Ce este de facut?

Andrei
iun. 08, 2020 06:11 PM 1 Răspunsuri General
Member Since May 2020
Subscribed Subscribe Not subscribe
Flag(0)
Buna seara Sergiu, tie si comunitatii! As avea de pus cateva intrebari generale in ceea ce priveste Amazon FBA si alte practici, si mi-ati fi de mare ajutor daca ati putea sa imi dati un raspuns pentru urmatoarele intrebari.

1. ASIN - Din cate am inteles este un cod de identiticare al produsului, pe care il pot obtine din link-ul produselor care apartin celorlalti selleri care vand acelasi tip de produs si doar in cazul in care acel produs nu este patentat de catre acel seller. Totusi pot aparea probleme din partea concurentei, daca eu ii copiez codul ASIN, chit ca acel produs este nepatentat? Dar in caz ca in nisa respectiva nu se mai afla un produs la fel cu cel care pe care vreau sa il aduc pe piata, cum voi obtine acest cod ASIN?

2. PATENTARE PRODUS  - Este necesar sa patentez propriul produs inca din primele zile sau aceasta practica o pot face dupa cateva luni? Care ar fi riscurile in ambele cazuri?

3. BRAND - Numele brand-ului trebuie sa aiba legatura stricta cu primul produs lansat? Asta ar insemna ca pe viitor sa fiu constrans sa lansez produse din aceeasi nisa pentru a respecta oarecum brand-ul care le reprezinta. Sau pentru fiecare produs lansat, numele brand-ului trebuie schimbat de fiecare data, pentru a face legatura intre cele doua?

4. SOCIAL MEDIA ADVERTISING - In ceea ce privesc reclamele de social media ( Facebook, Instagram, Google ), recomandati sa folosesc pozele produsului sau video/tutoriale? Va trebuii sa imi fac cate un profil al produsului meu pe fiecare platforma de social media? Dar un site personal al produsului de unde potentialul client va fi redirectionat catre pagina de Amazon? Amazon permite asta? Merita sa iti faci un site propriu al produsului tinand cont va fi prezentat doar un singur produs?

5. BUGET ADVERTISING - Cu ce buget m-ati sfatuii sa incep campania de advertising in prima luna de vanzari? Imi puteti indica un procentaj optim? Asta in ideea de a duce produsul pe prima pagina ( initial si cu ajutorul Giveaway-urilor si al PPC-ului ). Iar in ceea ce priveste campania PPC, cum se va platii, in functie de buget-ul pe care il adaug eu zilnic, sau voi fi taxat in functie de cate click-uri va avea acel keyword? Cum platesc Amazon-ul pentru campania PPC? Introduc numarul cardului, dupa care ei vor extrage zilnic acea suma de bani pe care am alecat-o campaniei?

6. SAMPLES  - Cat dureaza in medie livrarea sample-ului din China, si ar fi mai ok sa le cer direct livrarea produsului finit si personalizat asa cum mi-l doresc (plusuri aduse design-ului, adaugarea logo-ului si a variatiei de culori). Asta pentru a reduce timpii de livrare pentru ambele items, cel din fabrica si cel personalizat.

7. MANYCHAT FACEBOOK - Cum pot gasii potentialii clienti catre care voi activa campania de advertising? Trebuiesc selectati manual sau va lucra algoritmul Facebook pentru a-i individua?

8. CUI - Din cate stiu se acredita S.R.L.-urilor neplatitoate de TVA. Eu voi activa ca platitor de TVA, atunci va trebuii sa le mai trimit acest cod la momentul in care imi voi activa contul de Seller Central de pe Amazon? Acest cont de Seller Central va trebuii deschis inainte de a incepe sa caut produsul meu? Exista niste formalitati de indeplinit pe Seller Central inainte de a incepe tot procesul de infiintare si “product research”?

9. PROOF OF ADDRESS - Din cate am citit pe acest blog, pe Seller Central s-ar putea cere Proof of address pe 3 luni. Eu la momentul in care imi voi face profilul de Seller Central (inainte de a comanda produsul) , eu voi fi abia mutat la Bucuresti in noua locuinta (undeva la inceputul lui August) ,si nu voi avea cum sa le dau acel “proof of address” pe 3 luni odata ce nu o sa stau deloc acolo pana la acea data. Vor exista eventuale probleme pe “Seller Central” care vor aduce intarzieri deschiderii profilului? Totodata ar putea intarzia lansarea produsului ? (estimez la jumatatea lui octombrie/ inceputului lui noiembrie), ceea ce ar putea sa imi creeze un discomfort temporar si financiar. Sunt constient de faptul ca am pus cam multe intrebari, dar sunt cele care ma framanta cel mai mult. Daca voi mai avea si alte intrebari pe viitor, spuneti-mi va rog daca sa le adaug una cate una pe categorii sau daca sa procedez la fel. Multumesc anticipat! O seara buna tuturor.
2 participanți
Lasă răspuns
Please login to submit answer.

1 Răspunsuri
Ordonează după:
Cel mai bun răspuns
0
sergiu
iun. 12, 2020
Flag(0)

1. Codul ASIN nu are nicio legatura cu patentele. Acest cod e folosit de Amazon pentru identificarea fiecarui produs din baza lor de date. In momentul cand un seller listeaza un produs nou, se genereaza automat codul ASIN aferent acelui produs.
Acest cod e folosit si de uneltele care te ajuta cu product research si ofera estimari ale volumului de vanzari si alte informatii.
Probabil de acolo ai pornit cu ideea de a „copia” codul ASIN al produselor concurente.

