Tutoriale

Unealta software care schimbă jocul când vine vorba de căutarea produselor

Acum vreo două săptămâni eram ocupat cu activitatea periodică de a verifica poziția produselor mele de pe Amazon pentru căutările după diverse cuvinte cheie, precum și de a găsi noi cuvinte cheie valoroase când am observat o notificare…

Pentru urmărirea automată a clasării pe cuvinte cheie (keyword ranking) și automatizarea multor sarcini folosesc suita de unelte software Helium 10, pe care am mai recomandat-o atât în alte articole, cât și în cartea mea.

Notificarea despre care vorbesc suna în felul următor: [NEW] Black Box „Keywords” Can Find Low Competition Niches with High Amazon Search Volume.

Pentru cine nu e familiar cu suita Helium 10 și unealta Black Box, haideți să vedem întâi pe scurt ce sunt acestea.

Cu software ajungi în față

Platforma Amazon în sine are lipsuri mari când vine vorba de serviciile oferite vânzătorilor terți, atâta timp cât acestea nu aduc venituri directe companiei.

Uneltele software menite să facă viața mai ușoară vânzătorilor pe Amazon au devenit „de masă” undeva prin 2015, o dată cu popularizarea rapidă a extensiei pentru browser-ul Chrome de la Jungle Scout, care afișeză informații despre volumul de vânzări al produselor chiar în timp ce navighezi pe site-ul Amazon.

Helium 10 a apărut tot prin acea perioadă și a devenit rapid una dintre cele mai puternice unelte pentru cercetarea cuvintelor cheie (keyword research) pe Amazon, având niște estimări foarte precise pentru volumele de căutări.

Fast forward în 2019… în ziua de azi nu te mai poți numi vânzător pe Amazon cu intenții serioase dacă nu folosești software cel puțin pentru cercetarea produselor și a cuvintelor cheie. Concurența ta oricum o face…

Soluții all-in-one

Dacă acum 3-4 ani vorbeam despre unelte specializate pe câte o sarcină: cercetare cuvinte cheie, cercetare produse, urmărire ranking, automatizare email-uri etc., trend-ul ultimei perioade, mai ales în cazul marilor jucători din domeniu, este oferirea tuturor serviciilor de care are nevoie un vânzător pe Amazon în cadrul unei singure aplicații.

Helium 10 a pornit deja din start cu această mentalitate și a oferit mai multe unelte din start, astăzi numărul lor ajungând la 12. Iată câteva dintre cele mai importante:

  • Magnet – căutare și analiză amânunțită a cuvintelor cheie folosite în căutările de pe Amazon.
  • Cerebro – căutare inversată după ASIN-uri (coduri de produs pe Amazon). Oferă toate cuvintele cheie pentru care produsele introduse apar în căutări. Am mai menționat această unealtă și în trecut.
  • Black Box – cercetare produse. Oferă accesul la o bază de date imensă cu sute de milioane de produse de pe Amazon. Prin filtrele disponibile poți găsi oportunități de produse care îți satisfac toate criteriile dorite. Este similar cu Jungle Scout Product Database, unealtă pe care am mai prezentat-o în trecut.

Black Box schimbă jocul

Pe unealta Black Box din cadrul Helium 10 ne vom concentra în acest articol. Până acum, Black Box nu mi-a atras atenția în mod special pentru că oferea niște soluții practic identice cu Jungle Scout Product Database și alte câteva aplicații concurente, și anume:

  • Accesul la o bază de date cu milioane de produse de pe Amazon;
  • Informații pentru fiecare produs despre volumul de vânzări, costurile FBA, review-uri, trend în vânzări etc.;
  • Filtre detaliate pentru a rafina rezultatele afișate, cum ar fi: cuvânt cheie, interval de preț, categorie, număr de review-uri etc.

Chiar dacă este un punct de pornire foarte bun, căutarea în această bază de date este doar un pas dintr-un proces mai complex. Produsele afișate nu pot fi luate de bune direct, ci trebuie analizată apoi nișa din care fac parte, după cum am spus și în articolul despre Jungle Scout Product Database.

Ei bine, noua știre despre care am vorbit la începutul articolului este adăugarea secțiunii „Keywords” din cadrul Black Box. Dacă până acum primeam produse individuale ca și rezultate (secțiunea „Products”), cu noua unealtă vom primi nișe întregi, sub formă de cuvinte cheie principale.

Filtrele alese se vor aplica astfel mediei produselor de top din nișă. De asemenea, dispunem și de un filtru pentru volumul de căutări al cuvântului cheie.

Exemplu

Haideți să vedem concret puterea Black Box – Keywords:

1. Ne logăm în Helium 10 și accesăm Black Box în meniul din stânga.

2. Click pe tab-ul „Keywords”.

3. Completăm filtrele. Pentru acest exemplu am ales:

  • Search Volume: minim 5000 de căutări pe lună (cerere mare);
  • Monthly Revenue: minim $10.000 vânzări lunare (confirmă cererea mare);
  • Price: $14.5 – $19.5 (un preț mai mic permite startul cu un buget mai redus);
  • Review Count: maxim 100 de review-uri în medie pentru produsele de top (concurență mică);
  • Categories: Home & Kitchen, Sports & Outdoors;
  • Shipping Size Tier: doar cele Standard-Size (produse mici și ușoare pentru un cost mic de transport).

4. Într-o secundă am primit 11 rezultate.

Iată 3 nișe care par deja foarte interesante și pentru care aș merge mai departe cu căutarea prețului de producție pe Alibaba:

  • wiffle balls
  • fake succulent plants
  • whopper plopper

Concluzie

O dată cu concurența tot mai aprigă dintre furnizorii de aplicații complementare vânzării pe Amazon, ștacheta se ridică tot mai sus și iată că noi, vânzătorii, suntem cei mai câștigați.

Dacă încă nu ți-ai găsit primul produs pe care să îl lansezi pe Amazon sau cauți produse noi pentru a le adăuga magazinului tău, trebuie să încerci Helium 10 Black Box, îți oferă gratuit 20 de căutări!

Recomandare: Abonează-te la newsletter pentru a primi articolele care vor apărea aici, dar cu o săptămână înainte. De asemenea, acolo voi trimite informații exclusive care nu vor apărea pe blog!
Tags
Show More
Training Gratuit Amazon - Duminica, 20 octombrie 2019, ora 20:00

Related Articles

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Back to top button