Ajutor pentru incepator

Petrache Narcis
nov. 19, 2018 11:57 AM 1 Răspunsuri Contabilitate
Member Since Nov 2018
Subscribed Subscribe Not subscribe
Flag(0)
Te salut, Sergiu,

Sper sa ai putin timp, as avea cateva intrebari (sau nedumeriri) in ceea ce priveste vanzarea pe Amazon si sper sa ma poti ajuta. Pe scurt:
- vreau sa vand pe Amazon Europa un suport de bicicleta, produs manual in Romania.
Ce am facut pana acum:
- infiintat SRL, neplatititor de TVA, aplicat pentru cont de TVA special intracomunitar;
- stoc 12 bucati - pentru inceput am decis ca ar fi mai bine sa lucrez FBM - preturile pentru livrare in Europa sunt acceptabile prin DPD;
- creat cont pentru SRL-ul de mai sus pe amazon sellers UK, aprobat - mi-au solicitat copie ID, dupa 15 000 euro (sau lire) vor face si alte verificari - probabil act constitutiv, etc...
Ce nu stiu:
- cum functioneaza exact ... clientul face comanda, plateste catre Amazon. Eu primesc comanda de la Amazon, trimit coletul la adresa indicata. Clientul plateste catre Amazon. Amazon face calcule, isi opreste comisionul si diferenta mi-o trimite in contul SRL-ului. Pana aici e ok.
Nedumerirea mea e in privinta facturilor, cine si cum factureaza.
Eu voi primi o factura de la Amazon pentru comisionul pe care ei il solicita la vanzarea fiecarui produs, asta pe langa taxa lunara de membru - aici am gasit de unde pot descarca documentul care sa ateste plata lunara a celor 29 de lire, intr-un articol de pe blogul tau 🙂
La randul meu, va trebui sa emit factura catre Amazon pentru fiecare produs vandut? Partea asta imi e neclara...
A doua nelamurire este cea legata de activarea "VAT Invoicing", nu prea stiu exact la ce se refera. Mentionez ca nu sunt platitor de TVA in RO, pentru EU voi utiliza codul special de TVA intracomunitar.
Cam astea ar fi. Iti multumesc anticipat si sper sa ma poti ajuta.

Toate cele bune,
Narcis
2 participanți
Lasă răspuns
Please login to submit answer.

1 Răspunsuri
Ordonează după:
Cel mai bun răspuns
0
sergiu
nov. 20, 2018
Flag(0)

Salut Narcis, din pacate nu am experienta cu vanzarea pe Amazon in Europa, dar pot sa-ti spun urmatoarele:

  • Factura o emiti pentru clientul final la pretul intreg, nu facturezi compania Amazon in niciun caz
  • Amazon iti ofera un fel de facturi pentru comisioanele lor sub forma unor rapoarte (Reports / Payments / Statements sau Date Range Reports), contabilul va trebui sa se descurce cu atat. Este acelasi loc unde apare si plata abonamentului lunar, despre care ai citit.
  • Eu export din Romania in SUA, atat prin curieri, cat si prin freight forwarders, si in ambele cazuri imi trebuie numar EORI la vama. Nu sunt sigur daca iti trebuie si pentru export intracomunitar, dar daca iti trebuie, nu poti obtine numar EORI daca firma nu e inregistrata TVA in Romania.
  • Legat de TVA-ul extern nu cunosc nici eu foarte multe detalii, si iti recomand sa contactezi o firma de specialitate. Recomand firma Censea Services.
Recomandare: Abonează-te la newsletter pentru a primi articolele care vor apărea aici, dar cu o săptămână înainte. De asemenea, acolo voi trimite informații exclusive care nu vor apărea pe blog!
Hrst Gabriel
- Jan 10, 2019 01:30 PM
Flag (0)
0

Salut! Prietena mea are firma ei de contabilitate aici in Londra. Nu e romanca, e din Bulgaria dar vorbeste engleza. Printre clientii ei sunt si bulgari care vand pe amazon uk din Bulgaria. Ca sa poti opera trebuie sa iti faci companie aici care costa 50 de lire, pretul ei, si sa te inregistrezi pentru VAT. Cel putin asta stiu eu. Oricum, daca vrei mai multe informatii, trimite un mail la indigoukservices@gmail.com

Tel: 00447481422291

E profesionista, si are clienti romani, bulgari germani, italieni etc. E de asemenea agent autorizat HMRC si face tot ce tine de self-employed si companii. Numai bine!

Log in pentru a răspunde
Răspunzi sub numele Trimite

Recomandare: Abonează-te la newsletter pentru a primi articolele care vor apărea aici, dar cu o săptămână înainte. De asemenea, acolo voi trimite informații exclusive care nu vor apărea pe blog!
AMZ Academy
Back to top button