr-o factura de utilitati sau un extras bancar.

      Este si posibilitatea sa introduci la inscriere o adresa diferita de cea din CI sau certificatul de inregistrare, atata timp cat o poti dovedi prin factura de utilitati sau extras, dar sunt ceva sanse sa te refuze in acest caz.

      Nu are importanta pentru verificarea contului in ce tara se afla contul bancar sau ce banca a emis cardul introdus la inscriere.

  8. Salutare,
    Ce banca recomandati care accepta plata cu cardul fara codul CVV?
    Cei de la ING aparent nu au optiunea de plata fara cvv.

    Multumesc.

    1. Salut, e vorba de plati online recurente fara verificare CVV.
      Marjoritatea bancilor accepta asta, pana intr-o anumita limita zilnica.

      Cunosc mai multe persoane care au cont de seller pe Amazon si au carduri la ING si merge fara probleme.

      1. Ai incercat cu un card ING si nu l-a acceptat Amazon?
        Incearca intai sa folosesti cardul pe care il ai (introdu datele la Billing method).
        Daca nu-l accepta Amazon, atunci vorbeste cu banca.

  9. Salutare,
    Am si eu o problema. Mi-am facut cont de individual seller pe amazon, pana cand rezolv cu firma. Dupa ce am deschis contul la 10-15 minute primesc mail ca trebuie sa trimit:
    “–Utility bill with name and address visible
    –Business license, if applicable
    –If you have active listings, include copies of invoices, receipts, contracts or delivery orders from your supplier issued in the last 90 days. “

    Am trimis utility bill la adresa mentionata in format pdf si primesc urmatorul raspuns:

    “We were unable to verify the document you provided because you did not provide all pages of the document, provided screenshots, or did not show all of the required information.“

    Am trimis o alta factura (de gaze, pe care o primesc pe mail) si a venit acest raspuns:

    “Hello,
    We have reviewed the document(s) you recently provided. We were unable to verify the document you provided because it was illegible”

    Intrebarea mea este urmatoarea: trebuie sa printez factura ca mai apoi sa o scanez si sa o trimit?
    Este vreo problema avand in vedere ca este in limba engleza factura?
    Mentionez ca datele de pe factura sunt pe acelasi nume/adresa cu datele contului.
    Multumesc.

    1. Pentru proof of address se accepta si extras de cont bancar, din proprie experienta e mai simplu asa. Iti recomand sa-ti faci cont Payoneer si sa uploadezi extrasul primit de acolo, este deja in engleza si angajati Amazon sunt obisnuiti cu el.

      1. Multumesc frumos ptr raspuns.
        Am trimis deja extras de cont de la BT (in romana) in fazele initiale pentru crearea contului, pe care l-au acceptat si deja a fost taxat. Este vreo problema daca trimit si extras de pe payoneer sau sa il mai trimit inca o data pe acesta?

      2. Mai sigur e sa trimiti extrasul Payoneer. Nu e problema ca sunt conturi diferite, pe ei ii intereseaza sa apara adresa ta pe un document cu autoritate.

  10. Salutare

    As avea si eu cateva intrebari. Sunt in etapa in care caut informatii si am vazut ca raspunzi la intrebari promt si amanuntit.
    1.Vreau sa imi fac firma in Romania pentru a vinde pe Amazon US (China -> US). Intrebarea mea este in legatura cu TVA-ul. Cui, pentru ce, unde, cum recuperez TVA-ul (daca firma e platitoare de TVA), sau tot ce tine de TVA.( sunt foarte nedumerit cand vine vorba de TVA/taxe/impozite etc.)
    2.Ce trebuie sa declar la ANAF, mai exact? Sau mai bine spus, trebuie sa declar ceva la ANAF?
    3.Am citit undeva ca TVA-ul 19% il pune Amazon la comisionul FBA si comisionul amazonului pt fiecare produs (de ex: comisionul Amazonului si FBA-ului este 4.50$ respectiv 2.80$; la fiecare se mai adauga 19% fiind TVA-ul, adica 0.85$ si 0.53$ ). Nu stiu cat de concis am fost, dar sper ca intelegi ce vreau sa spun. Ce ma intereseaza este daca asa se procedeaza, sau imi ia 19% din suma totala a produsului?
    4. Ce taxe mai sunt de platit in Romania?

    Multumesc anticipat!

