Optimizare

Tot ce trebuie sa stii despre emoji-uri în listarea produsului tau 😲

Vom vorbi astăzi despre un artificiu legat de optimizarea listării de care știu de mult timp, dar pe care l-am tratat în general cu indiferență: inserarea de emoji-uri în textul listării.

Pentru mult timp am considerat că inserarea de emoji-uri în text e un pic cam “kitsch” și nu am crezut că ar ajuta prea mult, ba chiar ar dăuna. Asta mai ales având în vedere că produsele mele sunt destinate în primul rând adulților în toată regula (home decor), și mai puțin celor sub 25 de ani care poate sunt mai familiarizați cu emoji-uri.

Ajuns la un moment în care analizez toate variantele prin care mai pot crește rata de conversie a listărilor mele, am decis să cercetez totuși mai aprofundat ideea asta. M-a motivat și faptul că am găsit mai multe listări cu emoji-uri care au vânzări foarte bune, chiar în nișe similare cu a mea.

Ce sunt Emoji-urile?

Conform Wikipedia, emoji-urile sunt ideograme și fețe zâmbitoare folosite în mesajele electronice și pe paginile web. Ele sunt practic niște caractere conținute de setul de caractere Unicode, deci se pot insera în orice text, atâta timp cât dispozitivul folosit pentru citire suportă acest set de caractere.

În acest moment toate browserele, atât pe dispozitive mobile, cât și pe computere suportă setul de caractere Unicode. Ar fi însă de menționat că reprezentarea emoji-urilor diferă între browsere și/sau sisteme de operare, de exemplu același emoji va arăta diferit pe un iPhone față de un computer cu Windows.

O să difere doar stilul, deci emoji-ul va reprezenta același lucru (o săgeată la dreapta rămâne o sageată la dreapta pe orice dispozitiv).

Cum găsim emoji-urile potrivite?

În timpul cercetărilor mele am aflat că setul de caractere Unicode conține o colecție imensă de emojis (peste 1000), iar o platformă bună pentru a le găsi este Emojipedia.

După ce am petrecut câteva ore pe Emojipedia, am găsit câteva emoji-uri care se potrivesc cu ideile prezentate în fiecare bullet point al listării. De exemplu, am folosit acest emoji la începutul unui bullet point care spunea că produsul e o idee bună de cadou: 🎁.

Am făcut apoi un split test timp de 10 zile între varianta cu emoji-uri și fără, iar rezultatul a fost în favoarea listării cu emoji-uri (o creștere ușoară în vânzări), deci ideea asta nu e de ignorat!

Sfaturi pentru inserarea de emoji-uri

  • Pentru a insera un emoji e de ajuns să-l copiezi de pe o pagină unde acesta e afișat (de exemplu Emojipedia) și să-l lipești (paste) în câmpul cu textul pe care îl editezi (Seller Central / Edit).
  • Emoji-urile ocupă 2 caractere, deci dacă vrei să te încadrezi în anumite limite, de exemplu 250 de caractere/bullet point, trebuie să iei asta în considerare.
  • Nu pune emoji-uri în titlu, pentru că vei risca suspendarea listării.
  • Circulă zvonuri că Amazon nu agreează emoji-urile nici în bullet points sau descriere, dar nu am auzit de niciun caz de suspendare a listării pe acest motiv până acum.
  • O alternativă la folosirea de emoji-uri legate de subiectul textului e folosirea unor emoji-uri standard pentru marcarea bullet-urilor (atât în bullet-urile propriu-zise, cât și în descriere), de exemplu: ➡️, 👉, ⭐.
Recomandare: Abonează-te la newsletter pentru a primi articolele care vor apărea aici, dar cu o săptămână înainte. De asemenea, acolo voi trimite informații exclusive care nu vor apărea pe blog!
Tags
Show More
Cartea in format electronic Vanzarea pe Amazon - Sprint sau Maraton

Related Articles

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Back to top button