Buna Sergiu, am rugamintea sa ma lamuresti cu niste lucruri legate de vanzarile pe amazon
-wholesale sau private label?
-care sant mai exact pasii de urmat cand vorbim de etichetare,ambalare,coduri de bare?
-cand facem private label trebuie sa avem neaparat o societate cu o marca inregistrata, un logo care vine pus pe produse/ambalaje si trebuie sa cautam o firma care se ocupa de etichetare,ambalare,coduri de bare,transport etc sau se ocupa furnizoru de toate contra cost?
-la wholesale e de preferat de contactat direct companiile(ex sun nike pentru a cere de la ei aprobare pentru comercializare sau pot cumpara produse nike de pe alte site uri pentru a le trimite in amazon fba?)
-cand trimitem marfa in amazon fba le dam noi adresa furnizorilor? Intrebari ar mai fi multe dar in concluzie te-as ruga sa- mi explici daca poti pasii de urmat pentru wholesale, private label si online arbitrage(ce fel de furnizori contactam,cum procedam cu ambalarea,transportul si CARE SANT CODURILE care se folosesc in functie de wholesale, private label si online arbitrage).
-daca fac pe persoana fizica trebuie site cu domeniu?Pentru online arbitrage pot cumpara marfa si sa o trimit direct la amazon fba sau trebuie intai sa o trimit la o firma care trebuie sa i puna anumite coduri de bare si apoi o trimit ei la amazon(vorbim de online arbitrage USA). Multumesc anticipat


O sa incerc sa raspund la fiecare intrebare punctual:
1. Wholesale sau Private Label?
Intai sa vedem pe scurt ce inseamna fiecare:
- Private Label: găsești un producător care îți permite să pui brandul propriu pe produsele fabricate de el. Astfel vei lansa pe Amazon produse sub un brand nou: brandul tău.
- Wholesale: închei o colaborare cu un producător care are un brand existent (sau distribuitori de-ai sai) și îl convingi să-ți permită să vinzi pe Amazon în numele lui. Dacă obții drepturi exclusive ai avantajul unei concurențe reduse.
Ce model alegi depinde si de optiunea ta. Pentru mine Private Label s-a potrivit cel mai bine si pe acest model de business se concentreaza blogul meu.
Din punctul meu de vedere se pune accent pe abilitati diferite in cele 2 modele:
- Private Label: creativitate, cunoasterea nisei, marketing
- Wholesale: cercetare, cautare de produse, negociere
Apoi mai e un aspect foarte important: scalarea. Marja de profit la Private Label e sensibil mai mare decat la Wholesale, ceea ce inseamna ca poti reinvesti profitul pentru a lansa produse noi mult mai repede.
2. Care sunt pasii de urmat cand vine vorba de etichetare, ambalare, coduri de bare?
Am scris mai multe articole pe aceste teme:
- https://amazon-seller.ro/16-pasi-prin-care-listezi-primul-produs-si-faci-un-fba-shipment/
- https://amazon-seller.ro/ambalajul-produsului-tau-e-mai-important-decat-crezi/
Pe scurt, la Private Label ambalajul il proiectezi tu, iar codurile de bare le generezi din Amazon Seller Central si le pui pe fiecare produs in parte, iar pentru FBA shipments mai sunt niste coduri de bare de pus pe coletele mari.
3. Este recomandat sa ai firma, dupa cum am explicat in acest articol: https://amazon-seller.ro/cum-activez-pe-amazon-persoana-fizica-firma-in-romania-firma-in-sua/
Marca inregistrata (trademark) nu e obligatorie, dar ajuta mult pentru ca Amazon iti va oferi facilitati in plus daca iti inregistrezi marca in Brand Registry (https://amazon-seller.ro/despre-amazon-brand-registry-si-enhanced-brand-content/).
4. Nu am experienta cu wholesale, deci mai mult decat descrierea de la inceput nu pot sa-ti ofer.
5. Cand trimit stocurile la FBA sunt de obicei 2 variante de transport:
- Furnizorul se ocupa (multi au contracte cu firme de curierat)
- Colaborezi cu o firma de freight forwarding ca ia stocul de la furnizor si se ocupa de transport. Am recomandat cateva astfel de firme pe pagina de resurse utile: https://amazon-seller.ro/resurse-utile/
Adresa depozitului Amazon o primesti atunci cand inregistrezi shipment-ul in Seller Central si apare si pe etichetele pe care le primesti in format PDF tot atunci. Acestea le printezi si le lipesti pe cutii.
Am scris un articol unde prezint in mare toti pasii pentru Private Label: https://amazon-seller.ro/toata-afacerea-ta-cu-produse-fizice-pe-amazon-in-5-etape/.
Daca tot ai mentionat varianta de arbitrage, hai sa vedem si aici despre ce e vorba. Avem doua forme:
- Retail Arbitrage: găsești produse la reducere în magazine retail (niște exemple din SUA ar fi Walmart, Target, Kohls etc.), și le revinzi pe Amazon. Pentru a fi profitabile, produsele trebuie cumpărate la un discount semnificativ și vândute la un preț mai mare pe Amazon. Poți vinde produse de la orice brand care nu are distribuitori exclusivi și poate fi o opțiune mai puțin
riscantă, pentru că poți verifica dacă produsele sunt profitabile dinainte să le cumperi. Însă aceasta este o opțiune viabilă doar pentru locuitorii țărilor unde activează Amazon, pentru că livrarea unor produse peste granițe este prea costisitoare și ar elimina marja de profit. - Online Arbitrage: identic cu Retail Arbitrage, dar în loc să cauți oferte în magazine fizice, le cauți online.
Cu wholesale si arbitrage nu am experienta, dar procesul de trimitere la FBA e acelasi.