Tutoriale

FBA Private Label din China – Episodul 4: Mostrele și prima comandă

În ultimul articol am vorbit despre cum am comunicat cu furnizorii găsiți și cum i-am triat până am ajuns să comand mostre de la 4 dintre ei.

Prețul mediu pentru mostră a fost cam $30 (transport inclus) și toți le-au trimis prin DHL Express. Plata am făcut-o prin PayPal pentru 3 dintre ele, și direct din Alibaba pentru una. După ce am făcut plata, a durat 2-3 zile până când pachetul a fost lăsat la curier.

Vămuirea mostrelor

Un lucru la care nu m-am așteptat a fost că la vreo 2 zile după ce a fost trimis fiecare colet, dar înainte să ajungă în România, am primit un email de la DHL legat de vămuire (câte un email pentru fiecare colet). Acolo sunt rugat să aleg una din 2 variante:

  1. Plătesc eu datoria vamală direct la Trezorerie.
  2. DHL plătește datoria vamală pentru mine și mă facturează pentru asta, fiind și o listă de prețuri afișată acolo.

După ce am primit mostrele însă, am aflat că nu a trebuit să plătesc nimic, pentru că taxele vamale pentru aceste colete au fost sub 25 lei, deci comisionul DHL e 0 conform tabelului de la varianta 2.

Deci asta e doar o formalitate și trebuie trimise următoarele, conform cerințelor:

  • dovada plății – screenshot de pe site-ul PayPal sau Alibaba
  • declarație pe proprie răspundere (model atașat la email-ul de la ei) – semnată și scanat/poză
  • acordul PoA PF pentru plata comisionului DHL (model atașat la email-ul de la ei) – semnat și scanat/poză, este același pentru toate comenzile
  • scanare/poză CI

Evaluarea mostrelor

Având mostrele, am trecut la evaluat. Două dintre ele au avut clar o calitate mai slabă decât celălalte, deci am eliminat încă 2 furnizori. Din cele două bune, una are niște detalii care arată un pic mai bine și, culmea, prețul oferit e mai mic față de celălalt. Mostra asta e practic exact ce mi-am dorit.

Am continuat însă comunicarea cu ambii furnizori rămași. Pe furnizorul cu micile detalii în neregulă l-am întrebat dacă le poate corecta și mi-a explicat că da și nici n-o să coste în plus. După niște frământări însă, am hotărât să-l las și pe acesta deoparte pentru că ar fi trebuit să plătesc și să aștept după o altă mostră cu detaliile rezolvate (ca să fiu liniștit). Plus că mi-a spus un preț de pornire un pic mai mare decât furnizorul cu mostra perfectă.

Pregătirea produsului

În paralel am discutat cu furnizorul care a rămas „the one” despre următorii pași: ambalajul și alte opțiuni. Trebuie să menționez că în cazul de față e un produs la care nu se pretează branding direct pe el. Pe lângă asta, nici nu doresc modificări, sunt mulțumit să fie exact produsul pe care l-am primit ca mostră. Ca și bonus, nu va trebui să comand altă mostră pentru poze.

A fost receptiv la toate dorințele mele și i-am trimis un fișier JPG cu imaginea de pe ambalaj și încă unul pentru o hârtie care va fi inserată în interiorul ambalajului. Această hârtie e o scrisoare de mulțumire și va avea și o adresă web de unde clientul va putea descărca ceva.

Încă nu am decis exact ce va descărca, probabil un fel de e-book cu sfaturi legate de nișa din care e produsul. Important însă e că va avea acces la această resursă doar dacă își va introduce adresa de email. Voi strânge astfel o listă de emailuri pe care o voi putea folosi mai târziu la marketing.

Primul lot de produse

După ce am stabilit cum va arăta produsul, am trecut la discuții despre bani. Vreau să comand doar 100 de unități pentru primul lot pentru că voi avea nevoie de un capital mai mic. Desigur, produsul va ajunge cu siguranță fără stoc până la următorul lot, dar măcar voi putea evalua piața și produsul.

Astfel, lotul 2 va avea ori peste 500 de unități, bani pe care îi voi investi „la sigur”, ori nu va exista lotul 2 pentru că va trebui să mă orientez către alt produs (am toată speranța că nu va fi așa, dar trebuie luată în considerare și posibilitatea asta).

I-am trimis furnzorului un contract inspirat din acest articol de pe blogul Jungle Scout, dar nu a vrut să-l semneze pentru că sunt prea multe complicații pentru o comandă așa mică. De asemenea, suma e prea mică pentru a folosi plata prin Alibaba (Trade Assurance) și a vrut să plătesc prin transfer bancar.

M-am conformat pentru că argumentele au fost rezonabile, și am făcut plata pentru următoarele:

  • 100 de produse: $490
  • transport prin DHL Express – door to door, deci include și vama: $248 (un produs are în jur de 250g)
  • 1000 de ambalaje: $50 (cele 900 rămase se vor folosi la următoarele comenzi)
  • 1000 de insert-uri: $30 (idem)
  • taxe bancare (facturate de furnizor): $30
  • Total: $848

La transfer, la opțiunea pentru comision am ales OUR, adică eu voi plăti tot comisionul. Acesta a fost $31, deci mi s-au retras din cont $879.

