Sfaturi

Lansarea produsului – cum am folosit Tomoson pentru „pomparea” algoritmului Amazon

În articolul anterior am detaliat strategia care folosește un URL special pentru a urca produsul în lista de căutări pentru un anumit cuvânt cheie chiar până pe primul loc. Aspectele cheie sunt:

  1. Generezi un URL special (Super URL)
  2. Afli câte vânzări zilnice îți trebuie pentru a ajunge pe primul loc pe cuvântul cheie targetat
  3. Distribui cupoane de reducere pentru a îndeplini acele vânzări timp de 8 zile

Dacă am acoperit primii doi pași, acum am ajuns la partea finală, și anume: cum distribui cupoanele unor persoane care 100% vor cumpăra?

Tomoson – platforma de influencer marketing și nu numai

Pentru că această strategie este deja folosită de mulți selleri, nu au întârziat să apară unelte care ajută acest proces. Mie mi-a plăcut Tomoson pentru că pe lângă faptul că face legătura între tine ca vânzător și oameni interesați de nișa ta, vei putea vedea cine sunt acești oameni și intra în legătură cu ei. Astfel vei putea obține și review-uri de la unii dintre ei.

Înainte de a începe, să nu uităm că ne trebuie codurile de discount pe care le vom distribui. Am scris un articol despre generarea codurilor de discount din Seller Central cu toți pașii și detalii foarte importante, cum ar fi protecția stocului.

Acum că avem lista cu coduri promoționale vom crea campania de influenceri pe platforma Tomoson:

  1. Click în meniul din stânga pe „Create Campaign”.
  2. La Marketing Goal alegem ultima opțiune: Social Deal – create deals to increase product sales & popularity on your marketplace.
  3. Select social channels: le bifăm pe toate.
  4. Product Details: Create new product. Se va deschide o fereastră pentru adăugarea detaliilor produsului.
    • Product name: cuvântul cheie principal al produsului, nu trebuie să fie prea lung.
    • Product URL: aici punem Super URL-ul generat pentru cuvântul cheie pe care vrem să-l „atacăm”.
    • Categories: categoria sau categoriile în care se încadrează produsului. Astfel va fi afișat influencerilor care au un interes pentru aceste categorii.
    • Product description: cele 5 bullet points sunt de ajuns.
    • Product images: 2-3 din imaginile cele mai importante.
    • Retail price: prețul întreg de vânzare pe Amazon în acest moment.
  5. Click pe „Create Product”.
  6. Shipping
    • How will the micro-influencer receive the product? – Amazon (FBA or FBM)
    • Is Amazon prime required? – No
    • Will you send coupon codes? – Yes
    • The product will be sent: Discounted.
    • Discounted purchase price: calculăm prețul cu dicount-ul aplicat.
    • Add your single-use codes: click pe „Add CSV or TXT File” și alegem lista de coduri descărcată anterior.
  7. Where can the user redeem the coupon code? – click pe „Copy product URL”.
  8. Click pe „PUBLISH CAMPAIGN”.

Aprobarea influencerilor

În următoarele zile vei primi emailuri cu subiectul „New Applicant with [număr] reach”. Va trebui să aștepți până vei avea un număr de aplicanți măcar cu 20% mai mare decât obiectivul tău de vânzări pe cele 8 zile. Din momentul când atingi acest număr vei putea începe lansarea.

Iată pașii pentru aprobarea influencerilor:

  1. În meniul din stânga, click pe „Dashboard”.
  2. Click pe numele campaniei.
  3. Dacă nu e deschis deja, click pe tab-ul „Applied”.
  4. În dreapta sus alegem Sort by: Average Engagement. Astfel influencerii cu cel mai mare engagement pe rețelele sociale ne vor fi afișați primii. Engagement înseamnă Like-uri și comentarii pe Facebook, re-tweets pe Twitter, thumbs up și comentarii pe YouTube etc. Asta arată că ei nu au doar mulți prieteni/abonați/follow-eri ci aceștia și interacționează cu conținutul lor. Obiectivul nostru e să facem vânzările pentru ranking, dar dacă putem obține și un pic de promovare pe rețelele de socializare, e bine să profităm de ocazie.
  5. Alegem influenceri din cei de la începutul listei după bunul plac și facem click pe „HIRE” pentru a îi aproba.
  6. Se va deschide o fereastră cu mai multe detalii și dăm click mai departe pe „HIRE”.
  7. Acel influencer va apărea acum în tab-ul „In Progress” unde vei vedea în maxim câte zile va face postările.

Note:

  • Este foarte important să fi consecvent și să aprobi același număr de aplicanți în fiecare zi, preferabil la aceeași oră.
  • Dacă urmărești poziția produsului tău în căutări pentru cuvântul cheie targetat, e posibil să nu observi nicio creștere sau poate chiar o ușoară scădere în primele zile. E important să duci planul până la capăt (același număr zilnic de vânzări timp de 8 zile) pentru că durează un pic până se actualizează algoritmul Amazon.

Dacă dorești detalii complete despre lansarea produsului folosind strategia de mai sus și toți pașii de până la acest punct (găsirea produsului, furnizorului, listing, cuvinte cheie, shipment etc.) îți recomand ebook-ul „Business a l’Amazon – rețeta care nu pică greu”.

Recomandare: Abonează-te la newsletter pentru a primi articolele care vor apărea aici, dar cu o săptămână înainte. De asemenea, acolo voi trimite informații exclusive care nu vor apărea pe blog!
Show More
Ebook Business a l'Amazon - reteta care nu pica greu

Related Articles

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.