Toată afacerea ta pe Amazon.com în 10 etape – partea a 2-a

În articolul precedent am început să prezint 10 etape prin care ar fi bine să treacă un magazin de succes pe Amazon.com. Acolo am prezentat primele 5 etape, urmând ca acum să închei cu următoarele 5.

Prin etapele prezentate anterior, magazinul a ajuns la un nivel stabil de vânzări organice (prin search, fără publicitate sau promoții) pentru primul și singurul produs din oferta sa.

6. Lansarea produsului nr. 2 și achiziția de recenzii

Vei urma aceeași strategie ca la primul produs: trimiterea stocului în depozit, lansarea produsului, vânzarea unei părți din stoc la reducere consistentă pentru a primi recenzii bune. E important ca al doilea produs să fie în aceeași nișă ca și primul: dacă ai vândut o jucărie pentru pisici, nu e o idee bună să vinzi preșuri pentru mașină.

În momentul ăsta ai deja o listă de clienți care au cumpărat produsul 1. Ei vor fi primii care vor primi voucherele de reducere pentru produsul 2, și un mesaj care ii va ruga să lase o recenzie.

După primele vânzări ale produsului 2 vei observa o creștere în vânzări ale produsului 1. Asta datorită sistemulul Amazon de “cross-selling”: înainte de trimiterea comenzii, apar recomandări de produse similare. Algoritmul va pune prioritar produse de la același magazin, dacă sunt din aceeași categorie și au cuvinte cheie asemănătoare.

7. Lansarea următoarelor produse

După ce ajungi la un nivel stabil de vânzări organice și pentru al doilea produs ($500 pe zi și 50 recenzii), continui să te documentezi pentru alte produse. Vei folosi în continuare lista de clienți care au cumpărat deja de la tine pentru a anunța lansări și reduceri.

8. Atingerea unui prag satisfăcător a profitului

Cel mai bine e să nu bagi în buzunar vreo parte din profit până când magazinul nu a ajuns la un anumit nivel. Profitul se va reinvesti în completarea stocului și campanii de publicitate.

Care e nivelul când faci “cash-out” e decizia ta, dar ține minte: cu cât mai mult amâni acest moment, cu atât afacerea ta va crește mai repede.

9. Investirea în brand: site, rețele de socializare etc.

După ce ai cel puțin 3 produse care se vând stabil, poți să începi să-ți prezinți brand-ul prin metode externe Amazon: site, blog, rețele de socializare. Totuși o prezență minimă pe rețele de socializare (în speță Facebook) e folositoare de la început, în primul rând pentru anunțarea lansărilor de produse.

10. Extinderea companiei – Sky is the limit!

Când ai ajuns să bagi în buzunar câteva mii bune de dolari din profit, poți să te gândești să îți angajezi oameni specializați pe marketing, social media, copywriting etc, astfel încât compania ta să crească.

De asemenea, având un rulaj mare, poți negocia prețuri mai bune cu producătorul produselor și poți să abordezi alți producători mai mari.

Recomandare: Abonează-te la newsletter pentru a primi articolele care vor apărea aici, dar cu o săptămână înainte. De asemenea, acolo voi trimite informații exclusive care nu vor apărea pe blog!