Sfaturi

Doua scenarii de buget de start mai optimiste – incepand de la $2200

În articolul anterior am prezentat primul scenariu de buget din seria de trei pe care mi-am propus să le descriu. Am fost motivat să scriu această serie de articole pentru că am primit multe întrebări de la cititori de-alungul timpului de genul „de câți bani am nevoie?” sau „pot să încep o afacere pe Amazon cu suma X?”.

Trebuie să menționez că cifrele menționate mai departe sunt pur ipotetice și scopul acestor scenarii este de a crea o imagine mai clară despre unde și când se duc banii.

Toate cele trei scenarii pornesc de la câteva caracteristici „bătute în cuie” ale produsului, urmând ca situația pieței să varieze (concurență, cerere, profit). Caracteristicile produsului sunt:

  • Preț de producție: $3,5
  • Cost transport: $1,5
  • Taxe FBA: $3
  • Timp de producție: 3 săptămâni
  • Timp de transport: 1 săptămână (Air Express/Courier – recomandarea mea pentru început)

Dacă nu le-ai citit deja, îți recomand să citești articolul teoretic legat de calculul costurilor PPC și articolul unde e prezentat primul scenariu înainte de a continua.

Dacă în primul scenariu am vorbit de un buget total de peste $6000, următoarele două scenarii vor fi mai optimiste, cu sume între $2000-$4400.

Scenariul 2 – concurență medie, cerere mare, profit mediu

  • Concurență medie: $6 cost PPC pentru 1 vânzare;
  • Profit mediu: preț vânzare $22, deci profit brut $10,7;
  • Profit net de început: 10,7 – 6 = $4,70/unitate vândută;
  • Cerere mare: 20 de unități vândute pe zi – media primei pagini

Este aceeași cerere ca în primul scenariu, deci avem aceeași evoluție:

  • Prima lună: 5 vânzări pe zi
  • Luna 2: 10 vânzări pe zi
  • Luna 3: am ajuns pe prima pagină – 20 vânzări pe zi

Momente în timp:

  • Momentul 0
    • Comandăm stocul pe 2 luni: 450 de unități
    • Cost: 450 x (3,5 + 1,5) = $2250
  • Moment 30 zile (după o lună)
    • Producția și transportul durează o lună, deci comandăm stocul pentru luna 3 ca să nu rămânem fără stoc.
    • Avem deja încasări din prima lună: 150 x (5 + 4,70) = $1455
    • Bani necesari pentru stocul 2: (600 x 5) – 1455 = $1545
  • Moment 60 zile
    • Costul PPC/vânzare a scăzut pentru că avem și vânzări organice.
    • Presupunem un cost nou de $4/vânzare, deci profitul a crescut la $6,7/vânzare.
    • Încasări din luna 2: 300 x (5 + 6,7) = $3510
    • Bani necesari pentru stocul 3: 650 x 5 = $3250
    • Deja suntem pe plus cu: 3510 – 3250 = $260
    • Din acest moment rulăm profitul fără să mai aducem bani noi în afacere.

Buget total necesar:

  • $2250 (stoc 1) +
  • $1545 (stoc 2) +
  • $600 (alte costuri – foto, text, unelte, logo etc.) =
  • $4395 – buget total de start

Scenariul 3 – concurență mică, cerere medie, profit mare

  • Concurență mică: $4 cost PPC pentru 1 vânzare;
  • Profit mediu: preț vânzare $24, deci profit brut $12,4;
  • Profit net de început: 12,4 – 4 = $8,40/unitate vândută;
  • Cerere medie: 10 de unități vândute pe zi – media primei pagini

Cererea este la jumătate față de primele două scenarii, deci avem următoarea evoluție:

  • Prima lună: 2-3 vânzări pe zi
  • Luna 2: 5 vânzări pe zi
  • Luna 3: am ajuns pe prima pagină – 10 vânzări pe zi

Momente în timp:

  • Momentul 0
    • Comandăm stocul pe 2 luni: 225 de unități
    • Cost: 225 x (3,5 + 1,5) = $1125
  • Moment 30 zile (după o lună)
    • Producția și transportul durează o lună, deci comandăm stocul pentru luna 3 ca să nu rămânem fără stoc.
    • Avem deja încasări din prima lună: 75 x (5 + 8,40) = $1005
    • Bani necesari pentru stocul 2: (300 x 5) – 1005 = $495
  • Moment 60 zile
    • Costul PPC/vânzare a scăzut pentru că avem și vânzări organice.
    • Presupunem un cost nou de $3/vânzare, deci profitul a crescut la $9,4/vânzare.
    • Încasări din luna 2: 150 x (5 + 9,4) = $2160
    • Bani necesari pentru stocul 3: 320 x 5 = $1600
    • Deja suntem pe plus cu: 2160 – 1600 = $560
    • Din acest moment rulăm profitul fără să mai aducem bani noi în afacere.

Buget total necesar:

  • $1125 (stoc 1) +
  • $495 (stoc 2) +
  • $600 (alte costuri – foto, text, unelte, logo etc.) =
  • $2220 – buget total de start

În încheiere, vreau să spun că cele trei scenarii prezentate sunt în ordinea descrescătoare a bugetului necesar, dar în ordinea crescătoare a efortului necesar pentru a găsi o nișă care se încadrează în acel scenariu. Cu alte cuvinte, este mai ușor să găsești o nișă care necesită un buget mai mare (scenariu 1) decât una cu buget mic (scenariu 3).

Recomandare: Abonează-te la newsletter pentru a primi articolele care vor apărea aici, dar cu o săptămână înainte. De asemenea, acolo voi trimite informații exclusive care nu vor apărea pe blog!
Tags
Show More
Curs intensiv Amazon Business Boost

Related Articles

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.