Ce fac gresit?
Numele meu este Tavi, sunt din Timisoara si sunt pe Amazon de aproape 1 an.
O sa incerc sa fiu cat mai succinct si sa detaliez cat mai exact situatie mea.
Ti-am scris acum ceva vreme un mail cu referire la noua ta carte. Vreau in primul rand sa te felicit pentru informatia de calitate si modul cum este structurata, explicata si in al doilea rand sa iti multumes.
O sa iti detaliez si eu cateva aspecte referitor la istoricul produsului meu, faza in care sunt acum si sa iti cer un sfat intru-cat acum, nu sunt intr-o situatie foarte grozava.
Am lansat produsul in 10 ianuarie 2018 in categoria Toys & Games. Am venit cu un bonus care are legatura directa cu produsul si imbunatatire legata de un accesoriu al produsului. Listingul a fost facut de mine. Nu cred ca era unul foarte bun si mai mult de atat, nu prea stiam despre KW, volumul lor, fara tool uri de specialitate, etc
In prima luna, ianuarie am vandut in jur de 42 de produse. O parte PPC, o parte Organic, o parte pentru RW( rw luate din grupurile de pe FB- Nu recomand)
In a doua luna am facut o rankare haotica pe Main KW produsului meu si am vandut 89 de produse din care vreo 30 au fost date pentru rankare+ RW. La final de luna februarie aveam in jur de 25-27 de RW, o parte din ele cu poze.
A venit si luna Martie cand am vandut 92 de produse fara sa ii mai fac nimic. Organic +PPC. Majoritatea vanzarilor organice. Practic a fost cea mai buna luna a mea. Am avut vanzari si de 9 produse pe zi. Eram extaziat…😊
In luna Aprilie am hotarat sa modific listingul plus titlu pentru a baga mai multe kw despre care am aflat. De aici ceva a inceput sa nu mai functioneze. Am facut 52 de vanzari. Banuiesc ca am pierdut din rankare si parca nimic nu s-a mai legat.
In luna Mai am primit lovitura de gratie. Toate RW mi-au fost sterse si contul blocat pentru a mai putea primi altele. Am trimis foarte multe mailuri catre echipele de support, insa nu am reusit sa imi recuperez RW. Totusi am reusit sa vand 49 de produse si in aceste conditii.
In luna Iunie deja s-a prabusit totul. 15 vanzari.
In luna Iulie nu mai aveam nimic de pierdut si am oprit PPC, am marit pretul la maximul, cat se vinde in nisa si am facut 27 de vanzari in full price, fara RW, fara PPC, doar organic.
Aici am decis sa scot marfa din Amazon si sa schimb ASIN ul plus o comanda noua de 280 de produs.
In 15 septembrie 2018 am inceput cu forte proaspete. Listingul nou imbunatatit( facut tot de mine pe analiza listingului a 5 competitori), cunostinte noi si am inceput sa fac rankarea cu Tomoson. Am dat 32 de produse pe un kw compus din Main KW plus inca un cuvant.Adica un Long Tail KW. Le am impartit pe zile conform Helium. Am rankat pana pe pozitia 8 pe respectivul KW insa aveam doar 2 RW. In cateva zile m-am prabusit de acolo pe pag 3-5 acum vad ca am revenit pe pagina 2.
Am reusit sa strang intre timp 5 RW si inca 2 pe drum. (fara grupuri de RW pe FB)
Vanzarile nu au fost asa cum ma asteptam si daca inainte aveam o conversie de 15%-20%-30%, astazi sunt la 5%. Am in fiecare zi aproximativ 30 Page View , 10-15 sesiuni si 0 vanzari. Rar intra cate o vanzare. Mi se pare incredibil. Ceva nu functioneaza si am banuiala ca nu sunt afisat unde trebuie si ca sesiunile nu vin de la cei interesati de produsul meu. Aici nu inteleg de ce atunci produsul vindea si acum nu mai vinde.
O chestie ciudata pe care o observ , este ca in josul pagini de produs, la Sponsored Products Related to this Item, apar o groaza de produse care nu au legatura cu produsul meu. Daca intru pe pagina unui competitor 99% sunt produse similar.
Draga Sergiu, daca cumva ai timpul necesar sa imi dai o mana de ajutor, un sfat, etc, as aprecia foarte mult, intru-cat in acest moment ma simt depasit de situatie si nu mai stiu ce sa ii fac.


Salut Tavi,
In primul rand felicitari pentru perseverenta dupa lovitura primita cu review-urile.
E foarte probabil ca ai o problema la indexare, deci cum ai spus, produsul apare in rezultate pentru cautari care nu sunt 100% relevante.
Faptul ca apar produse semi-relevante in lista de „Sponsored products related to this item” este un indiciu foarte bun in directia asta.
Legat de indexare as avea 2 observatii/sfaturi:
1. Mi-a sarit in ochi este ca nu ai mentionat nimic de PPC dupa relansarea din 15 septembrie.
Este important sa faci PPC pe cuvintele cheie cele mai relevante si cautate, indiferent de buget.
Asa vei „ajuta” algoritmul Amazon sa indexeze produsului tau cum trebuie (mai ales in urma vanzarilor pe aceste cautari).
2. Am analizat listing-ul tau (pe care mi l-ai trimis in privat – nota pentru cititori 🙂 ) si am observat ca in titlu ai pus cam multe cuvinte cheie care nu descriu exact produsul tau. Intr-adevar, si concurentii tai fac cam la fel, dar parca nu chiar asa mult.
Titlul este cel mai important „real estate” din punctul de vedere al optimizarii pe cuvinte cheie. Amazon va considera cuvintele din titlu cele mai importante pentru definirea produsului.
Ca idee, recomandarea mea pentru structura titlului e urmatoarea:
[brand] [keyword principal] – [2-3 keywords secundare] – [beneficii de baza] – [dimensiune, culoare, material etc (ce are relevanta)]Succes!
Salut Sergiu,
Iti foarte multumesc pentru raspuns. Am facut deja cateva modificari si sunt curios sa vad. Face sens ceea ce mi ai zis acolo si da, cred ca am exagerat cu acele kw nerelevante in titlu.
Ciudat este ca Amazonul cred ca face ceva modificari. In titlu nu mai apar civintele de legatura gen : for, with, and. Am observat asta si la cativa competitori insa nu la toti.
Astept sa vad cum o sa fie si o sa revin pe platforma cu noutati.
Legat de PPC da si acolo au fost probleme. In senspul ca CTR era foarte mic in automata si ma tot ducea in aiurea.
Revin cu noutati.