Tutoriale

Găsește produsul pe care îl vei lansa pe Amazon folosind doar unelte gratuite!

Din câte am aflat chiar de la cititorii acestui newsletter, știu că mulți dintre voi (aș risca să spun chiar majoritatea) sunteți curioși de modelul de afacere Amazon FBA Private Label, dar sunteți momentan în etapa de documentare, motiv pentru care v-ați și abonat la acest newsletter, de altfel 🙂

Dacă ne gândim la pasul următor, de fapt primul pas în direcția afacerii propriu-zise, și anume găsirea primului produs cu care să vă lansați, probabil că ați auzit din diverse surse, inclusiv de la mine, că este nevoie de unelte software plătite.

Probabil mulți dintre voi vor întâi să „încerce apele” și să vadă dacă tot acest proces rezonează cu ei și nu sunt dispuși să plătească din start $39/lună pe Jungle Scout Web App (pentru Product Database) sau $97 pe Jungle Scout Chrome Extension (sau alte unelte plătite similare).

Ei bine, în ultima vreme am testat o metodă de a obține lista inițială de produse viabile din punct de vedere al volumului de vânzări, prețului și numărului de review-uri în mod gratuit! Metoda folosește efectiv site-ul Amazon și câteva extensii Chrome gratuite care vor scoate în evidență informațiile importante.

Discutând cu zeci de vânzători pe Amazon de succes, am observat că unii dintre ei nici nu agrează Product Database (chiar dacă oricum plătesc abonamentul Jungle Scout Web App), pentru că informațiile de acolo nu sunt tocmai în timp real (sunt vechi de câteva ore, sau chiar zile). De aceea, ei preferă să înceapă căutările direct pe Amazon, folosindu-se de câteva extensii de Chrome care evidențiază informații critice cum ar fi BSR (Best Sellers Rank) sau numărul de review-uri.

DS Amazon Quick View și Amazon BSR & Rating Colorizer

Pentru început, vom deschide browser-ul Google Chrome și vom instala aceste două extensii:

  • DS Amazon Quick View: extrage valoarea BSR pentru fiecare produs și o afișează direct în lista de rezultate ale unei căutări (în mod normal, BSR este afișat doar pe listarea unui produs individual). După instalare, recomand dezactivarea opțiunii „Show product details on mouseover” și activarea oțiunii „Hide premium buttons” pentru a nu încărca prea tare ecranul.
  • Amazon BSR & Rating Colorizer: colorează numărul de review-uri și BSR-ul afișat de extensia de mai sus cu culori diferite în funcție de niște criterii stabilite (de exemplu: sub 100 de review-uri cu verde, peste 100 cu roșu).

După cum se poate observa, aceste două extensii sunt complementare și vor îmbunătăți vizualizarea listelor de produse pe Amazon.

Criteriile dorite

Înainte de a începe căutarea vom configura Amazon BSR & Rating Colorizer pentru a ne arăta cu verde cifrele pe care le căutăm: BSR minim și maxim, număr de review-uri mic, mediu și mare.

Pentru cine nu știe, BSR este locul pe care îl ocupă produsul în acea categorie principală din punct de vedere al volumului de vânzări. Ne putem imagina că anumite categorii sunt mai mari, deci au volume de vânzări mai mari decât altele, deci valoarea absolută a vânzărilor va fi diferită pentru același BSR între două categorii.

De aceea, pentru fiecare categorie de bază vom avea limite diferite ale BSR-ului dorit:

  • Home & Kitchen: 1500 – 13000
  • Sports & Outdoors: 1500 – 13000
  • Toys & Games: 800 – 8000
  • Tools & Home Improvement: 800 – 8000
  • Office Products: 800 – 8000
  • Pet Supplies: 800 – 8000
  • Patio, Lawn & Garden: 700 – 7000
  • Baby: 700 – 7000

Valorile de mai sus le vom introduce sub „BSR Range” pentru „Lowest BSR” și „Highest BSR” în funcție de categoria în care căutăm la momentul respectiv. De exemplu, pentru categoria Office Products, setăm:

Valorile implicite pentru „Number of Reviews” sunt în regulă și ne vom uita după culoarea verde: sub 100 de review-uri.

