Urmează să lansezi primul produs pe Amazon? Atenție la noile limite pentru stoc!

Amazon ne-a obișnuit cu schimbări destul de frecvente ale regulilor și facilităților oferite vânzătorilor terți de… când există posibilitatea de a vinde pe Amazon.
În vremurile pandemiei, însă, lucrurile au ajuns la un nou nivel și vedem modificări aproape zilnice, mai ales pe partea de logistică și îndeplinire a comenzilor FBA.
Una dintre aceste schimbări, care se pare că va rămâne valabilă până la sfârșitul anului (cel puțin), este limitarea primului stoc pentru un anumit produs la maxim 200 de unități. Limita asta face parte dintr-o serie de măsuri luate pentru optimizarea spațiului de stocare din depozitele Amazon.
Limita aceasta se impune atât vânzătorilor noi care acum lansează primul produs, cât și celor vechi care vor să lanseze produse noi.
Una dintre puținele companii/industrii afectate în mod pozitiv de COVID-19
Motivul pentru care a fost nevoie de impunerea acestor limite este, evident, COVID-19.
Dar pe când orice altă discuție legată de noul coronavirus are o tentă negativă, când vine vorba despre Amazon, pandemia le-a prins foarte bine, cu o creștere de 43% a venitului în America de Nord în trimestrul 2 al 2020 față de aceeași perioadă din 2019.
După cum am mai spus-o și într-un articol din mai, atât eu cât și majoritatea sellerilor din grupul meu am văzut creșteri în vânzări, aliniate cu trendul general Amazon.
Problema: primul stoc este limitat la 200 de unități
Produsele cu istoric de vânzări vor avea niște limite calculate în funcție de performanța lor din ultimele luni (indicele IPI – Inventory Performance Index). Aceste calcule existau și înainte, dar acum au devenit ceva mai stricte (suntem forțați să vindem mai bine).
Pentru produsele nou adăugate, care nu au încă un istoric, cei de la Amazon au decis o limită standard de 200 de unități, care nu are 100% sens pentru mine, și nici pentru alți selleri cu care am discutat.
Mai logic ar fi să impună o limită de volum, care de obicei e direct proporțional și cu prețul. Așa cum e acum, indiferent dacă vinzi pixuri sau televizoare, poți să trimiți tot 200 de unități, deci clar vor fi în avantaj vânzătorii cu produse mai scumpe.
Dar asta e, va trebui să jucăm după reguli…
Soluția pe termen lung: depozite externe Amazon – 3PL (third-party logistics)
După cum am menționat deja în primul articol pe care l-am scris legat de criza COVID, soluția la limitările din cadrul FBA (care în martie au fost mult mai drastice) este folosirea unor depozite externe Amazon.
Mai exact, astfel putem să: alimentăm rapid stocului FBA atunci când este spațiu disponibil; îndeplinim comenzile direct din depozitul extern (FBM).
Poți vedea în acel articol o lista cu furnizori de servicii 3PL consacrați și mai multe detalii despre trecerea la FBM/FBM Prime.
Soluția pe termen scurt și alte informații de valoare
Am tot vorbit de-a lungul timpului despre valoarea grupurilor Mastermind (încă de acum 3 ani) și iată că și de data asta și-a arătat valoarea apartenența mea la o comunitate de peste 300 de vânzători români activi pe Amazon.
De acolo am aflat de o metodă simplă de a dubla sau chiar tripla cantitatea minimă de produse pentru primul stoc, exploatând o „portiță” lăsată în interfața Amazon Seller Central.
De asemenea, în comunitate se discută frecvent despre depozite externe folosite deja de membri, cu prețuri mai mici și servicii mai bune decât cele „consacrate”.
Comunitatea din care fac parte este practic un grup de Facebook destinat exclusiv celor care au lansat deja cel puțin un produs pe Amazon, și asta ridică mult valoarea discuțiilor.
Pentru a afla cum poți să te alături și tu grupului exclusiv de vânzători pe Amazon din cadrul comunității AMZ Academy, și a afla gratuit toți pașii prin care construiești așa o afacere, te invit să participi la webinarul susținut duminică, 23 august, la ora 20:00 de către Alex și Adrian, doi vânzători pe Amazon care au depășit fiecare pragul de 1 milion USD vânzări anuale.