2. Obtinerea unui patent e optionala si 90% din selleri nici nu fac acest lucru. Eu nu am patent pentru niciun produs de exemplu, si am intalnit 2-3 seller in ultimii 5 ani care au.
Situatia e asa pentru ca majoritatea sellerilor nu creeaza produse care sa fie atat de originale, ci vand niste produse existente.

3. E 100% alegerea ta, dar recomandarea mea este sa te focusezi pe un singur brand la inceput si sa lansezi primele produse sub acest brand. Va fi mai de ajutor sa fie produse complementare, din aceeasi categorie, pentru ca Amazon le va putea promova impreuna si cand lansezi produsul 2, 3, etc, clientii vechi vor putea cumpara din nou.
Cunosc insa si selleri de succes care au un nume de brand general, care nu aduce spre nicio categorie, si au lansat produse foarte diverse.

4. De obicei vei face o prezenta social media pentru brand, nu pentru un produs in sine. E ok sa ai si un site, dar il poti face mai tarziu, dupa ce lansezi mai multe produse.
E important totusi ca atunci cand te gandesti la un nume de brand pentru produs, sa verifici daca domeniul .com pentru acel nume e disponibil, si sa il cumperi atunci cand te hotarasti, doar ca sa nu il cumpere altcineva.
Amazon iti permite sa aduci trafic catre listarea ta de oriunde, inclusiv de pe site-ul propriu.
Ca idee, la inceput e bine sa te concentrezi pe ce faci pe Amazon, si nu pe social media sau site (astea doar te vor distrage si nu vor aduce multe beneficii la inceput).

5. In primele 2-3 luni, cand esti in modul „lansare”, e ok daca esti break-even cu bugetul de reclame, deci cheltui tot profitul „brut”, care ar trebui sa fie minim 25%. Apoi, cand se stabilizeaza afacerea, targetul este sa cheltui maxim 10% pe marketing.
Amazon PPC, dupa cum spune si numele (PPC = Pay Per Click), te va taxa pentru fiecare click primit.
Banii se vor lua din balanta Amazon, deci daca ai vanzari mai mari decat banii cheltuiti pe PPC, se vor lua din vanzari, altfel se vor lua de pe cardul introdus la inscriere.

6. Intai iti vei face o lista cu mai multi furnizori care fabrica produsul pe care vrei sa il lansezi si vei cere un sample generic de la fiecare, pentru a vedea calitatea pe care o ofera. Apoi, dupa ce alegi un furnizor cu care vrei sa continui, vei discuta cu el despre modificarile pe care vrei sa le aduci produsului, branding, ambalaj, si vei cere o mostra finala inainte sa faci comanda pentru stoc.
Livrarea din China in Romania prin DHL Express dureaza maxim 1 saptamana.
Recomandari articole:
https://amazon-seller.ro/fba-private-label-din-china-episodul-2-contactarea-furnizorilor/
https://amazon-seller.ro/fba-private-label-din-china-episodul-3-selectia-furnizorilor/

7. Cand faci o reclama pe Facebook (inclusiv pentru a adauga oameni in lista ManyChat), vei porni de la o audienta bazata pe interese si alte aspecte demografice (varsta, sex, locatie etc).
Pe tema asta iti recomand sa citesti despre FB Ads in general (nu este un subiect principal al acestui site).
Recomandari articole:
https://amazon-seller.ro/amazon-si-facebook-fac-casa-buna-impreuna/
https://amazon-seller.ro/cum-creezi-un-custom-audience-in-facebook-folosind-lista-de-clienti-amazon/
https://amazon-seller.ro/cum-poti-folosi-facebook-messenger-pentru-a-obtine-review-uri-pe-amazon-tutorial-manychat/
https://amazon-seller.ro/pas-cu-pas-obtinerea-de-abonati-manychat-si-trimiterea-de-mesaje-pentru-a-cere-review-uri/

8. Dupa deschiderea contului de seller vei introduce codul TVA (ROXXXXXXX) in Seller Central (Settings / Account Info / Tax Information / VAT Information).
Ca idee, primul pas nu e neaparat deschiderea contului, poti incepe partea de product research dinainte (nu iti trebuie cont de seller ca sa faci asta).

9. Cred ca s-a produs o neintelegere aici. Trebuie ca acel „proof of address” sa nu fie mai vechi de 3 luni. Deci extrasul de cont sau factura de utilitati folosita ca si dovada a adresei trebuie sa fie emis de maxim 3 luni.
Nu are nicio importanta de cand locuiesti la adresa.

E ok cum ai postat intrebarile.

Trebuie sa mentionez totusi ca 90% din aceste informatii le gasesti in ebook-ul meu, „Vanzarea pe Amazon – Sprint sau Maraton?”: https://business-amazon.ro

Recomandare: Abonează-te la newsletter pentru a primi articolele care vor apărea aici, dar cu o săptămână înainte. De asemenea, acolo voi trimite informații exclusive care nu vor apărea pe blog!
Log in pentru a răspunde
Răspunzi sub numele Trimite

Recomandare: Abonează-te la newsletter pentru a primi articolele care vor apărea aici, dar cu o săptămână înainte. De asemenea, acolo voi trimite informații exclusive care nu vor apărea pe blog!
AMZ Academy
Back to top button