Pornim căutarea

După aceste pregătiri, suntem gata să începem căutarea produsului nostru. Începem prin a accesa site-ul Amazon.com în Google Chrome și este recomandat să nu fim logați în vreun cont de cumpărător Amazon, pentru că rezultatele pot fi influențate de istoricul de căutări al acelui cont.

Dar nici să nu intrăm în modul incognito, pentru că nu vom putea folosi extensiile prezentate mai sus.

Livrare în SUA

Primul pas este alegerea în stânga sus a unei locații de livrare din SUA, pentru că în mod implicit ne detectează locația reală (România) și rezultatele vor fi filtrate astfel încât să apară doar produsele cu livrare și în România.

Noi vrem să vedem exact ce vede un american, așa că vom face click în sânga sus pe „Deliver to Romania” și va apărea o fereastră cu titlul „Choose your location”.


Sub „or enter a US zip code” vom introduce un cod poștal (zip code) oarecare din SUA. Eu folosesc tot timpul Beverly Hills – 90210 🙂

Afișarea tuturor produselor de pe Amazon

Acum suntem văzuți ca și cumpărător american de către Amazon și putem începe cercetarea produselor. Următorul pas este să introducem în bara de căutări caracterul „–” (minus), urmat de câteva caractere aleatorii, de exemplu: -dasdadsadassdadas.

Știu că pare un lucru ciudat de făcut, dar haideți să vedem care e logica din spate. Motorul de căutare Amazon este destul de avansat, similar cu cel Google și oferă anumite funcționalități speciale pentru cei interesați de căutări foarte bine țintite.

Dacă faci o căutare normală unde introduci niște cuvinte separate prin spațiu, de exemplu „mountain bike pump”, vei obține rezultate care conțin aceste cuvinte în orice ordine (într-un loc poate să apară „mountain bike” și în altul „bike pump”). Folosind anumite caractere însă, vei putea rafina mai bine rezultatele.

Un exemplu de opțiune avansată este să folosești ghilimele. Dacă introduci mai multe cuvinte între ghilimele, atunci vei obține doar rezultate (listări de produse) care conțin exact fraza dintre ghilimele, cu cuvintele în acea ordine.

De exemplu, această căutare va returna doar listările care conțin exact fraza „mountain bike pump”:

Un alt caracter ajutător este „–” (minus), menționat mai sus, și este folosit pentru a exclude cuvinte din căutare. De exemplu dacă introducem „bike pump -car”, vom obține toate listările care conțin cuvintele „bike pump” și nu conțin cuvântul „car”.

Așadar, revenind la procesul nostru de cercetare a produselor, dacă introducem „-dasdadsadassdadas”, forțăm motorul de căutare Amazon să ne ofere toate listările care nu conțin acel cuvânt, deci ne va arăta TOATE listările de pe Amazon.

Pașii următori

În continuare vom accesa o categorie principală, ideal una dintre cele 8 categorii pentru care am prezentat limitele BSR în care vrem să ne încadrăm. Apoi vom filtra după preț, astfel încât să vedem doar produsele care se încadrează în limitele dorite de noi și luăm la rând fiecare subcategorie, până la cel mai adânc nivel.

Produsele care ne vor sări în ochi cu culoarea verde și la numărul de review-uri (sub 100) și la BSR (între limitele setate) le vom adăuga în tabelul cu produse viabile. Acel tabel îl vom rafina apoi mai departe și vom elimina produse care au taxe FBA prea mari, costuri prea mari de transport și/sau producție sau sunt sezoniere.

Află acum în detaliu toți pașii de la zero

În ediția 2019 a cărții mele în format electronic „Vânzarea pe Amazon – Sprint sau Maraton?” am dezvoltat mai departe această strategie de cercetare a produselor și prezint în detaliu toți pașii pentru a lansa și a crește o afacere cu vânzare de produse pe Amazon.

CLICK AICI pentru a obține ebook-ul „Vânzarea pe Amazon – Sprint sau Maraton?”

Recomandare: Abonează-te la newsletter pentru a primi articolele care vor apărea aici, dar cu o săptămână înainte. De asemenea, acolo voi trimite informații exclusive care nu vor apărea pe blog!
Tags
Show More
Cartea in format electronic Vanzarea pe Amazon - Sprint sau Maraton

Related Articles

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.