    1. 1. Este important sa iti faci SRL platitor de TVA. In acest caz, vei introduce codul TVA in Seller Central si Amazon nu va mai adauga TVA la facturile pentru comisioane. Deci, cumparand din China si vanzand in SUA, nu vei plati si nu vei incasa TVA, deci nu se pune problema de a recupera TVA.

      2. Nu trebuie sa faci nimic special fata de functionarea obisnuita a unui SRL platitor de TVA.

      3. Vezi punctul 1.

      4. Vezi punctul 2.

      Am mai scris detalii legate de fiscalitate in acest articol: https://amazon-seller.ro/cum-activez-pe-amazon-persoana-fizica-firma-in-romania-firma-in-sua/

    1. Asa e, din pacate Payoneer si-a schimbat interfata de cand am scris acest articol.
      Majoritatea persoanelor despre care stiu ca si-au deschis recent cont de Amazon Seller au trimis un extras de cont de la o banca romaneasca tradus in engleza de un traducator autorizat.
      Eventual se poate si legaliza notarial, dar nu e obligatoriu, stampila traducatorului e ok.

  11. Salut , sunt putin confuz aici :

    Do you consent to provide an electronic signature for your IRS Form W-8BEN-E?
    Yes.

    Semnătura electronica
    Mai departe semnezi electronic introducând numele complet în căsuță —> Numele meu sau numele firmei ??

    Multumesc!

  12. Salutare, Cu contul Revolut, merge adaugat? in loc de Payoneer? si la metoda de plata ( abonament dar si la cel unde voi incasa)
    Multumesc

    1. Personal nu am experienta cu Revolut, dar pentru metoda de plata cel mai probabil merge, pentru ca este ca un card bancar.

      Pentru incasari, Amazon iti cere codul IBAN si restul informatiilor legate de un cont bancar real.

      Din cate am citit in documentatie, Revolut iti ofera niste conturi in GBP si EUR, dar n-am vazut nimic de USD. Daca vinzi pe Amazon.com iti va trebui un cont in USD deschis la o banca in SUA pentru a evita schimbul valutar (ceea ce Payoneer sau World First iti ofera).

      Teoretic conturile GBP si EUR de la Revolut poti sa le folosesti pentru incasari daca vinzi in UK sau DE (si restul tarilor EU), dar pe platformele europene Amazon e mai vigilent si iti va cere de la banca niste documente care sa ateste ca esti proprietarul contului. Trebuie vazut daca Revolut ofera aceste documente.

  13. Salut Sergiu,ma chinui sa-mi deschid cont de vanzator dar nu reusesc.Stau in Ungaria,am acte,domiciliu etc.Am incercat sa fac cu un pasaport unguresc care este si in engleza.Accepta,iar dupa cateva zile zice ca actele nu sunt bune.Sa traduc pasaportul la notar? e aiurea pentru ca pasaportul are si limba engleza…Mi-a cerut pasaportul si contul de la banca.Extrasul este in engleza de la banca,stampilat si se vede logo-ul bancii…Oare care sa fie problema?

    1. Salut Adrian, in primul rand verifica daca nu ti-au dat ei mai multe detalii despre motivul pentru care ti-au respins cererea.

      Ca si regula generala, este foarte important ca adresa completata la inscriere sa coincida cu adresa de pe pasaport/act de identitate, si la randul ei cu adresa de pe extrasul de cont.

      Apropo, din ce am observat, la primul pas e mai bine sa trimiti actul de identitate, si nu pasaportul. Cartea de identitate maghiara, ca si toate din UE, este tradusa implicit si in limba engleza, deci o poti scana direct.

      In rest, ca o masura de siguranta extra, asigura-te ca ai o singura adresa asociata contului. Asta se face din contul de buyer:
      – intra pe Amazon.com
      – acceseaza de dreapta sus Your Account › Your Addresses
      – asigura-te ca este o singura adresa acolo, si e cea potrivita

  14. Salut Sergiu,

    Citind pe anumite forumuri Amazon, înțeleg că Amazon specifică că ai nevoie de card de credit și că „use of pre-paid or debit cards are not accepted for a selling account”. Însă alții zic că se poate și cu debit card și nici tu în e-book-ul tău nu specifici – dacă țin minte corect – că ar fi nevoie de credit card. (Apropo, felicitări de e-book, merită toți banii și și mai mult. Eu am cumpărat și cursuri, dar până acum e-book-ul tău a fost cel mai util – logic structurat, vorbește de toate aspectele importante și îți explică lucrurile pas cu pas.) Ideea este că eu acum voi înființa un srl nou și majoritatea băncilor nu îți face card de credit fără o anumite vechime. Parcă la ING am văzut că se poate totuși să îți facă card de credit din start, însă cineva chiar aici, mai sus zicea că ING-ul în schimb nu are opțiune de tranzacții online fără CVC/CVV. Deci până la urmă nu înțeleg cum stă treaba :)) Can you help me out? Ms în avans.

