Tutoriale

Deschiderea contului de vânzător pe Amazon

În continuare voi descrie pașii prin care îți poți deschide cont de vânzător pe Amazon.com ca și firmă din România. Pașii iau în considerare recenta adăugare a României pe lista de țări acceptate și verificările de identitate.

Mai există încă o formă juridică sub care mulți vânzători români pe Amazon activează, și anume firmă în SUA (LLC). Am scris despre avantajele și dezavantajele ambelor variante în acest articol. Pașii pentru a deschide cont de Amazon Seller cu firmă în SUA (LLC) sunt disponibili în multe resurse online, cum ar fi acest tutorial video.

Până de curând recomandam și varianta de a activa ca și persoană fizică la început, până la stabilizarea afacerii, dar nu mai recomand această variantă din cauza unor riscuri nou apărute, pe care le menționez în același articol.

Link în josul paginii

Intră pe https://www.amazon.com și în josul paginii sub titlul „Make Money with Us”, click pe link-ul „Sell on Amazon”.

Alegere cont Professional

Pe pagina care se deschide, click pe butonul „Start selling” din prima parte a paginii. Aici sunt prezentate mai multe detalii despre vânzarea pe Amazon, și o comparație între tipul de cont Professional și cel Individual.

Noi mergem cu cel Professional, din mai multe motive cum ar fi: număr nelimitat de vânzări pe lună, poți face campanii de publicitate, poți să folosești Amazon FBA. Cu un cont Individual e imposibil să creezi o afacere în adevăratul sens al cuvântului.

După cum reiese și din pagină, contul Professional costă $39,99 / lună la care se va adăuga momentan și 19% TVA, deci în jur de $48 / lună.

Creeare cont obișnuit Amazon.com

Presupunând că nu ai deja cont pe Amazon.com (de cumpărător) și nu ești logat, va apărea un formular prin care să creezi unul.

Introducere Legal Name

Încep pașii efectivi prin care creezi contul de Amazon Seller. Primul lucru va fi să introduci „numele legal”. Acesta va fi numele firmei (SC … SRL).

Date de identificare

Aici vei introduce sediul social al firmei. Va trebui să faci dovada adresei la verificarea de după înscriere printr-un extras de cont, deci va trebui să te asiguri că ai un astfel de document pe care apare adresa completată aici.

Business Display Name e numele magazinului tău, care va apărea pe pagina de produs undeva lângă preț, unde scrie „Sold by”. Recomandarea mea ar fi să alegi un nume general, fără vreo tirmitere la o anumită categorie, pentru că nu știi niciodată ce altă nișă valoroasă găsești, față de ideea ta de acum. Numele ăsta se poate schimba oricând, deci nici nu trebuie să te stresezi prea tare.

Notă: Business Display Name (numele magazinului) și Brand sunt două lucruri diferite. Brand-ul se completează la adăugarea unui produs și același magazin poate vinde produse care aparțin mai multor brand-uri.

Adresa site-ului poți să o lași necompletată, și urmează verificare numărului de telefon. Amazon îți va trimite un SMS cu un cod pe care îl vei introduce pe pagina asta. E un proces foarte rapid. Alta opțiune ar fi să primești un apel telefonic de la un robot care îți va cere să introduci codul afișat pe pagină.

Billing method – introducerea cardului

Pentru a fi acceptat ca și metodă de plată pe Amazon, cardul introdus aici trebuie să accepte tranzacții online fără cod CVV (cel de 3 cifre de pe spate). Unele bănci acceptă asta implicit, la altele trebuie activată o opțiune și altele nu acceptă deloc.

De exemplu, la BT trebuie activată o limită temporară de tranzacții online fără CVV (o dată la 3 luni). Dacă îți este refuzat cardul, verifică la bancă statusul tranzacțiilor online fără cod CVV pentru cardul respectiv.

Cardul va fi taxat lunar, dar asta doar dacă ai o balanță negativă în cont. De exemplu dacă deja în prima lună ai vândut de peste $48, când va veni a doua dată de facturare, banii ăștia se vor retrage din încasări și nu de pe card.