Asta a fost partea de „sourcing”, în continuare voi aștepta să se fabrice produsele. De asemenea, m-am înțeles cu furnizorul să-mi trimită niște poze cu produsele gata și cutiile în care vor fi trimise.

Însă nu voi sta degeaba cât timp se fabrică produsele, ci voi lucra la partea de prezentare a produsului, despre asta în articolul următor.

Recomandare: Abonează-te la newsletter pentru a primi articolele care vor apărea aici, dar cu o săptămână înainte. De asemenea, acolo voi trimite informații exclusive care nu vor apărea pe blog!
Show More
Amazon FBA - Cursul AMZ Academy

Related Articles

11 Comments

  1. Buna ziua! Am si eu o nelamurire cu privire la comanda de 1000 de ambalaje. Aceste ambalaje le folosesti pt a trimite produsele spre clienti din depozitul Amazon( sunt cutii de carton sau altceva)?
    Multumesc anticipat!

    1. Produsul are ambalajul sau, cu logo-ul brand-ului, instructiuni etc. Despre acel ambalaj e vorba in articol, si de obicei e vorba de o punga de polietilena sau o cutie de carton, in functie de produs si preferintele tale.

      In acest ambalaj vor ajunge produsele la depozitul Amazon. Acolo, in momentul cand se onoreaza comenzile si se face livrarea de la depozit la cumparator, produsele se vor pune, cu tot cu ambalajul propriu, in niste cutii standard Amazon, in genul acesta: https://miro.medium.com/max/736/1*c872kDCSsHT6U16rO4Y-Bg.jpeg

    2. Salut,

      1. Cum ajung produsele comandate de pe Alibaba direct la Amazon?
      2. Instructiunile de utilizare si eticheta CE (dupa caz) sunt responsabitatea furinizorului sau a vanzatorului? Iar produsele vin direct cu eticheta si instructiuni standard sau trebuie sa le conceapa vanzatorul?

      Multumesc!

      1. 1. Faci un FBA Shipment in platforma Amazon Seller Central pentru a afla adresa depozitului la care trebuie sa ajunga produsele, si pentru a obtine niste etichete, dupa care aranjezi livrarea ori direct cu producatorul (prin curier), ori printr-o companie de transport (freight forwarder) pentru livrare in regim cargo (aerian sau maritim). Mai multe detalii despre FBA Shipment in acest articol: https://amazon-seller.ro/16-pasi-prin-care-listezi-primul-produs-si-faci-un-fba-shipment/

        2. Ambalajele, etichetele si tot ce scrie pe ele sunt responsabilitatea ta ca si vanzator pentru a le concepe, si responsabilitatea furnizorului sa le aplice, conform cerintelor tale.

  2. buna ziua,
    la comanda unui sample , prin care platesti prin Alibaba Trade Assurance de unde? cine iti emite factura pentru acest sample? unde se cere aceasta factura
    Merci,

    1. Factura o emite furnizorul, oricare ar fi modul prin care platesti.
      Daca nu ti-a trimis-o implicit, va trebui sa i-o ceri (fiscal invoice).

  3. Salutare!
    Nu imi este clar un singur lucru din acest articol fain. Ai spus ca ai comandat 100 de produse, si 1000 de ambalaje. Ce ai facut (ipotetic vorbind) cu acele 900 de ambalaje nefolosite, au ramasa la fabrica din China sau au fost expediate spre Amazon impreuna cu celelate 100? Daca au ramas in China asta inseamna ca furnizorul a fost deacord sa le pastreze la el pentru urmatoarele comenzi (si asta inseamna implicit ca daca nu va avea loc al doilea lot, banii vor fi irositi pentru acele 900 de ambalaje), iar daca au fost trimise spre Amazon, cum se va gestiona amabalarea lotului 2 la amazon, sa zicem cu urmatoarele 500 de produse din lotul 2?

    PS: intrebare bonus pentru definirea expresiei: „1000 de insert-uri: $30 (idem)” – te referi la serviciul de impachetare a furnizorului?

    Iti multumesc mult pentru amabilitate.

    1. Cele 900 de ambalaje nefolosite au ramas la furnizor (nu ocupau foarte mult spatiu).
      Da, daca n-as mai fi comandat stocuri ulterioare, ar fi fost o pierdere de $72 pe care mi-o asumam.
      La Amazon se trimit produsele gata ambalate intotdeauna.
      In expresia „1000 de insert-uri” din articol, „insert” inseamna un cartonas unde ii multumesti clientului pentru ca a cumparat de la tine (se mai cheama si „thank you card”, poate e mai clar), il trimiti preferabil pe site-ul tau unde poate afla mai multe informatii, o garantie extinsa sau niste resurse digitale (ebook, video etc), si il rogi sa-ti lase un review pe Amazon.
      Am detaliat aceasta strategie intr-un articol: https://amazon-seller.ro/ambalajul-produsului-tau-e-mai-important-decat-crezi/

  4. Salut, am si eu o intrebare.
    Daca pun un produs la vanzare , care pentru incepur nu este marca înregistrată sub numele meu, il voi baga ca generic , amazonul accepta acest lucru? Iar daca pe cutie si pe produs este scris un brand , ar fi o problemă? Daca vreau sa inregistrez marca cam care ar fi costurile ? Daca imi poti lăsa un email sau ceva vreau sa ma ajuti cu tot ce este privat label… cintra cost bineinteles. Mulțumesc!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button