  15. Ceau. Multumesc pentru un articol foarte bine pus la punct.

    Am si eu cateva intrebari:
    1. In articol ai spus ca trebuie completat asa: Type of beneficial owner: Corporation, Este valabil si in cazul in care am PFA si nu SRL? PFA-ul imi poate pune anumite piedici pe care SRL-ul nu le intampina?
    2. Vad ca au trecut 9 luni de la intrebarea cu Revolut-ul, asa ca revin cu nelamurirea. Se poate adauga contul de Revolut in loc de Payoneer? Eu am si cont de USD pe Revolut, doar ca IBAN-ul incepe cu GB. Imi va cauza asta probleme? Sau trebuie neaparat IBAN de lei deschis la o banca romaneasca?

    Multumesc!

    1. 1. E OK Corporation si in cazul PFA.
      Dezavantajele majore in cazul activarii pe PFA sunt:
      – impozit mai mare
      – mai complicat sa-l faci platitor de TVA (daca nu introduci un cod TVA sub Account Info / VAT Information la setari, vei pierde destul de multi bani pentru ca Amazon va adauga 19% TVA la toate facturile pentru PPC, comisioane si taxe)
      – ai raspundere completa in cazul in care vreun cumparator vrea sa dea in judecata producatorul

      2. Amazon accepta doar conturi bancare in valuta tarii in care se afla banca (USD la banca din SUA, RON la banca din RO, GBP la banca din UK etc).
      Payoneer iti ofera un cont in USD deschis la o banca din SUA, deci e acceptat.
      Daca introduci un cont in USD deschis la o banca in alta tara, nu se accepta.

  16. Am facut prostia si am deschis al doilea cont. Acum mi le-a respins pe amandoua desi le-am incarcat documentele cerute si nu mai raspund la mail sau ticheturile trimise. N-am cum sa schimb firma si alte date!:)))) Cum sa-i conving? Cum sa deschid un alt cont? Multumesc!

    1. Din pacate sa creezi 2 conturi de seller pe aceeasi firma incalca o regula de baza din TOS Amazon.
      Ei interzic fara scrupule privilegiul de a avea un cont de seller la cea mai mica suspiciune de incercare de fraudare a sistemului.
      Iti spun din start ca te afli intr-o situatie delicata si in locul tau as incerca aceste 2 variante:
      1. Sa mai insisti totusi, cel mai bine la telefon. Daca ai unul din conturi in faza de depunere documente poti accesa in josul paginii „Get Support”, apoi My Account / Reinstate your account si acolo optezi pentru varianta Phone (buton „Call me now”).
      2. Daca nu merge nicicum, va trebui totusi sa folosesti o alta firma.

  17. Procesul de inregistrare e mai diferit acum, am avut intrebari ca:

    Q. Do you have UPC codes for all your products?
    A: Yes, No, For Some

    Q: Are you the manufacturer or brand owner …… ?
    A: Yes, Both, [mai era si a 3-a optiune]

    Q: Do you have a registered trademark with….. ?
    A: Yes, No, For Some

    Dupa ce ai completat tot, nu mai ajungi in seller central, astepti mai intai sa-ti confirme doc pe care le uploadezi in procesul de creare a contului.

    Nu am avut nici taxe, nici deposit method.

      1. Vazut clipul, dat si subscribe, eu am trecut deja de verificare, dar in aceasi zi a fost si suspendat, iata mesajul primit:

        ——-
        Hello,

        For your security, we have suspended your Amazon seller account. During our review, you will not be able to sell on Amazon. Please ship any open orders. If you have any funds in your account, they will be available after any amounts paid for A-to-Z claims or chargebacks on your orders have been deducted. This usually takes about 90 days, but funds may be held longer.

        Why is this happening?
        We need additional documentation to verify your identity. If you currently sell on Amazon , we need to verify a change to your payment methods. If you did not make this change, contact Seller Support.