Deposit method – contul bancar pentru încasări

Aici vei introduce datele contului bancar, poate fi un IBAN din România (neapărat în lei) sau un cont în USD deschis în SUA printr-un intermediar ca Payoneer, World First, TransferWise etc. Câteva detalii despre repatrierea banilor în acest articol.

Interviu taxe

Urmează interviul pentru taxe, click pe „Start tax interview”.

Who will receive income from Amazon or its subsidiary?

Se bifează „Business”.

For U.S. tax purposes, are you a U.S. person?

No.

Următoarele detalii

  • Name of organization: SC … SRL
  • Disregarded entity name se lasă gol
  • Country of organization: Romania
  • Type of beneficial owner: Corporation
  • Permanent address: sediul social

Do you consent to provide an electronic signature for your IRS Form W-8BEN-E?

Yes.

Semnătura electronica

Mai departe semnezi electronic introducând numele complet în căsuță.

După aceea vei primi următoarea notificare și vei da click pe „Exit Interview”.

Detalii opționale despre produse

În continuare te vor întreba detalii de legate de produse și categorii, pentru a avea anumite setări implicite la interfață, poți sări peste ele.

Two-Step Verification

Pentru o siguranță sporită a contului tău, Amazon a implementat logarea în doi pași: email/parolă după care verificarea unui cod trimis prin SMS. Poți da click pe „Remind me later” dar te va atenționa la fiecare logare deci la un moment dat va trebui să configurezi și acest sistem.

Partea bună e că poți alege să nu mai facă verificarea prin SMS pentru anumite dispozitive de pe care intri des.

Prima accesare a contului și depunerea documentelor de verificare

Felicitări! Ai în față panoul de bord al viitoarei tale afacere de succes.

 

Însă mai este un pas scurt de care trebuie să treci: verificarea identității. Este un pas implementat relativ recent (sfârșitul lui 2016) pentru a stopa conturile false care fac fraude.
Îți vor cere să uploadezi două documente:

  • Identificare: certificat de înregistrare (CUI)
  • Dovada adresei: extras de cont cu adresa vizibilă

Teoretic, documentele trebuie să fie într-o limbă acceptată de Amazon, iar româna nu este una din ele. Însă din ce am observat, depinde de angajatul Amazon care se ocupă de cazul tău dacă regula este impusă sau nu. Legat de asta am următoarele sfaturi:

  • CUI
    • Poți încerca să trimiți varianta originală.
    • Dacă e respins pe motiv de limbă, va trebui tradus în engleză și legalizat notarial.
  • Extras de cont
    • Poți încerca să trimiți extrasul de la o banca românească, cu condiția să fie vizibilă adresa.
    • Unele bănci emit extrase în engleză (de exemplu ING).
    • Dacă e respins pe motiv de limbă, îți recomand să trimiți extrasul în format PDF de la Payoneer sau World First (statement).
    • Acesta va fi direct în engleză și angajați Amazon sunt obișnuiți cu ele.
    • Modificare 31.12.2018: din pacate Payoneer și-a schimbat interfața și nu mai poți descărca un extras fară să fi avut întâi măcar o tranzacție. În acest caz recomand traducerea extrasului românesc în engleză de către un traducător autorizat. Se poate și legaliza notarial, dar ștampila traducătorului ar trebui să fie de ajuns. Alternativ, poți face un transfer de câțiva USD dintr-un cont românesc în cel Payoneer pentru a putea „debloca” extrasele, dar acest transfer s-ar putea să dureze și o săptămână.

Dacă totul este în regulă, după maxim 24 de ore vei primi o notificare că verificarea s-a terminat cu succes și poți începe să vinzi pe Amazon.com, Amazon.ca și Amazon.co.mx.

