Sfaturi

Primul scenariu de buget pentru startul unei afaceri cu produse fizice pe Amazon

În articolul anterior am prezentat o vedere de ansamblu a calculului unui buget de start pentru o afacere pe Amazon. Ai aflat care sunt aspectele care influențează bugetul și o strategie concretă pentru evaluarea concurenței.

După toată această teorie, a venit momentul să vedem niște exemple cu cifre concrete. Voi prezenta trei scenarii posibile, fiecare cu alte „pretenții” în privința bugetului.

În primul rând, vreau să menționez că acestea sunt doar niște exemple și sunt șanse minime ca afacerea ta să aibă nevoie exact de una din sumele menționate. Scopul acestor exemple este să-ți faci o idee despre care sunt factorii care cresc sau reduc un buget de start.

Produsul – invariabil

După cum ai aflat din articolul teoretic, sunt două aspecte principale care influențează bugetul: produsul și piața. În realitate, ambele sunt variabile și depind de foarte mulți factori, deci posibilitățile sunt nelimitate, dar pentru scopul acestui articol voi păstra produsul neschimbat în toate exemplele.

Caracteristicile produsului:

  • Preț de producție: $3,5
  • Cost transport: $1,5
  • Taxe FBA: $3
  • Timp de producție: 3 săptămâni
  • Timp de transport: 1 săptămână (Air Express/Courier – recomandarea mea pentru început)

Scenariu 1 – concurență mare, cerere mare, profit mediu

Implicit, piața este variabilă în aceste exemple. Să vedem primul scenariu:

  • Concurență mare: $10 cost PPC pentru 1 vânzare (citește articolul anterior pentru a vedea cum afli acest cost);
  • Preț de vânzare mediu: $22, deci profit brut $10,7;
  • Profit net de început: 10,7 – 10 = $0,70/unitate vândută;
  • Cerere mare: 20 de unități vândute pe zi – media primei pagini

Pentru a vizualiza și evoluția vânzărilor în timp am creat un mic grafic.

De dragul scenariului vom presupune evoluția de mai sus a produsului, care e cât se poate de plauzibilă:

  • Prima lună: 5 vânzări pe zi
  • Luna 2: 10 vânzări pe zi
  • Luna 3: am ajuns pe prima pagină – 20 vânzări pe zi

Majoritatea banilor ne vor trebui pentru stoc, așa că din acest punct de vedere avem următoarele momente în timp:

  • Momentul 0
    • Comandăm stocul pe 2 luni: 450 de unități
    • Cost: 450 x (3,5 + 1,5) = $2250
  • Moment 30 zile (după o lună)
    • Producția și transportul durează o lună, deci comandăm stocul pentru luna 3 ca să nu rămânem fără stoc.
    • Avem deja încasări din prima lună: 150 x (5 + 0,70) = $855
    • Bani necesari pentru stocul 2: (600 x 5) – 855 = $2145
  • Moment 60 zile
    • Costul PPC/vânzare a scăzut pentru că avem și vânzări organice.
    • Presupunem un cost nou de $8/vânzare, deci profitul a crescut la $2,7/vânzare.
    • Încasări din luna 2: 300 x (5 + 2,7) = $2310
    • Comandă stoc 3: (650 x 5) – 2310 = $940
  • Momentul 90 zile și mai departe
    • Avem tot mai multe vânzări organice, deci costul PPC/vânzare scade și mai mult
    • Profitul crește, și ne vom permite să cumpărăm stocuri noi fără să mai aducem bani noi în afacere

Pe lângă costurile cu stocul, mai sunt alte cheltuieli pentru pregătirea produsului și a brandului: unelte, poze, logo, descrieri etc. Voi presupune un cost mediu de $800 pentru acestea, care e foarte plauzibil urmărind, de exemplu, sfaturile din ebook-ul meu.

Acest cost conține și licența anuală GS1 pentru obținerea codurilor de bare. Pentru a veni în sprijinul celor care sunt la început de drum în acest domeniu, GS1 România a creat un pachet promoțional disponibil aici, pachet în care vei regăsi taxa unică de aderare redusă la 90 de euro, plus o licență anuală de utilizare a cărei valoare este redusă în primul an și diferă în funcție de pachetul ales (de la 80 de euro pentru 99 de coduri până la 280 de euro pentru 99.999 de coduri). Din al doilea an taxa de licență anuală va trebui achitată integral.

Așadar, dacă facem un mic sumar, trebuie să scoatem din buzunar:

  • $2250 (stoc 1) +
  • $2145 (stoc 2) +
  • $940 (stoc 3) +
  • $800 (alte costuri) =
  • $6405 – buget total de start

Trebuie să menționez că am început cu cel mai „pretențios” din cele trei scenarii. Celălalte două scenarii vor avea piețe mai accesibile, deci și costuri mai mici. Voi detalia aceste scenarii în următorul articol.