        How do I reactivate my account?
        Please provide the following documents and confirm that there is a valid credit card on file:
        — A bill that is dated within the last 90 days for piped or natural gas, electricity, piped water, or internet service with name and address visible
        — Business license, if applicable.

        The name and address on the document must match your name and address in Seller Central.

        ——

        Am mers in cont, am incarcat certificatul de integistrare al srl-ului tradus si legalizat, si o factura pentru telefon si internet de la Orange, pe numele firmei (in romana), dupa 3 zile primesc acest email:

        ——

        We have reviewed the document(s) you recently provided, but do not have enough information to reactivate your account at this time.

        We were unable to verify the document you provided because you did not provide all pages of the document, provided screenshots, or did not show all of the required information.

        We were unable to verify the document you provided because it was illegible.

        We were unable to verify the document you provided because it is not a bill for piped or natural gas, electricity, piped water, or internet service.

        Please provide the requested documents and confirm there is a valid credit card on file.

        ——

        Cel mai probabil nu au fost satisfacuti de factura de la Orange, iar intrebarea mea este:

        1. Daca incarc o factura de la curent sau gaz, poate fi si pe numele meu sau doar pe numele firmei?

        2. Daca adresa unde este inregistrat srl-ul este la Adresa unei firme de avocati, dar s-au facut unele manipulari de compartimentare care sunt doar pe hartie (ex str. Ion Creanga nr.123, corp 4, compartiment 12, etaj 5) si nu am cum sa am adresa exact ca pe Amazon pe nici o factura de gaz, curent. Daca si eu la randul meu o sa fac niste modificari atente la adresa pe o factura existenta, exista probabilitatea sa fie verificata autenticitatea de catre AMZ vreun fel?

        Multumesc anticipat pentru raspuns.

  18. Buna! Mie nu imi cere sa atasez cui-ul firmei ci doar Identity document si bank statement, sa imi traduc atunci buletinul si extrasul de cont?
    Si la adresa la inceput sa pun cea care o sa apara in buletin sau cea care e pentru firma?
    Multumesc!

    1. Iar extrasul de cont trebuie sa fie de la contul de firma nu? nu de la contul meu personal.
      E mai bine sa imi traduc pasaportul ? ei imi cer pasaportul sau permisul de conducere

      Multumesc mul, esti de mare folos! abea astept sa vad raspunsul.

    2. Pentru identity recomand sa alegi „Passport” si poti sa uploadezi buletinul (nu trebuie tradus pentru ca este deja in engleza si franceza).
      La documentul pentru adresa recomand un extras de cont al firmei, tradus si legalizat.
      Adresa introdusa la inscriere ar trebui sa fie cea a firmei, nu cea din buletin.

      IMPORTANT: Am publicat un tutorial actualizat cu procesul de inscriere pe canalul de YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=uCBfjt8lL8I
      Acolo lamuresc toate aceste probleme.

      1. Multumesc frumos! Mi-au fost de mare folos informatiile, o intrebare mai am. Pt ceea ce producem noi (saltele) ma gandeam ca ar fi mai usor sa incep sa vindem in Europa decat in America, si din punct de vedere al transportului si al spatiului (ele sunt rulate dar tot ocupa putin). Ce parere ai?
        Daca as vrea sa vand doar pe Europa pt inceput unde ar trebui sa imi fac contul,tot aici urmand aceiasi pasi si selectand acolo la inceput Europa?

      2. Pe Europa e un proces asemanator cu ce am prezentat eu, atat ca se fac verificari mai amanuntite ale firmei (se cere si certificat de inregistrare, act constitutiv si altele).
        Poti deschide cont pe US si sa alegi si Europa (unde apare si in video-ul meu) sau poti sa deschizi direct pe Europa pornind procesul de inscriere pe amazon.co.uk.
        Decizia de a vinde in SUA sau Europa depinde strict de produsul pe care vrei sa il vinzi, unde e produs, interesul pe fiecare piata, pretul de vanzare de pe fiecare piata etc.
        Daca e produs in Romania, ar fi un argument bun de a incepe pe Europa.
        Recomandarea mea este ca inainte de a face orice miscare (inclusiv deschiderea contului) sa faci un calcul de profitabilitate: cat costa productia si transportul + comisionul Amazon si taxele de stocare si care e pretul de vanzare acum pe Amazon la produse similare? Poti vinde cu un pret apropiat sau chiar mai mic si sa ai profit? Daca da, poti merge mai departe. Daca nu, recomand cautarea altei nise.
        O unealta buna pentru calculul profitabilitatii este FBA Revenue Calculator.
        US: https://sellercentral.amazon.com/hz/fba/profitabilitycalculator/index?lang=en_US
        EU: https://sellercentral.amazon.co.uk/hz/fba/profitabilitycalculator/index?lang=en_GB