Recomandare: Abonează-te la newsletter pentru a primi articolele care vor apărea aici, dar cu o săptămână înainte. De asemenea, acolo voi trimite informații exclusive care nu vor apărea pe blog!
Tags
Show More
cartea "Vânzarea pe Amazon - Sprint sau Maraton?" de Sergiu Nichitean

Related Articles

44 Comments

  1. Salut !

    Incerc sa deschid un cont business. Am trecut de IRS, am incarcat account statement + pasaport+ permis, mi-au respins de trei ori documentele si de trei saptamani este in status :
    Unable to verify account information
    – We are unable to verify the documents you provided. As a result, you may not sell on Amazon. We cannot give you more information about this matter, and we may not reply to further emails about this decision.
    Seller support m-a redirectionat catre mri-csf-siv@amazon.com, dar nu primesc raspunsuri.
    Orice sfat este binevenit !

    1. Ciao, incerc acum sa ma inscriu si la ultimul pas am citit ca sunt acceptate doar documente traduse in cinci limbi iar limba romana nu se regaseste printre acestea. Eu din fericire am permis de conducere italian dar tot nu voi fi linistita pana nu voi vedea acceptul final. Tu va trebui sa iti faci traducere legalizata cu apostila, sa fotografiezi actele si sa le trimiti. PS. Nu accepta decat pasaportul. Mailul meu este lifegold88@gmail.com
      Stima

  2. E important ca pe extrasul de cont sa fie aceeasi adresa ca cea introdusa la crearea contului.
    Poti sa verifici asta?

    In rest, e ok si daca uploadezi doar buletinul.

    1. Iti recomand sa-ti faci cont de Payoneer si sa trimiti acel extras, e in engleza si angajatii Amazon sunt familiari cu ele. Plus acolo apare adresa ta, asta fiind partea importanta.

      Deschiderea contului Payoneer e gratis, si acel cont il poti folosi si la Deposit method.

    1. Buletinul nu trebuie tradus pentru ca este deja in 3 limbi (romana, engleza, franceza).
      Pentru extrasul de cont recomand sa iti deschizi contul de Payoneer inainte, si sa trimiti extrasul de cont Payoneer la Amazon. Este deja in engleza si angajatii Amazon sunt obisnuiti cu formatul Payoneer.

  3. Salutare,
    Am avut un cont pe care din diverse motive l-am sters. Problema este ca cei de la Amazon in continuare in trag bani de pe card. In acest moment nu mai pot intra in vechiul cont, pentru ca zic ei… nu mai exista. Cum pot opri retragerea banilor de pe card?

    Va multumesc anticipat pentru raspuns

    1. Salut Razvan, din moment ce nu poti sa te loghezi ca sa accesezi formularul de contact, trebuie sa contactezi Seller Support la telefon.

      Numere pentru Seller Support:
      Amazon.com (US): +1 866 216 1072
      Amazon.co.uk: +44 843 504 7194

      1. Contul Amazon Seller de tipul Professional are un abonament lunar fix de $39.99 + TVA. Acest abonament il vei plati indiferent daca listezi sau nu produse, si daca vinzi sau nu.

        In cazul de fata, probabil s-a strecurat o eroare pentru ca Amazon a continuat sa incaseze abonamentul si dupa inchiderea contului.
        Sper ca Razvan a rezolvat intre timp problema 🙂

  4. am trimis poze cu buletinul, cardul, extras de cont nu stiu ce sa mai trimit ca tot vine ca nu e bine ca sa activez contul de seller?

    Dear Seller,

    As part of our commitment to providing a more secure and trusted marketplace for our buyers and sellers, we recently asked you to provide documentation that confirms your account information. We were unable to verify the information you provided and are requesting that you resubmit the information so we can complete our review and activate your account.

    These guidelines cover common scenarios that will help us review your documentation:.

    For national ID cards, both sides of the card must be submitted in one digital file.
    Each document must be clearly readable in its entirety without any blurry information or camera flash reflections.
    The information you enter into the verification form (such as your ID number or name) must match the information on the documents you submit.
    If we ask you to provide a bank account or credit card statement, we are unable to accept screenshots. The digital statement file must include:
    The bank’s name, logo, and address
    The account holder’s name
    The date the statement was issued (must be issued in the past 90 days)
    We are currently unable to accept these documents for verification:
    Bank passbook (except in India and Japan)
    Utility bills (for example, electricity or natural gas bills)
    Business registration certificate
    Photo of a credit card
    MS Word file (file extension .doc or .docx)
    For more information about the review process and documentation requirements, please visit our help page

    1. Pe langa regulile primite in acest mesaj, asigura-te ca:
      – Trimiti scanare dupa CI fata-verso. Chiar daca pe verso e alb, e important pentru ei sa vada.
      – Extrasul de cont este in engleza, apare pe el adresa ta, si adresa de pe extras este aceeasi cu adresa introdusa la inscriere

      Legat de extras, recomand sa iti faci cont Payoneer si sa trimiti extrasul de acolo. E direct in engleza si angajatii Amazon sunt obisnuiti cu formatul.

