Poți găsi clientul care ți-a lăsat un review – o metodă garantată 100%

Notă: din păcate Amazon a făcut niște modificări în sistem și această metodă nu mai funcționează. Mai exact, codul de 14 caractere va returna o eroare cu pagină inexistentă. Momentan nu cunosc o alternativă de a găsi persoanele care au lăsat review, dar o voi posta cum o găsesc.

Oricine vinde pe Amazon știe cât de important e să poți lua legătura cu clienții care ți-au lăsat review-uri, mai ales dacă sunt negative. Rezolvarea eventualelor probleme și neînțelegeri vor rezulta în retragerea review-ului negativ sau chiar transformarea într-un review pozitiv.

Amazon însă ascunde identitatea cumpărătorilor atunci când apar în lista de review-uri ale unui produs. De obicei apare numele „Amazon Customer”, așa că nu ai cum să asociezi un review cu o comandă… sau?

Zilele astea am descoperit că Amazon lasă niște indicii în codul HTML al paginii, care fac posibilă asocierea cu precizie 100% a unui review cu o comandă. Astfel devine posibilă contactarea acelui cumpărător.

În continuare vă împărtășesc pașii. Pentru cineva care nu a văzut niciodată cod HTML poate părea un pic complicat, dar vă asigur că merită efortul.

1. Găsirea review-ului buclucaș

Accesăm pagina produsului și găsim review-ul în secțiunea aferentă.

2. Accesarea profilului cumpărătorului

Facem click pe numele cumpărătorului (de obicei Amazon Customer). Vom ajunge pe pagina cu profilul său, unde putem vedea wishlist-uri și review-uri pe care le-a lăsat, inclusiv acesta. Lăsăm pagina deschisă și trecem la următorul pas.

3. Order / Manage Orders / Advanced Search

Accesăm Orders / Manage Orders în Seller Central și în partea de sus facem click pe “Advanced Search”.

4. Căutarea comenzilor din perioada apropiată review-ului

Pe pagina care se deschide alegem:

  • Search: ASIN – introducem ASIN-ul produsului care a primit review-ul
  • Date: Exact order dates – alegem un interval de o lună care să se termine cu 2 zile înainte de data în care a fost lăsat review-ul

Click pe butonul “Search” din partea de jos.

5. Accesarea codului rezultatelor

Avem în față un tabel cu comenzi. Facem click dreapta oriunde pe pagină și alegem “Inspect” sau “Inspect Element” (în funcție de browser-ul folosit – recomand Chrome sau Firefox).

6. Găsirea identificatorilor clienților

Se va deschide un panou cu codul, acolo apăsăm pe tastatură Ctrl + F pentru a activa funcția de căutare. În căsuța de căutare introducem “cust-id”. Se va evidenția primul rezultat în cod și în dreapta căsuței va apărea numărul total de rezultate (1 of X). Acest număr coincide cu numărul de comenzi listate, ceea ce e logic pentru că avem un client per comandă.

Linia de cod unde apare textul căutat va arăta așa:

Facem dublu-click pe codul de 14 caractere din interiorul ghilimelelor pentru “value” și astfel se va selecta textul, ca în imaginea de deasupra. Apăsăm Ctrl + C pentru a copia acest text.

Observăm că 3 linii mai sus este definit “order-id”, ne va trebui mai târziu.

7. Accesarea profilului acestui cumpărător

Acum că am obținut acest identificator al cumpărătorului vom accesa profilul lui la această adresă: http://www.amazon.com/gp/pdp/profile/[cod_14_caractere].

Se va deschide o pagină asemănătoare cu cea de la pasul 2. O vom compara cu cea deschisă la pasul 2 și dacă sunt identice, am găsit persoana!

Pentru a ne asigura 100% că e același profil putem compara identificatorul din bara de adrese (care e diferit de cel găsit de noi) de la cele două pagini. Adresa lor va arăta în felul acesta:

https://www.amazon.com/gp/profile/amzn1.account.[cod_28_caractere]

Codul de 28 de caractere trebuie să coincidă.

Dacă nu am găsit comanda asociată review-ului, atunci va trebui să revenim la pasul 4 și să alegem luna precedentă celei alese, și tot așa până o găsim.

Scenarii în care nu vom putea găsi comanda asociată review-ului

  • Dacă review-ul nu e “Verified Purchase”, e probabil să nu existe nicio comandă.
  • Mai este posibil să fie “Verified Purchase” dar să nu fi fost comandat de pe magazinul tău. Poți lua această variantă în considerare dacă ai avut hijackeri.
Recomandare: Abonează-te la newsletter pentru a primi articolele care vor apărea aici, dar cu o săptămână înainte. De asemenea, acolo voi trimite informații exclusive care nu vor apărea pe blog!