Tutoriale

Generarea cupoanelor de reducere pentru un giveaway

În continuare prezint pașii prin care poți crea coduri de reducere pentru un produs sau o colecție de produse pe Amazon. Aceste coduri pot avea orice procent de discount, dar acum ne concentrăm pe codurile folosite la campanii giveaway.

Le vei distribui persoanelor interesate să primească produsul tău aproape gratuit și vei face asta cu două scopuri:

  1. Creșterea în topul rezultatelor de căutare pentru un anumit cuvânt cheie. Am prezentat strategia în acest articol.
  2. Opțional: obținerea primelor review-uri neverificate pentru produs.

Cum generez codurile

Pașii pentru a genera aceste coduri sunt următorii:

  1. În Seller Central, click pe Advertising / Promotions.
  2. Click pe „Create” sub „Percentage Off”.
  3. Pe pagina asta vei completa detailiile campaniei, dar întâi vei da click pe „Create a new product selection”.
  4. Alegere „ASIN List” din meniul „Product Selection Type” și click pe „Create Product Selection”.
  5. În câmpul „Product Selection Name / Tracking ID:” vom introduce un nume descriptiv pentru produsul nostru, și în „ASIN List” vom introduce codul ASIN al produsului.
  6. Click pe Submit și revenirea la pagina de creare a campaniei.
  7. Se completează câmpurile:
    • Buyer purchases: râmăne neschimbat (At least this quantity of items, 1).
    • Purchased Items: alegem selecția pe care tocmai am creat-o.
    • Buyer gets: Percent off – între 90-95%. Ideea e ca influencer-ul să plătească măcar $1 pe produs, astfel vei atrage oameni mai interesați de nișa ta, nu doar doritori de lucruri gratis. Poți să încerci și cu discount mai mic, deci preț mai mare, dar cu siguranță va scădea numărul de aplicanți.
    • Applies to: Purchased Items.
    • Start Date: nu modificăm.
    • End Date: peste o lună de acum ar fi de ajuns.
    • Internal Description: un nume pentru campanie, de exemplu „bean bag giveaway 1”.
    • Tracking ID: nu modificăm.
    • Claim Code: alegem „Single-use”.
    • Câmpurile apărute le lăsăm așa și dăm click pe „Review”.
  8. Va apărea o alertă: The promotion you entered will result in a discount of greater than 70%. O ignorăm și click pe Submit.
  9. Va apărea o notificare:
  10. Click pe „View or modify your promotion”.
  11. Click pe „Manage claim codes” (al doilea buton de sus).
  12. La „Group Name” introducem ceva în genul „For Ranking” și la „Quantity” numărul de unități pe care vrem să le dăm. Dacă ai urmat strategia cu stoc minim (100 de unități), atunci recomand să dai 30 de unități. Dacă ai stocul mai mare, poți să crești numărul.
  13. Click pe Create.
  14. Aproape instant se va genera lista de coduri și va fi disponibilă pentru download. Este o arhivă ZIP care conține un fișier text simplu. Acolo se găsește fiecare cod pe câte un rând, cu formatul XXXX-XXXXXX-XXXXXX. Păstram fișierul pentru mai târziu.

Protejarea stocului

Important: La nivel de promoție nu se poate limita numărul maxim de produse comandate. Asta înseamnă că în momentul acesta dacă cineva comandă 100 de unități va avea discount-ul setat pentru toată comanda.

Din fericire există o setare la nivel de produs care rezolvă această problemă:

  1. Accesare Inventory / Manage Inventory.
  2. Click pe „Edit” în dreptul produsului.
  3. Sub tab-ul „Offer” este câmpul „Max Order Quantity”.
  4. Introducem valoarea „1”.

Acum nimeni nu va putea cumpăra mai mult de o unitate din acest produs la o comandă. Această limită se aplică pentru toate comenzile, și cele cu preț întreg, așa că o vei scoate după terminarea campaniei de giveaway.

Recomandare: Abonează-te la newsletter pentru a primi articolele care vor apărea aici, dar cu o săptămână înainte. De asemenea, acolo voi trimite informații exclusive care nu vor apărea pe blog!
Tags
Show More
Cartea in format electronic Vanzarea pe Amazon - Sprint sau Maraton

Related Articles

3 Comments

  1. Salut Sergiu!
    Vreau sa iti multumesc in primul rand pentru toata informatia gratuita pe care o pui la dispozitie.
    Este pentru prima oara cand las un comentariu pe site desi te citesc constant de mai bine de 1 an de zile, timp in care am incercat sa adun cat mai multe informatii despre Amz si Fba si iata ca intr-un final am reusit sa lansez primul meu produs de aproximativ o saptamana.
    La mine a durat in jur de 4 luni ( da ati citit bine) de cand am gasit produsul cu ajutorul Jungle Scout si pana a ajuns in depozit, asta inseamna sa ignori sfaturile celor cu experienta si sa mergi pe un produs care necesita Approval de la inceput 🙂
    Ca paranteza, nu inteleg de ce cititorii nu prea se inghesuie sa lase comentarii iar cei care o fac pun intrebari al caror raspuns a fost deja dat intr-un articol, cred ca ne-am ajuta destul de mult reciproc daca am schimba cateva pareri si impresii. Stiu ca e un grup privat de FB si aici la noi in Ro dar care costa cateva mii ca sa ai acces in el odata ce cumperi cursul, la concurenta, nu dam nume ca nu e frumos 🙂 in timp ce tu postezi informatie moca constant de ceva timp si ai un pret decent la materiale, dar asa e in tenis…spre rusinea mea nu am achizitionat niciunul dintre produsele tale insa acum cand ma uit in spate probabil ca nu mi-ar mai fi luat aproape jumatate de an sa lansez un produs daca as fi achizitionat „reteta”.
    Ca sa nu ma lungesc mai mult decat am facut-o deja comentariul meu la acest articol e urmatorul: Am auzit de la niste baieti de afara, ca de curand asa cum ai mentionat si tu in ultimul tau articol, Amazon a luat masuri cu privire la Review-uri si ca una din aceste masuri ar fi imposibilitatea buyer-ului de a lasa review daca produsul este achizitionat cu discount/giveaway, ai ceva informatii despre veridicitatea acestui aspect?
    Multumesc inca o data pentru toata munca ta, te salut o zi buna!

    1. Salut Andrei,

      Intr-adevar, Amazon e tot mai strict pe partea de review-uri, dar conceptul de „unverified review” nu a disparut. De obicei, cumparatorii pot lasa review-uri la produs dupa ce au cumparat cu discount mare, sau chiar si daca nu au cumparat. Aceste review-uri nu vor avea eticheta „Verified Purchase” si nu vor avea prioritate in afisare.

      Review-urile neverificate, insa, au sanse mari sa dispara in urma verificarilor facute de algoritmul care cauta manipulari ale sistemului. De asemenea, multe produse primesc interdictie de a mai primi review-uri neverificate daca acestea au o pondere prea mare fata de cele verificate.

      Ce e clar este ca un produs proaspat lansat cu 0 review-uri nu are nicio interdictie si poate primi fara probleme review-uri neverificate in urma vanzarilor cu discount. Asta pana cand vin si review-urile organice, verificate, si e posibil sa apara interdictia.

      Succes!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.