      Scanare dupa cardul bancar nu trebuie sa trimiti, este chiar riscant (angajatul Amazon va avea datele cardului tau).

  5. Tutorialul se refera la deschiderea contului de vinzator profesional.
    Exista posibilitatea de deschidere a unui cont de vinzator ocazional? In caz afirmativ ,cum?
    Multumesc anticipat!

    1. Da, se poate deschide cont Individual.
      Este gratis si te taxeaza $0.99 pentru fiecare vanzare, pe langa comisionul standard (de obicei 15%).
      De asemenea, nu vei avea acces la FBA, PPC si alte facilitati.

      Pentru a deschide un cont Individual intri pe aceeasi pagina ca si cea prezentata aici, dar trebuie sa dai scroll mai jos pana la butonul „Start selling” albastru: https://services.amazon.com/content/sell-on-amazon.htm

  6. Buna ziua,
    Vreau sa incep vanzarea prin Amazon FBA in Germania printr-o firma din Romania.Am inteles ca trebuie sa ma inscriu in Germania in scop de TVA.Am urmatoarele intrebari.Cand trimit marfa la Amazon Germania catre cine facturez?Facturile la clienti finali se emit din firma din Romania?Trebuie sa deshid cont bancar in Germania?Cina are obligatie fata de mediu (reciclarea ambalajelor)pentru produsele vandute in Germania?
    Multumesc

    1. Salut, o sa răspund pe rând :
      1. Pe Amazon nu e recomandat sa faci factură (ei nu accepta asta). Personal am trimis doar la FBA in SUA prin firme intermediare (freight forwarder) și ei nu cer factură. Din câte am înțeles, ei au firme cu care colaborează în tara de destinație (SUA în acest caz) și facturează pe acestea.
      Cunosc totuși mai mulți selleri care fac o factura proforma pe Amazon, care e folosită doar la vama și nu e înregistrată contabil, dar e mai „Grey hat”.
      2. Da, facturile se emit către clienții finali pe firma ta.
      3. Amazon plătește și în conturi bancare românești, dar recomand folosirea unui serviciu intermediar ca Payoneer sau World First pentru o rata de schimb mai buna și viteza mai mare.
      4. Legat de obligațiile fata de mediu, bănuiesc ca trebuie sa respecți legile din Germania, deci va trebui sa faci o cercetare pe partea asta.

      Pentru servicii de freight forwarding, recomand firmele listate aici: https://amazon-seller.ro/resurse-utile/

  7. Buna. Sa va explic si eu situatia mea.
    Vreau sa deschid un cont pe Amazonul SUA ca persoana fizica.
    Eu lucrez in Franta si am cont bancar francez (cont bancar roman nu am).
    1. Cand scriu adresa, o pun pe cea din buletinul Roman, sau adresa din Franta?
    Daca scriu adresa din Romania, atunci nu va fi o problema la verificare ? Caci cardul pe care il am este atasat de adresa Franceza.
    Cum procedez ?
    2. Ce acte trebuie sa prezint amazonului pentru verificare?
    Merci !!!

    1. In primul rand, nu recomand deschiderea contului pe persoana fizica din motivele expuse aici: https://amazon-seller.ro/cum-activez-pe-amazon-persoana-fizica-firma-in-romania-firma-in-sua/

      Dar, ca idee, adresa din cartea de identitate (sau certificatul de inregistrare al firmei) trebuie sa coincida cu adresa introdusa la inscriere si va trebui sa faci dovada acestei adrese printr-o factura de utilitati sau un extras bancar.

