Toată afacerea ta pe Amazon.com în 10 etape – partea 1

În acest articol voi prezenta o privire de ansamblu a etapelor prin care un magazin pe Amazon.com ar fi bine să treacă pentru a avea succes. Informațiile le am din propria experiență, dar și din experiențele altor vânzători (din SUA) cu care am comunicat pe forumuri și alte medii. Acum voi descrie pe scurt fiecare etapă, urmând ca în viitoarele articole să dezvolt ideile.

Eu nu am urmat exact acești pași cu magazinul meu pentru că atunci când am început îmi lipseau multe informații care m-ar fi ajutat. Între timp mi-am dat seama ce greșeli am făcut și am „rafinat” strategia. O să scriu un articol și despre cele mai mari greșeli pe care le-am făcut.

Pentru a nu deveni foarte lung, am împărțit articolul în 2 părți, cu câte 5 etape fiecare.

1. Găsirea unui produs potrivit

Primul pas, înainte de a te gândi la orice altceva, e să găsești produsul pe care vrei să-l vinzi. Majoritatea oamenilor se împotmolesc aici, pentru că au impresia că trebuie să îți vină vreo idee genială de produs original care va schimba lumea.

Asta ar fi varianta de basm, dar în lumea reală e ok să vii cu un produs asemănător cu ceva care deja se vinde bine, și deja ai un potențial mare. Câteva criterii după care alegi produsul încep de la propriile preferințe, și continuă cu marimea pieței și concurența. Spun despre preferințe pentru că vei promova acest produs și e important să fie ceva care îți place și ai cumpăra și tu.

Pentru analiza pieței există tehnici manuale și unelte online.

2. Crearea magazinului pe Amazon.com

Ai posibilitatea să alegi între 2 tipuri de cont: Individual și Professional. Cel din urmă e singurul cu care poți construi o afacere serioasă, dar pentru experimente și acomodare cu interfața poți începe cu Individual.

Contul Individual e gratis și are o limită de 50 de unități vândute pe lună, de asemenea nu ai acces la Amazon FBA, vital pentru etapa următoare. Contul Professional costă $39.99 pe lună, dar primele 30 de zile sunt gratis, după care ai opțiunea să renunți. Poți trece de la cont Individual la Professional oricând.

Momentan nu poți alege România la adresa comerciantului, dar se poate trece peste asta. O să scriu un articol dedicat creerii contului.

3. Trimiterea produsului în depozitul Amazon

Pentru început, te concentrezi pe un singur produs. Pentru un start bun, e ok să trimiți 100-200 de unități în depozit, folosind Amazon FBA. În punctul ăsta vei face prima investiție în bani. După cum am spus, e vorba de o afacere accesibilă oricui, deci investiția inițială totală (produse plus alte cheltuieli) nu va depăși $500 (poate fi și $300).

4. Lansarea produsului nr. 1 și achiziția de recenzii

În timp ce aștepți să ajungă produsele la depozit, te ocupi de pagina de prezentare a produsului. Vei urmări niște principii care vor maximiza conversia (procentul de oameni care cumpără relativ la toți vizitatorii). De asemenea în punctul ăsta faci o analiza a cuvintelor cheie pe care le vei pune în descriere și în câmpurile dedicate. Pentru keyword research exista tehnici manuale și unelte online.

După ce au ajuns unitățile în depozit faci o lansare a produsului. Vei vinde cam jumătate din unități cu un discount cât mai mare cu unicul scop de a primi recenzii. Pentru a găsi oameni care vor să facă recenzii pe produse din nișa ta, poți folosi Facebook sau alte unelte online.

Modificare ulterioară: În noiembrie 2016, Amazon a făcut o schimbare a termenilor și condițiilor de utilizare a platformei, făcând ilegală oferirea de produse gratis sau la o reducere mare cu unicul scop de a primi recenzii. Pasul de a da oferi produsele gratis sau la reducere nu dispare însă cu ocazia asta, atât că nu mai poți obliga lumea să-ți lase recenzie. O vor face din proprie inițiativă dacă vor, deci clar va fi un pic mai greu, însă pe termen lung vom avea doar de câștigat.

5. Atingerea unui număr minim de recenzii și a unui număr constant de vânzări zilnice pentru produsul nr. 1

Faci tot posibilul să atingi 50 de recenzii și vânzări de $500 pe zi pentru primul și singurul tău produs. După primele vânzări și recenzii, produsul tău va urca mult în lista de rezultate ale căutărilor, astfel vor veni vânzări organice (direct din search, fără discount-uri sau publicitate). Dupa 15-20 de recenzii pozitive poți începe o campanie de publicitate folosind sistemul intern Amazon. Dacă trebuie, mai poți să faci o lansare.

Pe lângă startul efectiv, asta e etapa cea mai grea și poate să dureze mai mult, însă după atingerea acestor cifre, recompensele vor fi pe măsură. Stocul trimis inițial se va epuiza, așa că vei trimite noi produse periodic, plătind din primii bani încasați.

Amazon face plata o data la 2 săptămâni, sâmbătă. Plata se face prin transfer bancar, în conturi aflate în anumite țări acceptate. România nu e pe lista asta, dar există companii specializate în intermedierea acestor transferuri, cu comisioane decente. Voi scrie un articol și despre acest proces.

Pentru că nu am urmărit acești pași de la început, magazinul meu încă se află în etapa asta, cu vânzări un pic sub $500 pe zi. De asemenea, pentru că am început cu multe produse, și nu m-am concentrat pe unul singur, recenziile au fost împărțite și nu am mai mult de 10 recenzii pe un singur produs.

Continuă cu partea a 2-a.

Recomandare: Abonează-te la newsletter pentru a primi articolele care vor apărea aici, dar cu o săptămână înainte. De asemenea, acolo voi trimite informații exclusive care nu vor apărea pe blog!