Tutoriale

Pas cu pas: obținerea de abonați ManyChat și trimiterea de mesaje pentru a cere review-uri

În articolul anterior am făcut o introducere pentru strategia momentului prin care vânzătorii pe Amazon obțin review-uri verificate și vânzări în plus.

Strategia folosește facilitățile Facebook Messenger împreună cu platforma de automatizare ManyChat și dacă nu ai citit încă primul articol, îți recomand cu căldură să o faci pentru a înțelege pașii următori.

În acest punct am creat contul ManyChat, l-am legat de pagina noastră și am creat o campanie de Facebook Ads, deci suntem gata să creăm un Growth Tool.

Notă: Această strategie va folosi un cod de reducere de maxim 30% care se generează din Amazon Seller Central. Nu vom oferi un procent mai mare de reducere pentru a ne asigura că obținem review-uri de tipul „Verified Purchase”.

  1. Click pe Growth Tools în meniul din stânga.
  2. Click pe New Growth Tool în dreapta sus.
  3. Din chenarul care se deschide în stânga alegem Facebook Comments. După aceea se dechide o pagină unde putem observa că trebuie să alegem o postare.
  4. Deschidem Facebook Ads Manager și accesăm campania de engagement pe care tocmai am creat-o, apoi accesăm ad set-ul din interiorul ei și, astfel, putem vedea Ad-ul (reclama).
  5. Bifăm reclama în stânga și facem click pe Preview.
  6. În fereastra care deschide facem click pe butonul pătrat din dreapta sus și din meniul care se deschide alegem Facebook Post with Comments.
  7. Am făcut toate acestea pentru a obține numărul de identificare al postării. Adresa paginii care se deschide va arăta în genul acesta: https://www.facebook.com/%5BID pagina]/posts/[ID postare]. Identificatorul postării este ultima serie de cifre, de după /posts/.
  8. Revenim în ManyChat și facem click pe Select A Post, după care introducem acest identificator în fereastra care se deschide și facem click pe Select.
  9. Apoi bifăm confirmarea că anunțăm utilizatorii că vor fi contactați și lăsăm restul opțiunilor cu valorile implicite.
  10. Facem click pe Next.
  11. La pasul următor vom completa mesajul pe care îl va primi utilizatorul după ce postează un comentariu. Este important de știut că un utilizator va deveni abonat ManyChat doar din momentul când ne scrie el ceva pe Messenger. Așadar, în acest punct va trebui să îl rugăm să ne răspundă. Mesajul pe care îl recomand sună în felul următor: Hey [First Name]! Just type „yes” to receive your 30% off Amazon claim code right away [emoji]. Prin butoanele din dreapta jos se pot adăuga variabile (cum ar fi numele utilizatorului) și emoticoane.
  12. Facem click pe Next și ajungem la pasul „Opt-In Actions”. Aici vom alege ce se întâmplă în momentul când utilizatorul ne răspunde. În exemplul de față, vom oferi direct codul de reducere Amazon. Așadar, alegem „Send to everyone who replies”.
  13. Apoi facem click în dreapta sus pe butonul Save, altfel nu vom putea face următoarea acțiune.
  14. Sub titlul „Opt-In Message” putem edita mesajul trimis, și vom face asta, deci facem click pe Edit.
  15. Se deschide meniul de editare al mesajelor. Putem observa că sunt foarte multe opțiuni disponibile, recomand să experimentezi cu cât mai multe cu timpul. Acum vom crea ceva simplu: pentru mesaj vom introduce „Great! Here is your Amazon claim code: [codul promo]. Hurry, the promotion ends on [dată sfârșit].”. Apoi vom adăuga un buton (click pe Add Button).
  16. Pentru opțiunile butonului completăm
    • Button Title: Redeem Now!
    • When This Button is Pressed: Open Website
    • Website address: adresa de pe Amazon a produsului
    • Click pe Additional Actions / + Action și alegem Add Tag. Vom adăuga o etichetă acestor utilizatori pentru a îi putea organiza mai ușor. Introducem un nume descriptiv pentru etichetă și o adăugăm.
  17. Facem click pe Done și apoi în dreapta sus pe Publish.
  18. Ne întoarcem la Growth Tool prin meniul de sus din mijlocul paginii.
  19. În dreapta-sus activăm Growth Tool-ul prin comutarea de la Draft la Active.