      Este si posibilitatea sa introduci la inscriere o adresa diferita de cea din CI sau certificatul de inregistrare, atata timp cat o poti dovedi prin factura de utilitati sau extras, dar sunt ceva sanse sa te refuze in acest caz.

      Nu are importanta pentru verificarea contului in ce tara se afla contul bancar sau ce banca a emis cardul introdus la inscriere.

  8. Salutare,
    Ce banca recomandati care accepta plata cu cardul fara codul CVV?
    Cei de la ING aparent nu au optiunea de plata fara cvv.

    Multumesc.

    1. Salut, e vorba de plati online recurente fara verificare CVV.
      Marjoritatea bancilor accepta asta, pana intr-o anumita limita zilnica.

      Cunosc mai multe persoane care au cont de seller pe Amazon si au carduri la ING si merge fara probleme.

      1. Ai incercat cu un card ING si nu l-a acceptat Amazon?
        Incearca intai sa folosesti cardul pe care il ai (introdu datele la Billing method).
        Daca nu-l accepta Amazon, atunci vorbeste cu banca.

  9. Salutare,
    Am si eu o problema. Mi-am facut cont de individual seller pe amazon, pana cand rezolv cu firma. Dupa ce am deschis contul la 10-15 minute primesc mail ca trebuie sa trimit:
    “–Utility bill with name and address visible
    –Business license, if applicable
    –If you have active listings, include copies of invoices, receipts, contracts or delivery orders from your supplier issued in the last 90 days. “

    Am trimis utility bill la adresa mentionata in format pdf si primesc urmatorul raspuns:

    “We were unable to verify the document you provided because you did not provide all pages of the document, provided screenshots, or did not show all of the required information.“

    Am trimis o alta factura (de gaze, pe care o primesc pe mail) si a venit acest raspuns:

    “Hello,
    We have reviewed the document(s) you recently provided. We were unable to verify the document you provided because it was illegible”

    Intrebarea mea este urmatoarea: trebuie sa printez factura ca mai apoi sa o scanez si sa o trimit?
    Este vreo problema avand in vedere ca este in limba engleza factura?
    Mentionez ca datele de pe factura sunt pe acelasi nume/adresa cu datele contului.
    Multumesc.

    1. Pentru proof of address se accepta si extras de cont bancar, din proprie experienta e mai simplu asa. Iti recomand sa-ti faci cont Payoneer si sa uploadezi extrasul primit de acolo, este deja in engleza si angajati Amazon sunt obisnuiti cu el.

      1. Multumesc frumos ptr raspuns.
        Am trimis deja extras de cont de la BT (in romana) in fazele initiale pentru crearea contului, pe care l-au acceptat si deja a fost taxat. Este vreo problema daca trimit si extras de pe payoneer sau sa il mai trimit inca o data pe acesta?

      2. Mai sigur e sa trimiti extrasul Payoneer. Nu e problema ca sunt conturi diferite, pe ei ii intereseaza sa apara adresa ta pe un document cu autoritate.

  10. Salutare

    As avea si eu cateva intrebari. Sunt in etapa in care caut informatii si am vazut ca raspunzi la intrebari promt si amanuntit.
    1.Vreau sa imi fac firma in Romania pentru a vinde pe Amazon US (China -> US). Intrebarea mea este in legatura cu TVA-ul. Cui, pentru ce, unde, cum recuperez TVA-ul (daca firma e platitoare de TVA), sau tot ce tine de TVA.( sunt foarte nedumerit cand vine vorba de TVA/taxe/impozite etc.)
    2.Ce trebuie sa declar la ANAF, mai exact? Sau mai bine spus, trebuie sa declar ceva la ANAF?
    3.Am citit undeva ca TVA-ul 19% il pune Amazon la comisionul FBA si comisionul amazonului pt fiecare produs (de ex: comisionul Amazonului si FBA-ului este 4.50$ respectiv 2.80$; la fiecare se mai adauga 19% fiind TVA-ul, adica 0.85$ si 0.53$ ). Nu stiu cat de concis am fost, dar sper ca intelegi ce vreau sa spun. Ce ma intereseaza este daca asa se procedeaza, sau imi ia 19% din suma totala a produsului?
    4. Ce taxe mai sunt de platit in Romania?