Recomandare: Abonează-te la newsletter pentru a primi articolele care vor apărea aici, dar cu o săptămână înainte. De asemenea, acolo voi trimite informații exclusive care nu vor apărea pe blog!
Tags
Show More
Cartea in format electronic Vanzarea pe Amazon - Sprint sau Maraton

Related Articles

7 Comments

  1. Sslut Sergiu

    Ce părere ai despre anunțul referitor la creșterea taxelor pentru produsele din China? Sau deții mai multe informații/sfaturi referitor la modul cum ar putea afecta începerea unei astfel de afaceri?
    Întreb deoarece, dacă știrea este adevărată, și tind sa cred că este, toate calculele se modifică substanțial, dacă nu chiar cu marja de profit estimată la începerea afacerii.

    Mulțumesc

    http://money.cnn.com/2018/06/14/news/economy/trump-china-tariffs/index.html

    1. Salut, momentan taxele lui Trump afecteaza cateva sute de tipuri de produse din sectorul industrial si materii brute. Produsele vandute in general de sellerii Private Label pe Amazon nu se incadreaza la aceste tarife.

      In orice caz, Trump e foarte imprevizibil, mai ales avand in vedere ca acum o luna a zis ca renunta la aceste tarife.

      Oricum, daca o sa fie afectate si produsele de us casnic/personal pe care le vindem noi pe Amazon in general, nimeni nu va fi scutit de aceste taxe: nici tu, nici concurenta ta.
      Deci preturile de vanzare la nivel de nisa vor creste corespunzator pentru a mentine marja de profit.

      Cel mai mare pierzator aici este cumparatorul american care va plati mai mult.

      Recomand acest articol scris din perspectiva vanzatorilor pe Amazon: https://www.8020sourcing.com/trump-is-making-things-harder-for-e-commerce-sellers-china-import-tariffs-and-what-you-can-do-about-it-to-stay-profitable-as-a-seller/

      1. Mulțumesc pentru raspuns și articol. Rămâne încă vazut ce se va intampla referitor la acest subiect.
        Aș mai avea o întrebare sau mai degrabă o sugestie care chiar daca nu are legătură directa cu subiectul articolului și intrebarea anterioara, este legată de subiectul site-ului, și mai exact de e-book-ul tau pe care încă îl studiez. Explicațiile sunt clare, logice și foarte condensate, din punctul meu de vedere, bineînțeles. După ce am recitit toată informația ar putea fi utila un fel de lista, la sfârșitul cărții, cu succesiunea pasilor. Ceva de genul:
        1. identificare produs conform criterii
        2. deschidere cont Jungle Scout
        3. contactare furnizori + mostre
        4. deschidere cont Amazon
        5. expediere primul lot


        Aceasta lista m-ar ajuta ca novice să î-mi cuantific progresul și m-ai ales să știu exact unde mă aflu până la final, finalul fiind prima vânzare sau ultima vânzare din tot lotul prim de exemplu.
        Poate la o viitoare revizie sau update al cărții ai putea ține cont de această sugestie.
        Mulțumesc

      2. Multumesc pentru acest feedback, o sa-l iau in considerare.
        Intre timp, eu zic ca cuprinsul cartii ar putea fi vazut ca asa o lista.
        Acolo sunt enumerati toti pasii in ordinea lor fireasca.

  2. Salut, Sergiu,

    Te rog sa imi spui cum ai calcular profitul mediu de ai ajuns la 10.7 EUR.
    De asemenea, „Avem deja încasări din prima lună: 150 x (5 + 0,70) = $855” – nu inteleg de ce mai adaugi 5, total vanzari pe o luna a fost calcular cu 30 zile x 5 vanzari = 150.

    Multumesc frumos,
    Simo

    1. Buna Simo,

      Am ajuns la profitul brut de $10,7 astfel:

      $22 (pret vanzare) –
      $3,5 (pret productie) –
      $1,5 (cost transport) –
      $3 (taxe FBA) –
      $3,3 (comision Amazon 15%) =
      $10,7

      Legat de a doua intrebare, acel 5 reprezinta cei $5 pe care ii recuperam la fiecare vanzare, mai exact costul de productie + transport.

      In momentul cand facem o vanzare, clientul plateste $22, din care:
      – $6,3 merg direct la Amazon (comision + taxe FBA)
      – $10 dam pe PPC (in acest scenariu)
      – ramanem cu $5,7 (recuperam cat am dat pe productie + transport, si mai raman in plus $0,7 profit net)

      Sper ca am fost destul de explicit, succes!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.