DiverseSfaturi

Vânzările pe Amazon și COVID-19: probleme, soluții și previziuni

În primul rând, sper că #stațiacasă și aveți grijă de sănătatea voastră și a celor din jurul vostru.

Tot mai mulți cititori m-au întrebat în ultima perioadă care sunt consecințele pandemiei cu noul coronavirus pentru vânzarea de produse fizice pe Amazon.

De asemenea, cei care deja vând pe Amazon și știu consecințele mi-au cerut sfaturi pentru a gestiona noua situație.

Așa că vin cu o analiză a ce s-a întâmplat până azi, 27 martie 2020, cum sunt afectați vânzătorii pe Amazon și strategii pentru a merge mai departe.

Mă voi concentra pe platforma Amazon.com din SUA, acolo unde vând eu și majoritatea sellerilor din grupul meu.

Problemă: FBA blocat pentru produsele neesențiale

Pe data de 17 martie, Amazon a oprit crearea de FBA Shipments pentru produsele neesențiale. Această decizie e în vigoare până pe 5 aprilie.

Doar unele produse din aceste categorii sunt considerate esențiale și permise pentru a fi trimise la depozitele FBA:

  • Baby
  • Beauty & Personal Care
  • Grocery
  • Health & Household
  • Industrial & Scientific
  • Pet Supplies

Această decizie nu a fost luată pentru că Amazon închide depozite sau își reduce capacitatea, după cum au presupus unii. Angajații Amazon merg, din păcate ar spune ei, în continuare la muncă.

Motivul pentru prioritizarea produselor esențiale este că odată cu panica legată de acest virus, au crescut enorm comenzile online pentru aceste produse (hârtie igienică, scutece, mâncare neperisabilă, dezinfectanți, șervețele umede etc.) și Amazon nu putea face față altfel.

Ei chiar au anunțat că angajează 100.000 de lucrători noi în această perioadă, lucru pe care îl fac de obicei doar în noiembrie-decembrie.

Soluție: Trecere la FBM

Așadar, dacă nu vindem produse esențiale, situație în care se află majoritatea vânzătorilor Private Label, nu mai putem trimite stocuri până pe 5 aprilie.

Cei care au stocuri suficiente până atunci pot sta liniștiți, dar dacă te-a prins decizia asta cu stocul pe terminate și unul nou aproape gata de livrat, trebuie să te uiți la alternative.

Plus că nu avem nicio siguranță că un astfel de blocaj nu va apărea și după 5 aprilie, mai ales că uitându-mă la cele mai recente statistici, SUA a devenit țara cu cele mai multe cazuri confirmate.

Soluția este să trimitem stocurile la un depozit extern Amazon. FBA este alegerea optimă pentru fulfillment, dar există multe alte servicii de depozitare și livrare, de exemplu:

Pentru a trece un produs din FBA în FBM, pașii sunt următorii:

  1. Accesăm Inventory / Manage Inventory
  2. Găsim produsul în tabel și meniul drop-down de pe ultima coloană (unde scrie „Edit”), alegem „Change to Fulfilled By Merchant”.
  3. Click pe „Convert” pe următoarea pagină

Așteptăm câteva minute și produsul e trecut la FBM. Am prezentat câteva aspecte principale despre FBM și FBM Prime în acest video.

Care e situația în China?

La momentul scrierii acestor rânduri, în China, țara unde a început totul, dar și sursa furnizorilor pentru majoritatea dintre noi, situația e în revenire spre normalitate.

Contactele din China mi-au spus că în afara Wuhanului, epicentrul pandemiei, toate fabricile, companiile de logistică și restul afacerilor funcționează în parametri normali, singura limitare încă în vigoare fiind închiderea școlilor.

Dar totuși, cum merg vânzările?

Acum că am clarificat situația pe partea de distribuție și de producție, ia să vedem: americanii mai cumpără altceva decât produse esențiale în această perioadă?

Dacă mă uit la cifrele mele, au fost câteva zile cu vânzări foarte slabe între 11-17 martie, perioada când a început să explodeze numărul de cazuri confirmate în SUA și a apărut o panică în rândul americanilor.

Din 17 martie însă, vânzările au început să urce ușor și merg spre normal pentru mine.

Din discuțiile cu alți selleri din grupul meu, observ că lucrurile diferă de la categorie la categorie. Produsele mele sunt în categoria Home Decor, și are sens faptul că lumea stă acasă și se gândește la noi amenajări.

Exemple de categorii unde am auzit de creșteri serioase în vânzări sunt: Tools & Home Improvement și Sports & Fitness (cele pentru Indoor), pe când o categorie clar lovită din motive evidente e Party Supplies.

Ce urmează?

Viitorul este foarte imprevizibil în acest moment și cel mai bine este să fim cât mai flexibili și să ne adaptăm din mers noilor provocări.

Iată ce cred eu că se va întâmpla:

  • Ca și imagine de ansamblu, reducerea mobilității cauzată de carantină va afecta enorm afacerile offline, așa zisele „brick & mortar stores” în engleză.
  • Consumul va scădea într-o anumită măsură din cauza reducerii veniturilor celor care lucrează în industrii afectate, dar nu va dispărea.
  • Comerțul online va supraviețui și în situații mai drastice de carantină, după cum putem vedea în țările afectate mai grav: aeroporturile sunt închise pentru pasageri, dar deschise pentru marfă, iar curierii funcționează mai departe.
  • Trendul trecerii din comerțul offline în cel online, trend deja existent în ultimii ani, se va accelera.
  • Companiile mari, cum e Amazon, vor investi și mai mult în automatizarea proceselor de fulfillment pentru a reduce contactul uman și riscul de răspândire a virușilor.
  • Astfel, tot mai mulți antreprenori se vor îndrepta către e-commerce, și cei care aveau deja astfel de afaceri vor avea noi oportunități de creștere.

Vin vremuri interesante și ca în orice criză, pe lângă pierzători vor exista și câștigători!

Recomandare: Abonează-te la newsletter pentru a primi articolele care vor apărea aici, dar cu o săptămână înainte. De asemenea, acolo voi trimite informații exclusive care nu vor apărea pe blog!
Tags
Show More
AMZ Academy - Afacerea ta pe Amazon

Related Articles

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Back to top button