Felicitări! Ai creat prima secvență automată de mesaje legată la o reclamă pe Facebook. De acum, toți cei care vor comenta la postarea aleasă vor intra în această „pâlnie”.

După un timp se vor strânge abonați, și unii dintre ei (sperăm majoritatea) vor folosi codul de reducere pentru a cumpăra produsul. La puțin timp după ce se termină promoția, vom trimite un mesaj către toți cei care au dat click pe buton pentru a verifica dacă au cumpărat.

Pentru asta folosim secțiunea Broadcasting

  1. În meniul din stânga, facem click pe Broadcasting.
  2. În dreapta-sus facem click pe butonul New Broadcast.
  3. Pentru mesajul trimis vom introduce ceva de genul: Hi [First Name], hope all is well, now that the [nume produs] promotion is over, just wanted to check if everything worked fine with the 30% off Amazon claim code. După aceea, adăugăm două butoane
    • Yes, the code worked – trimite răspunsul: Great! Please let us know if you have any questions regarding your order. Have a great day! Pe lângă asta, forate important adaugă un nou Tag ca să marcăm faptul că acesta este unul din cumpărători, de exemplu 30off-buyers.
    • Didn’t use the code – trimite răspunsul: Ohh, bummer, can you please give us some details on why you didn’t use the claim code? Thanks! Probabil că puține persoane o să dea click aici. Cine nu a cumpărat cel mai probabil o să ignore mesajul. Dacă primești totuși răspunsuri, e bine să vezi care a fost problema.
  4. După finalizarea mesajelor facem click în dreapta-sus pe Go Next.
  5. La următorul pas alegem următoarele
    • Message Type: Subscription Broadcast
    • Targeting: click pe + Condition, alegem Tag și tag-ul introdus anterior la crearea Growth Tool
    • Schedule Broadcast: Start sending now
  6. Restul opțiunilor le lăsăm implicite și facem click în dreapta-sus pe Send Now.

În acest moment, toți abonații care au accesat link-ul către produsul tău în urma mesajului despre promoție au primit această întrebare. În secțiunea Broadcasting vei putea vedea câte persoane au citit mesajul, iar în secțiunea Audience vei putea filtra după Tag-ul care marchează cumpărătorii.

Acum ai posibilitatea să le trimiți mesaje pe Facebook direct cumpărătorilor tăi. De aici până la obținerea de review-uri sunt niște pași unde îți vei pune la treabă tehnicile de persuasiune.

Practic, mai departe vei trimite tot prin Broadcasting, prin aceiași pași de mai sus, o serie de 2 sau 3 mesaje unde întâi dai dovadă de o comunicare exemplară și disponibilitatea de a rezolva orice problemă, după care îi rogi să-ți facă o favoare de 2 minute lăsănd un review.

Pentru conținutul mesajelor te poți inspira din uneltele care trimit email-uri automate de follow-up, cum ar fi Salesbacker sau Jump Send, ele având niște șabloane foarte bune.

Notă: Dacă ai urmat pașii din acest articol probabil ai observat că ManyChat este o aplicație extrem de flexibilă prin care poți să faci aproape orice, iar ce am prezentat aici sunt doar bazele. Îți recomand să „te joci” cu cât mai multe opțiuni din aplicație pentru a obține idei noi de secvențe de marketing.

Recomandare: Abonează-te la newsletter pentru a primi articolele care vor apărea aici, dar cu o săptămână înainte. De asemenea, acolo voi trimite informații exclusive care nu vor apărea pe blog!
Tags
Show More
Training Gratuit Amazon - 24 noiembrie, ora 20:00

Related Articles

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Back to top button