Sfaturi

Top 3 greșeli pe care le-am făcut în afacerea mea pe Amazon

Drumul spre o afacere cu produse fizice pe Amazon care să fie profitabilă nu a fost deloc simplu pentru mine. În ultimii 3 ani au apărut multe situații în care a trebuit să iau decizii rapide legate de evoluția afacerii, și unele din ele au fost… greșite.

Cel mai important în aceste situații, și poate chiar un aspect pozitiv, este să înveți din greșeli, ceea ce eu consider că am făcut.

Iată 3 dintre cele mai grave tipuri de greșeli pe care le-am făcut în afacere și care au tras-o înapoi în loc să o ducă înainte.

1. M-am bazat pe propria impresie în loc de date clare

La începutul afacerii m-am bazat mult pe propria intuiție și propriile gusturi. Am crezut ca dacă mie îmi place o imagine sau un text, atunci sigur o să le placă și cumpărătorilor. În plus, am ales anumite cuvinte cheie pentru campaniile de reclame pentru că mi se păreau mie foarte bune, fără nicio analiză prealabilă.

Aceste acțiuni au avut doar rezultate negative, și între timp am aflat că cel mai bine e să te bazezi pe date clare primite în primul rând în urma testelor (de exemplu split testing, rapoarte de cuvinte cheie) și în al doilea rând de la unelte ajutătoare.

De multe ori, datele au fost neașteptate și poate fără logică pentru mine (de exemplu imagini care nu-mi plac dar vând mai bine, cuvinte cheie ciudate care vând), dar respectându-le am avut numai de câștigat.

2. Am făcut multi-tasking… pe toate planurile

M-am lansat și am promovat mai multe produse la început și consider că a fost o greșeală. Cu timpul am înțeles că dacă te focalizezi pe un singur produs, îl vei putea crește până când acesta se va „descurca” singur, dar dacă te împarți la mai multe, s-ar putea să eșuezi cu toate.

De asemenea, pe partea de unelte folosite, de fiecare dată când am aflat de o unealtă nouă de cercetare de produse, analiză cuvinte cheie, email feedback etc., am încercat-o. Am cheltuit ceva timp și bani până mi-am dat seama că toate sunt aproximativ la fel și e bine să te ții de una și bună.

3. N-am avut răbdare

E foarte tentant să tragi concluzii repede, cred că e în natura umană (sau a multor oameni cel puțin). Când vine vorba de testarea imaginilor, textului sau a campaniilor de reclame, e foarte important să nu schimbi nimic timp de cel puțin 10 zile, și abia după aceea să tragi concluziile.

De exemplu a fost o situație în care am pornit o campanie PPC cu anumite cuvinte cheie și în următoarele 2 zile mi-au crescut vânzările cu 50%. Am zis că gata, am dat lovitura, și am dublat bugetul zilnic. După înca 2-3 zile vânzările au revenit la nivelul dinaintea campaniei, deci acea creștere a fost doar o variație a pieței, nu a avut legătură cu campania mea, și eu am pierdut niște bani.

Cu timpul mi-am antrenat răbdarea… și pot să dau un exemplu mai recent în care răbdarea m-a răsplătit. Am pornit o campanie PPC și în primele 2 zile nu am văzut nicio schimbare în vânzări, am fost foarte tentat să o opresc și să o consider eșuată. Dar după ce am lăsat-o mai departe am văzut o creștere clară în vânzări după 3-4 zile, deci dacă nu aveam răbdare, trecea această șansă pe lângă mine.

Sper că prezentarea acestor greșeli v-a fost de folos și drumul vostru către o afacere de succes va fi mai ușor decât al meu.

Recomandare: Abonează-te la newsletter pentru a primi articolele care vor apărea aici, dar cu o săptămână înainte. De asemenea, acolo voi trimite informații exclusive care nu vor apărea pe blog!
Tags
Show More
Cartea in format electronic Vanzarea pe Amazon - Sprint sau Maraton

Related Articles

One Comment

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.