    Multumesc anticipat!

    1. 1. Este important sa iti faci SRL platitor de TVA. In acest caz, vei introduce codul TVA in Seller Central si Amazon nu va mai adauga TVA la facturile pentru comisioane. Deci, cumparand din China si vanzand in SUA, nu vei plati si nu vei incasa TVA, deci nu se pune problema de a recupera TVA.

      2. Nu trebuie sa faci nimic special fata de functionarea obisnuita a unui SRL platitor de TVA.

      3. Vezi punctul 1.

      4. Vezi punctul 2.

      Am mai scris detalii legate de fiscalitate in acest articol: https://amazon-seller.ro/cum-activez-pe-amazon-persoana-fizica-firma-in-romania-firma-in-sua/

    1. Asa e, din pacate Payoneer si-a schimbat interfata de cand am scris acest articol.
      Majoritatea persoanelor despre care stiu ca si-au deschis recent cont de Amazon Seller au trimis un extras de cont de la o banca romaneasca tradus in engleza de un traducator autorizat.
      Eventual se poate si legaliza notarial, dar nu e obligatoriu, stampila traducatorului e ok.

  11. Salut , sunt putin confuz aici :

    Do you consent to provide an electronic signature for your IRS Form W-8BEN-E?
    Yes.

    Semnătura electronica
    Mai departe semnezi electronic introducând numele complet în căsuță —> Numele meu sau numele firmei ??

    Multumesc!

  12. Salutare, Cu contul Revolut, merge adaugat? in loc de Payoneer? si la metoda de plata ( abonament dar si la cel unde voi incasa)
    Multumesc

    1. Personal nu am experienta cu Revolut, dar pentru metoda de plata cel mai probabil merge, pentru ca este ca un card bancar.

      Pentru incasari, Amazon iti cere codul IBAN si restul informatiilor legate de un cont bancar real.

      Din cate am citit in documentatie, Revolut iti ofera niste conturi in GBP si EUR, dar n-am vazut nimic de USD. Daca vinzi pe Amazon.com iti va trebui un cont in USD deschis la o banca in SUA pentru a evita schimbul valutar (ceea ce Payoneer sau World First iti ofera).

      Teoretic conturile GBP si EUR de la Revolut poti sa le folosesti pentru incasari daca vinzi in UK sau DE (si restul tarilor EU), dar pe platformele europene Amazon e mai vigilent si iti va cere de la banca niste documente care sa ateste ca esti proprietarul contului. Trebuie vazut daca Revolut ofera aceste documente.

  13. Salut Sergiu,ma chinui sa-mi deschid cont de vanzator dar nu reusesc.Stau in Ungaria,am acte,domiciliu etc.Am incercat sa fac cu un pasaport unguresc care este si in engleza.Accepta,iar dupa cateva zile zice ca actele nu sunt bune.Sa traduc pasaportul la notar? e aiurea pentru ca pasaportul are si limba engleza…Mi-a cerut pasaportul si contul de la banca.Extrasul este in engleza de la banca,stampilat si se vede logo-ul bancii…Oare care sa fie problema?

    1. Salut Adrian, in primul rand verifica daca nu ti-au dat ei mai multe detalii despre motivul pentru care ti-au respins cererea.

      Ca si regula generala, este foarte important ca adresa completata la inscriere sa coincida cu adresa de pe pasaport/act de identitate, si la randul ei cu adresa de pe extrasul de cont.

      Apropo, din ce am observat, la primul pas e mai bine sa trimiti actul de identitate, si nu pasaportul. Cartea de identitate maghiara, ca si toate din UE, este tradusa implicit si in limba engleza, deci o poti scana direct.

      In rest, ca o masura de siguranta extra, asigura-te ca ai o singura adresa asociata contului. Asta se face din contul de buyer:
      – intra pe Amazon.com
      – acceseaza de dreapta sus Your Account › Your Addresses
      – asigura-te ca este o singura adresa acolo, si e cea potrivita

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Back to top button