  19. Buna,

    Daca o entitate juridica SRL de pe teritoriul Romaniei, doreste deschiderea unui cont de vanzator pe Amazon, este obligatoriu sa furnizeze un cont in RON si card atasat? Sau poate opta pentru un cont si card in EURO?

    Multumesc

    1. In primul rand, trebuie sa notez ca legat de conturi/carduri avem doua lucruri diferite, pe care le-am descris si in articol:

      1. Billing method: cardul bancar cu care platesti abonamentul de professional seller si alte servicii Amazon in cazul in care ajungi sa ai balanta negativa (putin probabil). Acest card poate sa fie in orice valuta, dar va fi taxat in USD si banca va face conversia.

      2. Deposit method: contul in care Amazon iti transfera incasarile din vanzari. Acest cont trebuie sa fie deschis in valuta tarii in care se afla banca. De exemplu, daca e un cont in USD, trebuie sa fie deschis la o banca din SUA. Daca e la o banca din Romania, trebuie sa fie in RON. Un cont in Euro trebuie sa fie deschis intr-o tara din zona Euro.
      Recomand ca acest cont sa fie deschis in USD la o banca din SUA printr-un intermediar, cum ar fi Payoneer sau World First. Mai multe detalii in acest articol: https://amazon-seller.ro/transfer-incasarile-de-pe-amazon-com-direct-sau-prin-intermediar-aspecte-pro-si-contra/

  20. Salut
    Am cateva nelamuriri si poate primesc raspunsuri aici si pt asta multumesc anticipat.
    1. Cum procedez cu codurile upc?
    2.ebook cum il atasez in bundle?
    3.pozele facute de mine le trimit pe mail la chinez pt cutie?
    Merci inca o data si un week-end fain.
    CAMELIA

  21. Bună!
    Mă poți ajuta cu niște lămuriri, te rog?
    Un prieten vrea să își deschidă cont pe Amazon, nu știu de care, dar presupun ca pe firmă, și m-a rugat dacă pot să îl ajut cu un cont bancar pe numele meu spunând că a încercat sa se înregistreze cu un extras de cont de la BCR și i-a fost respinsă înregistrarea pentru ca nu ii apărea adresa pe extrasul de cont. Apoi a încercat sa se înregistreze cu un alt cont bancar și a spus ca nu îl mai lasă pentru ca a încercat deja o dată să se înregistreze. Apoi a încercat cu contul unui membru al familiei și nu a fost acceptata înscrierea pentru ca adresa de pe extras era aceeași cu cea de pe extrasul de la a doua încercare. Contul meu ar fi un cont pe care s-ar incasa plățile, așa am înțeles. Însă, citind câteva lucruri aici, nu înțeleg cum se poate înregistra dacă contul ar fi pe alt nume decât al lui, firma fiind pe numele lui. Eu aș vrea să știu dacă chiar este necesară implicarea mea și dacă ma implic, deși nu prea aș vrea, ce repercusiuni poate aduce acest lucru, atât în prezent cât și pe termen lung.

  22. Buna,
    In cazul in care am sediul firmei in Romania, si vreau sa vand in Germania, pot sa folosesc contul bancar personal din Germania?
    Si ce adresa ar trebui sa folosesc la deschiderea contului, adresa la care este inregistrata firma sau adresa actuala de domiciliu care este aceeasi cu adresa contului bancar?
    Multumesc

    1. Pentru a incasa banii poti sa folosesti orice cont bancar dintr-o tara acceptata (Germania este, si trebuie sa fie cont in EUR).
      Nu trebuie neaparat sa fie acelasi cont pentru care uploadezi extrasul la verificarea adresei.
      Extrasul pentru verificarea adresei trebuie sa fie de la un cont la firmei si sa aiba vizibila adresa firmei.
      Acest articol prezinta procesul de inscriere pe Amazon.com (SUA), pe Europa fiind un proces un pic diferit si mai detaliat, acolo iti vor cere si documente ale firmei (certificat de inregistrare si altele).

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Back to top button