Sfaturi

Două strategii prin care vei găsi produse bune de vândut pe Amazon

Cum arată produsul ideal

Produsul ideal bineînțeles că nu există, dar iată niște caracteristici care cumulate fac produsul ideal. Nu vei găsi un produs cu toate aceste caracteristici, dar e bine să aibă cât mai multe:

Caracteristici vitale

Dacă produsul nu satisface ambele condiții de mai jos, nu e potrivit pentru noi:

  • Poate fi vândut Private Label – nu e protejat de patente și există furnizori care îl produc pentru Private Label.
  • E într-o nișa care permite construirea unui brand – poți lansa pe viitor produse similare cu aceleași șanse de succes.

Caracteristici dorite

Ar trebui ca produsul găsit să satisfacă cel puțin 5 din cele 7 condiții de mai jos:

  • E cât mai mic și ușor.
  • Are puține sau zero părți mobile.
  • Are un preț de vânzare pe Amazon cât mai mare.
  • Are un preț de producție cât mai mic.
  • Concurența e cât mai mică – mai exact sunt puțini care vând la momentul de față acest produs, și au puține review-uri, dar…
  • Cererea e cât mai mare – produsele listate în momentul de față au vânzări foarte bune.
  • Produsele concurente au probleme pe care tu le poți rezolva.

Așadar nu ne vom bloca în căutarea produsului perfect, ci vom accepta unul cu multe plusuri și câteva minusuri. Jose Martinez, cel mai de succes vânzător terț de pe Amazon.es spunea foarte bine că trebuie să alegem „Imperfect Action” în loc de „Perfect Inaction”.

De ce vrem un brand

E important ca obiectivul pe care îl ai în minte când cauți un produs să fie dezvoltarea unui brand cu mai multe produse. Iată de ce:

  • Va fi mai ușor să lansezi multiple produse cu vânzări medii, decât un singur produs cu vânzări mari.
  • În cazul în care se întâmplă ceva cu unul din produse (review-uri negative, scăderea cererii, patente etc), te poți baza pe celălalte.
  • Sistemul de cross-selling și cross-promoting va crește vânzările tuturor produselor o dată cu lansarea fiecărui produs nou, mai exact:
    • Amazon va recomanda celălalte produse ale magazinului tău pe pagina noului produs.
    • Vei putea crea oferte de tipul „cumperi aceste două produse și primești X% reducere”

Categorii recomandate

Iată o lista cu categoriile pe care le recomand pentru a începe un business pe Amazon:

  • Arts, Crafts, & Sewing
  • Baby
  • Camera & Photo
  • Cell Phones & Accessories
  • Home & Kitchen
  • Industrial & Scientific
  • Kitchen & Housewares
  • Musical Instruments
  • Office Products
  • Patio, Lawn, & Garden
  • Pet Supplies
  • Sports & Outdoors
  • Tools & Hardware
  • Toys & Games

Categorii care necesită aprobare

Mai sunt câteva categorii cu oportunități bune, dar care necesită aprobare din partea Amazon:

  • Automotive
  • Beauty
  • Grocery & Gourmet Food
  • Health & Personal Care

Pentru a vedea ce este necesar pentru a primi această aprobare, accesează pagina asta.

Alegerea categoriei

Oricare din categoriile de mai sus este o alegere bună pentru a începe. Implicit, va trebui să te ferești orice categorie care nu e pe listele de mai sus.

Sfaturi pentru a alege o categorie:

  • Gândește-te la hobby-urile tale, și ce obiecte folosești des.
  • E important să fie o nișă care ți-e familiară și te interesează, pentru că vei construi o afacere în jurul ei care are potențialul de a deveni o parte importantă din viața ta.
  • Încă nu ne gândim la un produs efectiv, ci doar la o categorie de produse.

Jungle Scout

Acum că avem o categorie, să trecem la cercetarea pieței. Jungle Scout este, după părerea mea, cea mai bună unealtă pentru cercetarea produselor disponibilă la momentul de față.

Aplicația asta minune are în spate un sistem complex care scanează automat milioane pe pagini pe Amazon zilnic. înregistrează BSR-ul produselor și află numărul exact de vânzări folosind metode apropiate de „hacking”. Cu datele astea se pot observa produsele profitabile și tendințele nișelor.

Ei oferă două produse principale: Web App și Chrome Extension. Pentru că dorim o variantă cât mai ușoară de a găsi un produs, acum voi prezenta strict metoda folosind unealta Product Database din Jungle Scout Web App.

Deschidere cont Jungle Scout Web App

Pentru a deschide cont pe Jungle Scout, intră pe acest link.

  1. Se va deschide pagina principală Jungle Scout, unde vom da click pe „Get Started”.
  2. Pagina va scrolla mai jos unde în primul rând vom schimba din „Pay Yearly” în „Pay Monthly”.
  3. Alegem varianta cea mai ieftina a Web App, de $39 / lună
  4. Pe pagina următoare vom completa datele noastre și ale cardului și vom finaliza înscrierea.

Despre Product Database

Această secțiune din Jungle Scout Web App îți dă acces la întreaga bază de date pe care o au cu produse de pe Amazon. Pentru a limita rezultatele, ai la dispoziție filtrări după toate caracteristicile pe care ți le poți imagina.

Primul lucru, vei selecta categoria pe care ai ales-o (sau categoriile). Implicit sunt toate selectate, așa că îți recomand să dai click pe „Select All” pentru a le deselecta, după care să selectezi ce te interesează.

Exemplu: mie îmi place să gătesc, așa că voi alege „Home & Kitchen”.

Setări inițiale

Mai departe voi prezenta două strategii diferite pentru a găsi oportunități, dar înainte de asta, să setăm niște parametrii generali, valabili pentru ambele strategii:

  • Price: 15 – 70, un preț mai mic și marja de profit va scădea prea mult, un preț mai mare și numărul de unități vândute pe o perioadă de timp va fi prea mic (din păcate, pentru calculul BSR se ia în considerare numărul de unități vândute și nu suma totală).
  • Est. Rev: 10000 – max, încasările lunare să fie de cel puțin $10.000.
  • Weight: 0 – 2.2, greutate de maxim 1 kg (2,2 lbs).
  • Product Tier: Standard, dimensiunea produsului să nu fie peste dimensiunile standard (în cazul Oversize cresc taxele FBA de stocare).
  • Seller: Fulfilled By Amazon și Fulfilled By Merchant, nu alegem Amazon pentru că produsele vândute de ei înșiși prezintă o concurență prea mare.

Restul câmpurilor se lasă necompletate.

Strategia 1 – Concurență mică și vânzări mari

O variantă ar fi să cauți un produs care are vânzări mari, dar în nișă sunt puțini vânzători și nu au multe review-uri. Poate părea prea frumos să fie adevărat, dar este plauzibil și se întâmplă în cazul produselor relativ noi, care abia încep să fie „pe val”.

Să prinzi acest val și să crești împreună cu el este o oportunitate foarte bună. Parametrii de filtrare:

  • Reviews: 0 – 100, maxim 100 de review-uri înseamnă o concurență decentă, pentru că vei putea să te apropii de acest număr relativ repede.
  • Rating: 0 – 5.0, lăsăm toate produsele, indiferent de media review-urilor.

Strategia 2 – vânzări mari, dar produsul are probleme

Și asta poate părea o situație imposibilă: un produs cu multe review-uri negative, dar care se vinde bine. Explicația e că acest produs are cerere mare, fiind probabil popular și în afara Amazon, dar nu există alternative mai bune așa că lumea se mulțumește cu ofertele existente.

Important aici este de citit review-urile negative și găsit elementele comune care îi nemulțumesc pe cumpărători. După asta, trebuie să-ți dea seama în mare dacă s-ar putea corecta aceste probleme de către furnizor. Dacă da, e o oportunitate bună.

Parametrii de filtrare:

  • Reviews: 0 – 500, acceptăm mai multe review-uri de data asta pentru că ne interesează mai mult media
  • Rating: 0 – 4.2, o astfel de medie indică faptul ca multe review-uri sunt de la 3 stele în jos

Aceștia ar fi următorii pași. Ei sunt detaliați în cartea „Business a l’Amazon – rețeta care nu pică greu”:

  • Crearea listei de produse potențiale – un tabel in Excel sau Google Sheets cu produsele extrase din Jungle Scout Product Database.
  • Identificarea cuvântului cheie principal – cuvântul cheie pe care îl vom folosi la baza cercetării cuvintelor cheie și pentru a căuta furnizori pe Alibaba.
  • Rafinarea listei
    • Verificarea concurenței
    • Verificare furnizorului și a profitului
    • Verificarea trendului
    • Adăugarea în Jungle Scout Product Tracker
  • Alegerea învingătorului
Recomandare: Abonează-te la newsletter pentru a primi articolele care vor apărea aici, dar cu o săptămână înainte. De asemenea, acolo voi trimite informații exclusive care nu vor apărea pe blog!
Tags
Show More
Jungle Scout

Related Articles

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.